annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

we gaan nu 26 juni in en mijn pakje ligt nog altijd bij de "douane" bij TNT dus, want inmiddels heb ik begrepen dat de douane zélf géén opslagloods of wat ook schijnt te hebben.

Als ik het voor 10 juli maar heb. Want dan ga ik naar de Haarlemse Honkbalweek en het is een NY Yankees jack.

Maar elke keer nog die USPS melding van Into Dutch Customs. óf zouden ze het écht zo razend druk hebben?

Kan ik met dat USPS tracking nummer ook al navraag doen bij TNT? Want ik heb nog geen TNT trackingnummer voor m'n pakje.
Bericht 641 van 804
laatste antwoord

Net als drugs, wel door de voordeur eruit maar alleen door de achterdeur erin.
Bericht 642 van 804
laatste antwoord

vreemd, ik dacht dat het sowieso niet toegestaan was, rare regel :8}
Bericht 643 van 804
laatste antwoord

Dus dan mag het blijkbaar wél! Mits niet hele partijen.
Bericht 644 van 804
laatste antwoord

Van www.douane.nl
De Douane treedt op bij het aantreffen van nagemaakte artikelen. Volgens de richtlijnen van het Openbaar Ministerie mogen per passagier maximaal 3 nagemaakte artikelen, per vastgestelde categorie voor eigen gebruik worden meegenomen. U mag maximaal 3 nagemaakte horloges, dvd’s en cd’s, en overige goederen (bijvoorbeeld kleding en speelgoed) meenemen. De categorie 'overige goederen' is een restcategorie voor alle artikelen die niet onder een andere categorie vallen.
Bericht 645 van 804
laatste antwoord

Maar da's toch vreemd? Als je het op Schiphol in je koffer hebt mag het als je er eentje hebt gekocht ingevoerd, dan doen ze niet zo moeilijk, staat ook op douane.nl.

Maar als je het via Ebay koopt en het gaat over de post dan wordt het in beslag genomen.

En als ze dat doen, krijg je daar nog bericht van? of kun je wachten tot Sint Juttemis zonder dat je ooit wat hoort?
Bericht 646 van 804
laatste antwoord

als ze zien dat het nep is wordt het vernietigd, imitatie is nooit toegestaan
Bericht 647 van 804
laatste antwoord

Als ik een nep Nike voetbalshirt in Thailand koop gewoon voor eigen gebruik, gaan ze dan ook moeilijk doen? terwijl als ik er bij de douane met minder als 3 aan kom zetten in m'n bagage ik ze gewoon mag meenemen?
Bericht 648 van 804
laatste antwoord

@154 😮 ligt je pakje al 3 (4 ondertussen) dagen bij de Douane 😮

Schandalig, daar moet de overheid wat aan doen ]:)

En voor de rest is er Google 😉 of even "rondkijken" op de "prikborden" hier.
(en als je dit draadje hebt gevonden ben je aardig op weg 😉 )
Image hosted by Photobucket.com Wees Optimist, Pessimisme helpt ook niet.

Image hosted by Photobucket.com Wees Optimist, Pessimisme helpt ook niet.
Bericht 649 van 804
laatste antwoord

Heb ook een pakketje bij de Douane liggen. Gaat om een G3 Sports Yankees jack.

is 21 juni binnengekomen en ligt nu nog bij de Douane. Krijg ook steeds de melding into Dutch Customs.

Pakje is verstuurd uit de US gewoon met USPS. Met een totale waarde van €68,00 Prijs+verschepen.

Iemand enig idee hoe lang het gaat duren voor het wordt vrijgegeven en hoeveel ik dan moet betalen?
Bericht 650 van 804
laatste antwoord