annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen.html#P0_0

ook voor 'ongevraagde' goederen...een gift dus.
Bericht 251 van 804
laatste antwoord

nee, daar trappen ze ook niet in. de bewijslast ligt ook niet bij de douane, maar bij de belastingplichtige
Bericht 252 van 804
laatste antwoord

Maar stel ik heb echt een tante in Amerika die me elke week een gift stuurt van $100. Kan dat dan wel? De douane weet toch niet of ik heb betaald voor iets of niet?
Bericht 253 van 804
laatste antwoord

officieel moet er aan de buitenkant van iedere zending in tweevoud een packinglist en factuur met daarop de gegevens van verzender en ontvanger, een aankoop waarvoor je betaalt is een commerciële zending, nooit een gift
Bericht 254 van 804
laatste antwoord

Ik vind het toch nog maar allemaal vaag met die invoerrechten en btw. Eigenlijk komt het er op neer dat er een kans van 1% is dat je pakje eruit wordt gevist en gecontroleerd. Dan krijg je een brief waarin je de waarde en inhoud moet vermelden. Of de de waarde wordt geschat en over dat bedrag betaal je BTW. Stel, ik koop een trui uit Hong Kong voor € 15. Welke waarde wordt dan berekend? De waarde van de trui in Hong Kong of de waarde van de trui in NL? Dus zelfs al zet de verkoper er bv een waarde op van $20 dat maakt niet uit? En als het wordt verstuurd als gift ook niet, dan betaal je nog btw? Dus dat gift heeft eigenlijk helemaal geen zin? Hoe zou je het dan moeten doen als je het helemaal goed en officieel wil doen? Hoe gaat het eigenlijk als je een bedrijfje hebt? Pff wat een vragen, maar vind dit wel interessante materie. Tot nu toe weinig problemen, maar het blijft gewoon elke keer spannend of het wel goed gaat. Ik heb 1 keer moeten betalen, toen lag er een pakje op het postkantoor. Daar moest ik betalen. Hoefde niks in te vullen, gewoon afrekenen en meenemen. Het is volgens mij elke keer willekeur met die pakjes, er zit geen enkele logica in.
Bericht 255 van 804
laatste antwoord

Op www.dhl.nl - online shipping - trade automation system - kun je een account aanmaken en zogeheten landed costs berekenen. Dit zijn de geschatte btw en invoerrechten voor een importzending. Is wel wat werk maar als je vaker wat koopt een handig tool.
Bericht 256 van 804
laatste antwoord

ik corrigeer mezelf (jaja ook ik maak fouten) wat de bedragen betreft , ik keek bij de verkeerde tabel, maar de douane zorgt er zowiezo voor dat hun "natte vinger" werk altijd het volle pond oplevert.
Bericht 257 van 804
laatste antwoord

dat is een foutje waar je gauw instinkt als je niet goed leest , de 150,- grens geld alleen bij de douane op vliegvelden.
de 22,- grens geld voor pakketpost.
Bericht 258 van 804
laatste antwoord

Ze hebben volgens mij op het moment bij de douane van mij al een mooie verzameling dozen staan.
Moeten nog 4 grote dozen binnen komen waarvan er pas 1 binnen is rest staat nog bij hun. Had mn aankomen iets moeten spreiden misschien. Maar heb er ook collects items tussen zitten met hoge waarde maar die mogen ze van mij wel schatten bij de douane.
Maar je weet dat je boven 150 euro aan de beurt kunt zijn met invoerrechten.
Bericht 259 van 804
laatste antwoord

btw is wat anders dan invoerrechten...onder de 150 euro betaal je geen invoerrechten..alleen btw (over aankoop en verzendkosten)+ kosten vervoersbedrijf (tnt 12,50)

http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-02.html#P57_4968

dromen

dromen
Bericht 260 van 804
laatste antwoord