annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

die nummers ken ik niet, de oude nummers (0207950061/62) zijn iig afgesloten, ze namen toch al nooit de telefoon op, het 0900 nummer is vrij duur (45ct/min.) maar redelijk effectief
Bericht 651 van 804
laatste antwoord

@gerrutcamaro - Dus klantenservice-inklaring@tntpost.nl en 020-5873400 en 020-5873491 is in principe gewoon de pakketdienst? Dan weet ik genoeg. 🙂

@oranje-analyticus - Soms is ongeduld zeer terecht. 😉
Bericht 652 van 804
laatste antwoord

die jeugd van tegenwoordig wordt geboren zonder G E D U L D !

het Nederlandse vingertje

het Nederlandse vingertje

Bericht 653 van 804
laatste antwoord

je krijgt inklaring niet meer aan de telefoon, alleen de pakketdienst en die kan alleen kijken of je pakketje daadwerkelijk bij inklaring ligt en of ze het al aangemeld hebben bij de pakketdienst
Bericht 654 van 804
laatste antwoord

Ik bedoel dat je bijv. een trackingstatus van ''into foreign customs'' voorgeschoteld krijgt, en daarvoor met de inklaringsdienst contact opneemt. Vervolgens gaan ze na of jouw pakketje er ligt, zo niet, dan zoeken ze hem op en maken hem nog even open.

Of kunnen ze bij de inklaringsdienst alleen vertellen of jouw pakketje er ligt of niet, en doen ze er verder niets mee?
Bericht 655 van 804
laatste antwoord

hoe bedoel je?
ik heb zo vaak achter een pakketje aan gebeld en ze hebben mij nog maar 1 keer een rekening gegeven (dit was tevens een fout van de persoon die het opstuurde) maar goed heb ik in goed overleg recht getrokken met die persoon
Bericht 656 van 804
laatste antwoord

@nickstylos: nee, is een aparte afdeling, voor info over pakketje: tntpakketdienst 0900-0570
Bericht 657 van 804
laatste antwoord

Ik vraag me af of je je eigen ruiten ingooit wat betreft invoerkosten als je emailt of belt naar de status van je pakketje, en daarbij je tracking code doorgeeft.
Bericht 658 van 804
laatste antwoord

ja denk ik wel

daar heb ik de rdw al over gemaild wat hun beleid is op dat punt ik zit nog te wachten op hun mail

maar als je dat interreseert wil ik je der wel over mailen ofzo
Bericht 659 van 804
laatste antwoord

Het gaat mij meer om technische zaken als juiste plaatsing van verlichting, etc. etc.
Het zal geen voor NL goedgekeurd type voertuig zijn, dus moet je het na invoer eerst door de Dienst Wegverkeer laten keuren voordat je er ook maar 1 meter mee mag rijden.

Cor

Cor

Bericht 660 van 804
laatste antwoord