annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Waarom bel je FedEx niet even?
Bericht 771 van 804
laatste antwoord

Jan 10, 2008 8:09 AM

Vrijgave internationale zending

AMERSFOORT NL

8:09 AM

Vrijgave internationale zending

AMERSFOORT NL

Bij de lokale FedEx-vestiging

AMERSFOORT NL

Op FedEx-voertuig voor bezorging

AMERSFOORT NL

5:03 AM

Probleem met verzending

PARIS FR

Vertraging buiten onze macht

1:15 AM

Heeft FedEx-vestiging bereikt

PARIS FR

Wordt dit pakketje nou gewoon opgestuurd, of kan ik ervan uitgaan dat het nog bij de douane ligt?

Wie o wie weet het, het gaat me erom dat om 8.09 Op FedEx-voertuig voor bezorging ook vermeld staat
Bericht 772 van 804
laatste antwoord

belumcukur:
Voor zover ik weet: eerder over 600 euro (waarde in Nederland), dan over 600 dollar. (Mochten ze toch het laatste doen, dan is het maar de vraag welke dollarkoers gehanteerd zal worden).

Of natuurlijk helemaal niets, als je pakje er tussendoor glipt.
Bericht 773 van 804
laatste antwoord

Hypothetisch:

Stel nou dat je vanwege de lage dollarkoers een vette iphone of zoiets uit de VS wilt laten opsturen. Winkelwaarde hier pakweg 600 euro, daar 600 dollar (ruwweg). Gaat de douane hier dan over het eerste bedrag of over het tweede bedrag invoerrechten heffen? Of kun je de dans ontspringen?

Ik wil trouwens helemaal geen iphone, 't is maar een vraag. 😉
Bericht 774 van 804
laatste antwoord

Ik weet niet of dit draadje nog gevolgd wordt, maar ik wou maar even kwijt dat ik vanuit ervaring kan zeggen dat pakketjes (2 horloges) vanuit China verzonden met EMS niet worden gevolgd door een importheffing en dezelfde soort pakketjes via Fedex wel. Mogelijk dat de professionaliteit van de desbetreffende transporteur hier een rol speelt. EMS is goedkoop, langzaam en hun tracking nummer is een farce, maar het komt er wel en vooralsnog zonder naheffing...

t'is maar dat je't weet...
Bericht 775 van 804
laatste antwoord

#22 , ik wilde jou niet tegenspreken , maar dit werd mij toen verteld door UPS.
Zij hadden toen zelf verkeerde gegevens gebruikt bij de aangifte van mijn pakket.

Image hosted by Photobucket.com jolanda

Image hosted by Photobucket.com jolanda
Bericht 776 van 804
laatste antwoord

Weet je zeker dat je de goeie hebt

Photobucket
Bericht 777 van 804
laatste antwoord

Bedankt. Ik had niet goed naar het taric linkje gekeken. Heb inmiddels de invoerrechten voor mijn komende pakket. Wat een opties zeg. 🙂
Bericht 778 van 804
laatste antwoord

http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/

Hier staat ook informatie

Photobucket
Bericht 779 van 804
laatste antwoord

Als je onderaan op Taric consultatie klikt heb je altijd een actuele lijst

Photobucket
Bericht 780 van 804