annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

De inklaring service van TNT is inderdaad zwak te noemen.
Behalve lange en onzekere wachttijd, willekeurige behandeling en hogere kosten is er geen teruggave van de kosten bij een foutieve aanslag.
Bericht 231 van 804
laatste antwoord

Mijn ervaring is:
bedragen onder de € 18,00 geen o.b. en klaringskosten
tussen de 18,00 en 150,00 19% OB en inklaringskosten ( bedrag afhankelijk van transporteur)
boven de 150,00 dan worden de kosten aanzienlijk hoger en heeft men met diverse tarieven en groepen te maken.
TNT is prijzig met zijn kosten, UPS is redelijk goedkoper dan TNT. TNT geeft geen geld terug als dit kleiner is dan 2,50.(dievenbende),UPS geen problemen met teruggave.
Bericht 232 van 804
laatste antwoord

http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-02.html#P57_4968

dromen

dromen
Bericht 233 van 804
laatste antwoord

Dank je wel voor jullie reactie!

Je hebt het nu over vrijstelling? Kan ik ergens vinden om welke bedragen het dan gaat? Vanaf welk bedrag ik moet gaan betalen bijvoorbeeld?

Apart, want heb al 3x iets met FedEx gekregen en dit is pas de eerste keer dat ik zo'n factuur kreeg.

Ik heb wederom een pakket in amerika besteld en deze keer komt het met USPS. Wat bedoel je precies als je zegt dat zij een mindere service bieden dan?

Ja klopt, via Ebay heb ik alleen kleine pakketjes besteld. Mijn grotere bestellingen van cosmetica lopen via de site van dat bedrijf zelf. En bij de "checkout" kun je dus vaak zelf nog kiezen welke wijze (bedrag en bedrijf) van shipping je wilt. Omdat het pakket met FedEx te volgen is, koos ik vaak daarvoor en de kosten kon ik toch met een groepje delen.
Nu is dat groepje wat kleiner en heb ik dus voor USPS gekozen...

Kan ik ergens vinden onder welke bedragen het nog invoervrij is? Is dat hetzelfde als die vrijstelling?

Groeten Karin
Bericht 234 van 804
laatste antwoord

ik kan alleen maar kleine pakketjes vinden in je biedgeschiedenis..de laatste was 19 euro dus invoervrij.

dromen

dromen
Bericht 235 van 804
laatste antwoord

ja dat klopt, maar versturen via ups of fedex is bijna een garantie dat je moet betalen als de waarde buiten de vrijstelling valt, daarentegen ontvang je van hen wel een veel betere service als via usps /tnt
Bericht 236 van 804
laatste antwoord

Hallo,

Even een vraag. Ik ben nog niet zo geleden voor het eerst gestart met iets uit amerika kopen via internet dus ik weet er zeer weinig vanaf.

Het gaat om cosmetica. Ik heb in amerika al 2x een groot pakket daarvan besteld. Welke elke keer door FedEx afgeleverd. Nooit problemen mee gehad of zo. Altijd binnen de gestelde tijden. Bij aflevering werd er alleen om een handtekening gevraagd.

Nu ontvang ik voor het 2e pakket ineens (dikke maand later) zo'n factuur voor BTW en invoerrechten.

Begrijp ik het nu goed dat dit pakket er toen gewoon uitgepikt is en dat je dit eigenlijk elke keer kan overkomen als je iets koopt buiten de EU en dat je gewoon geluk hebt als je geen naheffing krijgt voor die BTW en invoerrechten??

Groeten Karin
Bericht 237 van 804
laatste antwoord

:^O Tuurlijk is het me die kosten waard.
Nee, geen zonnebril....de zon wil hier toch niet schijnen B-)
Bericht 238 van 804
laatste antwoord

Dank je voor de info.
Was het de extra 19 euro wel waard?
Weer een zonnebril? B-)
Bericht 239 van 804
laatste antwoord

zin 2 t=n
Bericht 240 van 804
laatste antwoord