annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Naast de btw moet je ook nog douane rechten betalen.

http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-01.html#P35_2580

Kom je naar mijn idee uit op ongeveer 161 euro.

Camera kost hier 179,00 euro in Nederland.

Waarom voor die 18 euro en een geheugenkaart risico nemen en weken moeten wachten.

Verkoper heeft op zich een goede repustatie, maar er zijn toch een aantal mensen die er minder happy mee zijn.

Je zou maar net bij die enkele thuis gaan behoren.

Succes met je keuze.

Bericht 141 van 804
laatste antwoord

Beste mensen,

Ik ben vandaag van plan om een fotocamera te bestellen in advies van jullie zou ik graag wat meer zekerheid willen hebben i.v.m met het betalen van belasting en of invoerbelasting. Het gaat om de "Fujifilm Fuji FinePix S2950 Camera+8GB" verzending is gratis, en hij ging zelfs accoord met het bedrag van $180 euro + gratis verzending ipv $241.00. Nou is mijn vraag.. als ik het uitreken in euros kom ik exact uit op 127 euro moet ik dan van die 127 euro nog 19% belasting betalen... of komt er nog meer bij?

Graag hoop ik dat iemand mij antwoord kan geven.

Groeten,

Nino

Bericht 142 van 804
laatste antwoord

@dutchalice

Thx, voor je snelle en duidelijke antwoord..

Ps. Het gaat om merkloze sieraden

Bericht 143 van 804
laatste antwoord

Dat heb je goed begrepen.

Ik hoop dat je ook gezien hebt dat je niet zomaar alles mag invoeren. Nagemaakte merkproducten worden zonder pardon in beslag genomen, waarna een boete en een rekening voor de vernietigingskosten kan volgen.

Bericht 144 van 804
laatste antwoord

Dus als ik het goed begrijp...

Kan in nu tot €150(incl. verz.kosten) goederen invoeren vanuit China. Met het doel om deze weer met winst te verkopen..

En het enigste wat ik extra moet betalen is de 19% btw.

Dus voor de duidelijkheid ik koop goederen voor

€99 de verz.kosten zijn €50 = totaal €149

€149/100*19%= €28,31

Kosten mij die goederen dus.

€149 + €28,31= €177,31

Bericht 145 van 804
laatste antwoord

Ik kwam elders op dit forum een negatief stuk tegen over de niet lekker lopende verzending per Royalmail. Sommige pakjes zijn 3 maanden onderweg of komen zelfs nooit aan. Is er in zulke gevallen iets te doen?

Als de verkoper een verzendbewijs heeft en het pakje niet aankomt is het aankoopbedrag dan makkelijk terug te vorderen via de RoyalMail verzekerde verzending? Heeft iemand daar toevallig ervaringen mee.

Bericht 146 van 804
laatste antwoord

Tussen EU-landen (en Groot-Brittannië hoort daarbij) is vrij goederenverkeer. De douane bemoeit zich daar dus niet mee.

http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-02.html#P66_5282

En ja, je krijgt het volledige bedrag van PayPal terug, tenzij de verkoper kan bewijzen dat het afgeleverd is.

-- Bewerkt door dutchalice op 9 Feb 2011 20:18 CET
Bericht 147 van 804
laatste antwoord

Mogelijk staat het antwoord op mijn vraag al ergens tussen de vele berichten, in dat geval mijn excuses!
Ik sta op het punt een 2e hands horloge van een verkoper in Engeland te kopen, de prijs is +-350 euro.
Moet ik dan ook nog extra kosten voor douane/belasting betalen? Zoja op wat voor kosten moet ik rekenen?
2e vraag, als mijn pakketje niet aan zou komen en ik heb per Paypal betaald krijg ik dan werkelijk het betaalde bedrag terug? Heeft iemand hier ervaring mee?
Bij voorbaat heel veel dank!

Bericht 148 van 804
laatste antwoord

Je hoeft je geen zorgen te maken, dat bedrag nemen ze heel ruim.

Bericht 149 van 804
laatste antwoord

tot €22 mag je vrij invoeren.
hoe nauw nemen ze dit bedrag?
met de huidige wisselkoers (dollar) is mijn aankoop +-€21,80 excl verzenden.
nu rekent paypal een andere wisselkoers en nu is mijn aankoop dus €22,30

het gaat om een aankoop van 30,10 dollar.
een nieuw kinderjurkje van een oude collectie van een nederlands merk.

-- Bewerkt door sabrinavdongen op 4 Feb 2011 0:53 CET
Bericht 150 van 804
laatste antwoord