annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

Bij een EMS zending ben je altijd de klapsigaar met betalen aan de postbode.
En dat zijn de inklaringskosten voor TNT standaard
17 euro.
Tis maar dat je t weet B-)
Bericht 241 van 804
laatste antwoord

😉 Nee, dat staat niet op de site, maar kunnen ze volgens mij wel degelijk zien. TNT kan het in ieder geval zien en dat zijn ook boefjes....12,50 inklaringskosten....tis me nogal nix.
Tarief van 6,25 bestaat niet meer denk ik.
Bericht 242 van 804
laatste antwoord

Nog 1 ding zou ik graag willen weten. Zou het helpen om dingen onder een andere naam op een ander adres aan te laten komen? Dus eigenlijk: kan de douane zien of je regelmatig iets invoert? In hun systeem of zo? Of is het gewoon willekeur wat ze eruit vissen? Dus dat de kans net zo groot is of je 1 keer per jaar iets invoert of elke dag?
Dat staat niet op de douane site.......:^O
Bericht 243 van 804
laatste antwoord

Sla die site op in je Favorieten en lees hem elke dag een keer door 😛
Bericht 244 van 804
laatste antwoord

Pfff lijkt wel hogere wiskunde dit.
Leg jij het me effe uit, zorg ik voor de koffie B-)
Bericht 245 van 804
laatste antwoord

@558

Ga er nou eens effe lekker voor zitten, neem er een bak koffie bij en lees die douane site eens door B-)
Bericht 246 van 804
laatste antwoord

Net werd bij mij het pakketje bezorgd, waarop ik al vanaf 25 januari 'wacht'....
Waarde $ 50.- verzendkosten $ 14.-
Betaald aan de postbode 19,15 euro.

Shit happens 😉
Bericht 247 van 804
laatste antwoord

Invoerkosten betaal je alleen als de waarde boven de € 150 is, toch? Anders alleen BTW? Of klopt dit niet?
Bericht 248 van 804
laatste antwoord

het maakt de kans op invoerkosten kleiner, maar geeft geen garantie
Bericht 249 van 804
laatste antwoord

Oke, dus kort gezegd komt het er op neer dat het gewoon gok de goals is. Als je iets koopt van buiten de EU is het hopen dat je pakket er niet uit wordt gevist. Zo wel kom je aan het betalen. Hoe en hoeveel kan verschillen. Ergens tussen de 1 en 500% van de waarde.
Lagere waarde en gift op het pakje maakt eigenlijk helemaal niks uit.
Zoiets?
Bericht 250 van 804
laatste antwoord