annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

En is het als laatste slim om de verkoper te vragen er een duidelijk factuur bij te doen? Of zijn er genoeg verkopers die je daarmee proberen te benadelen en een veel hoger bedrag op het factuur zetten? En wat als er geen factuur bij zit en de douane zelf de waarde (te hoog) inschat, kun je het tegendeel bewijzen om de extra kosten niet te hoeven betalen?

Sorry voor alle vragen, ik had er inderdaad beter over na moeten denken!
Bericht 181 van 804
laatste antwoord

Excuses, met kopers bedoelde ik uiteraard verkopers.
Bericht 182 van 804
laatste antwoord

Beste allemaal,

Zonder over invoerrechten na te denken heb ik zojuist een aantal goederen uit China en Hong Kong gekocht (verschillende kopers, bedragen tot max 2 euro inclusief verzendkosten), mijn vraag is nu, moet ik hier ook allerlei invoerrechten voor betalen en andere kosten (zoals btw), of niet? Zoals hierboven staat hoeft dat niet, maar ik kan het nergens duidelijk terug vinden op een van de websites van de overheid, en ik wil natuurlijk niet voor onverwacht hoge kosten komen te staan. Heeft iemand hier ervaring mee? Kost het me werkelijk niks extra's?
Bericht 183 van 804
laatste antwoord

dat zet de verkoper op het formulier...wanneer je een pakket naar het buitenland zend/ontvangt moet je een douaneformulier invullen en dat wordt op het pakket geplakt.

dromen

dromen
Bericht 184 van 804
laatste antwoord

okee bedankt! Maarre, hoe weet de douane hoeveel ik ervoor betaald heb?? (dat het dus onder de 22 euro is)
Bericht 185 van 804
laatste antwoord

nee...onder 22 euro zonder verzendkosten is vrij.

dromen

dromen
Bericht 186 van 804
laatste antwoord

Hoi, weten jullie of ik invoerrechten of andere extra kosten moet betalen als ik iets via ebay koop van 14 pond (inclusief verzendkosten) uit Hong Kong??? Hoop dat iemand me dat kan vertellen. Thanks!
Bericht 187 van 804
laatste antwoord

Bericht 188 van 804
laatste antwoord

Ik heb dus zojuist het pakketje binnen gekregen, terwijl het bij TNT dus niet in het systeem stond.. Lekkere administratie.
Bericht 189 van 804
laatste antwoord

een horloge uit china? ik zou er niet op rekenen dat je het imitatieklokkie gaat ontvangen
Bericht 190 van 804
laatste antwoord