annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

volgens mij wordt er gekeken naar het totaal bedrag en niet alleen naar het aankoop bedrag, maar weet het niet 100% zeker.

Photobucket

Stephan

Bericht 221 van 804
laatste antwoord

Sorry, je hebt gelijk....ik heb het niet goed gelezen.
Bericht 222 van 804
laatste antwoord

15 dollar zou vrij moeten zijn...

dromen

dromen
Bericht 223 van 804
laatste antwoord

Ja...
http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen.html
Bericht 224 van 804
laatste antwoord

heb oplader 23 v gekocht uit amerika/voor 15 dollar+verzendkosten op 46 dolar= 35 euro/bij aflevering nog even 23 euro aan tnt douane invoerrechten/dat is 58 euro.is dat normaal???????
Bericht 225 van 804
laatste antwoord

niet meer buiten de europese unie kopen, dan heb je dat probleem niet..

dromen

dromen
Bericht 226 van 804
laatste antwoord

invoerrecht lijkt me sterk, zeer waarschijnlijk btw en kosten van de transporteur

als je spullen invoert boven de vrijstellingsgrens moet je betalen, je kan bezwaar aantekenen bij de transporteur maar dat is in dit geval nutteloos
Bericht 227 van 804
laatste antwoord

Hoi, heb een hoody t.w.v. 52 euro gekocht met daarbovenop 28 euro verzendkosten. Komt de pakketdienst en moet ik 25 euro invoerrechten betalen. Dit beslist de douane. Ben ik dit verplicht of kan ik het bedrag terugvorderen via een klacht bij de douane.
Bericht 228 van 804
laatste antwoord

Als je overleden bent betaal je ook nog, dat is dit niet zo raar.
Bericht 229 van 804
laatste antwoord

Ik vind het ook onwijs nep dat ik voor video spellen van minstens 30 jaar terug nog steeds btw moet betalen. Ik bedoel 30 jaar en tweedehands. en toch komt er 3,20 aan btw bij.
Bericht 230 van 804
laatste antwoord