annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Ynstap, kun je misschien een recent document posten met de precieze procenten voor douane rechten per productgroep?

Of klopt http://cgi3.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewUserPage&userid=geldspeelteenrol nog helemaal?
Bericht 781 van 804
laatste antwoord

Jolanda, waarschijnlijk heeft USPS dan gedaan wat ik bedoel.
Als goederen eenmaal zijn ingeklaard kunnen ze niet worden uitgeklaard.
Misschien even ter verduidelijking; ik ben al 25 jaar gediplomeerd douane declarant dus ik weet waar ik over spreek

Photobucket
Bericht 782 van 804
laatste antwoord

# 20 ,

Ik heb vorig jaar zo'n zelfde soort probleem gehad maar dan met UPS en het schijnt dat een pakket dan weer uitgeklaard wordt en vervolgens opnieuw weer ingeklaard.
Maar dan moet dan wel gedaan worden door het bedrijf dat in eerste instantie voor jou de inklaring heeft gedaan (in dit geval TNT )

Image hosted by Photobucket.com jolanda

Bericht 783 van 804
laatste antwoord

Jolanda wat jij zegt klopt niet helemaal. Als goederen eenmaal zijn ingeklaard kun je ze niet opnieuw inklaren.
Het enigste wat Erik kan doen is bezwaar aantekenen tegen de aangifte. Daarbij moet hij bewijsstukken overleggen en een verzoek indien tot teruggave van de teveel betaalde invoerrechten

Photobucket
Bericht 784 van 804
laatste antwoord

Bedankt voor je reactie. Volgens mij sta ik helemaal in mijn recht, maar TNT doet vooral erg moeilijk, volgens mij omdat ze het erg lastig vinden en hiervoor ook zelf kosten moeten maken. Ik zal inderdaad de douane ook eens vragen hoe het zit.

Erik
Bericht 785 van 804
laatste antwoord

Contact opnemen met de douane en nogmaals met TNT .
Het pakket kan evt opnieuw ingeklaard worden als blijkt dat de gegevns onjuist zijn.
Dit kan TNT voor je doen.
Ik zou in ieder geval wachten met betalen.

Bericht 786 van 804
laatste antwoord

Hallo, Een heel lastig probleem. Ik heb een aankoop gedaan in China. Netjes thuis gekregen en vervolgens krijg ik de een nota voor de wel bekende invoer kosten.
Wat blijkt...de niets beseffende chinese verkoper heeft op de verzendbon een bedrag vermeld van $500,-. Waarschijnlijk met het idee....als er maar wat op staat.
De werkelijke waarde van dit pakket was ongeveer $220,- inclusief verzendkosten. TNT post stuurt mij een rekening van ca. 95 euro (berekend over die $500,-). Klopt dus niet, want dat zou over de werkelijke waarde slechts ca. 30 euro moeten zijn. Ik stuur TNT post het bewijs dat de werkelijke waarde van het pakket veel leger is, maar ze weigeren het bedrag aan te passen. Ze zeggen letterlijk zoek dat maar uit met de afzender........ Is dit correct? Wie kan mij hier een antwoord op geven?
Bericht 787 van 804
laatste antwoord

klantenservice-inklaring [klantenservice-inklaring@tntpost.nl]

of bovenstaand telefoonnr

Bericht 788 van 804
laatste antwoord

erg raar. en ik bedoelde 03-12-2007. maar weet jij toevallig de mail van hun of waar ik die kan vinden?
Bericht 789 van 804
laatste antwoord

# 12

Ik heb deze week ook gebeld naar het tnt nummer , geen reactie toen maar een email verzonden met daarop dit antwoord ;

Geachte Fam.

Er is nog niets voor u geregisteert tot mij spijt. De laatst keer was vorg jaar helaas.

Met vriendelijke groet

Declarant Customer Service
TNT Post Pakketservice

T +31 (0)20 587 34 00
F +31 (0)20 587 34 01

( ik heb het hele jaar al pakket(jes) ontvangen vanuit de VS en andere landen buiten Europa , dus hoe men daar registreerd ben ik wel benieuwd naar ?:| )

Bericht 790 van 804
laatste antwoord