Ik vind het toch nog maar allemaal vaag met die invoerrechten en btw. Eigenlijk komt het er op neer dat er een kans van 1% is dat je pakje eruit wordt gevist en gecontroleerd. Dan krijg je een brief waarin je de waarde en inhoud moet vermelden. Of de de waarde wordt geschat en over dat bedrag betaal je BTW. Stel, ik koop een trui uit Hong Kong voor € 15. Welke waarde wordt dan berekend? De waarde van de trui in Hong Kong of de waarde van de trui in NL? Dus zelfs al zet de verkoper er bv een waarde op van $20 dat maakt niet uit? En als het wordt verstuurd als gift ook niet, dan betaal je nog btw? Dus dat gift heeft eigenlijk helemaal geen zin? Hoe zou je het dan moeten doen als je het helemaal goed en officieel wil doen? Hoe gaat het eigenlijk als je een bedrijfje hebt? Pff wat een vragen, maar vind dit wel interessante materie. Tot nu toe weinig problemen, maar het blijft gewoon elke keer spannend of het wel goed gaat. Ik heb 1 keer moeten betalen, toen lag er een pakje op het postkantoor. Daar moest ik betalen. Hoefde niks in te vullen, gewoon afrekenen en meenemen. Het is volgens mij elke keer willekeur met die pakjes, er zit geen enkele logica in.