annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

joris@ebay.com
Community-lid
Beste eBay-leden,


Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.


Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Invoerrechten en -plichten

deveny55
Community-lid
boven 22 euro aankoopsprijs (zonder verzendkosten) komt
er btw overheen..

boven 150 euro aankoopsprijs (zonder verzendkosten) komt
er btw en invoerrechten bij.

btw en invoerrechten worden geheven over het totaal inclusief verzendkosten.

daarboven komt dan 12,50 inklaringskosten van tnt bij.

dus ik weet niet wat ze bij de douane gedaan hebben, maar ik zou de rekening maar eens nakijken.

dromen


dromen
Bericht 171 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

ik heb dus 2 houten kettingen besteld totale waarde afgerekend bij paypal dus incl. shipping is €42,42.. boven de 22E dus dan komt er volgens de site van de douane is dat ruim 8 euro. en laten we dan de invoerkosten etc ruim pakken 17 euro.

dat zou dus betekenen dat ik 25euro extra zou moeten betalen. maar tnt vraagt 37 euro??? hoe komen ze aan dat bedrag dit klopt toch niet?
Bericht 172 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

gerrutcamaro
Community-lid
tweedehands spullen van buiten de eu worden hetzelfde belast als nieuwe
Bericht 173 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

kimmetje36
Community-lid
hoi allen
hoe zit het als ik tweedehands spullen uit het buitenland bestel u.s.a..( Television Memorabilia ). het pakket samen is meer dan 150 euro. zijn er voor tweehands spullen nog uitzonderingen of komt daar een pak geld bovenop? ik kan dat neit vinden op de douanesite.
gr kim
Bericht 174 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

kopersbescherming
Community-lid
Om te beginnen kost die $600 meer dan €474,80
PayPal rekent een veel creatievere wisselkoers, reken op €508.
Vervolgens is daar de inklaring met €17 kosten, €96 btw en €15 invoerrechten.
Totaal ongeveer €636.
Bericht 175 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

alexbonder
Community-lid
Hallo,
Ik wil graag een basgitaar vanuit amerika kopen.
di wordt dan via de boot verzonden. De verzendkosten zijn gratis en hij kost $600,00. (€474,80
Hoeveel gaat de bas mij dan uiteindelijk kosten?
want anders kan je 'm ook in nederland kopen.
Bericht 176 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

deveny55
Community-lid
zolang je onder de grens zit is er niets aan de hand...behalve als je nepprodukten koopt en de douane controleert dat toevallig..

maar over het algemeen onder de 22 euro is vrij, zie ook de link die ik heb neergezet.

dromen


dromen
Bericht 177 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

m_ayo
Community-lid
@deveny55 bedankt! Dat klopt inderdaad, echter heb ik onder andere ook op een horloge geboden, welke waarschijnlijk via pakketpost verzonden zal worden. Daarnaast wil ik het ook graag weten voor mogelijk toekomstige aankopen van onder de 20 euro, die wel als pakket verzonden worden.
Bericht 178 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

deveny55
Community-lid
het is allemaal enveloppenwerk, paar plastic dingetjes in een envelop, daar kijkt de douane niet eens naar.

dromen


dromen
Bericht 179 van 804
laatste antwoord

Invoerrechten en -plichten

deveny55
Community-lid
als het allemaal onder de grens is dan is er niks aan de hand...

http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-02.html#P57_4968

dromen


dromen
Bericht 180 van 804
laatste antwoord