annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

manco melding komt vaker voor en dat wordt het gewoon
geleverd, zie het andere USPS draadje

dromen

dromen
Bericht 321 van 804
laatste antwoord

Ik begrijp het zo, dat het aangemelde pakket nooit bij het transportbedrijf aangekomen is.

Het zal zaak zijn van de verkoper/verzender op te helderen waar het pakket is. Als er geen tevredenstellend antwoord komt : claimen
Bericht 322 van 804
laatste antwoord

Ja, inderdaad aangemeld en niet geleverd, maar dat geldt vrij algemeen voor alle pakketten in het netwerk van een vervoerder.

Een manco melding wordt niet zomaar gemaakt. Als die status niet na een dag veranderd is dat wel reden tot zorgen.
Bericht 323 van 804
laatste antwoord

nee, betekent: wel aangemeld, maar nog niet geleverd
Bericht 324 van 804
laatste antwoord

"Voorgemelde zending niet aangetroffen: manco"

Voorgemelde zending = zending had volgens een digitale melding in het systeem van het postbedrijf op een depot aanwezig moeten zijn

niet aangetroffen: manco = zending is er niet

Oftewel... foetsie, weg, pleite en dergelijke
Bericht 325 van 804
laatste antwoord

#478 zolang er niet staat..into foreign custom..heb je kans dat het een dezer dagen bezorgd wordt..

staat dat er wel, dan moet je wachten tot er staat..out of customs...en dan wordt het pas verzonden en dat kan lang duren

dromen

dromen
Bericht 326 van 804
laatste antwoord

hoi derksen ik maakt het nu ook mee en heb tot op heden nog steeds geen pakket gekregen, tnt zegt dat hij onderweg is maar er staat nog steeds bij tracking Voorgemelde zending niet aangetroffen: manco .wat dat ook mogen betekenen hij ligt daar nu al vanaf 15 september. misschien heb je hier wat aan ik kreeg een foon nr van de douane van ene Wietse van Dijk waar de pakketen heen gaan nadat ze van de douane afkomen, die heeft mij ook geholpen en gekeken waar het pakket lag en zou er zelf voor zorgen als ik de nota naar hem had gestuurd dat het pakket verstuurd zou worden nou weet ik waar het pakket ligt maar hij is nog steeds niet verstuurd waarom weet ik niet maar zal je in ieder geval het foon nr geven en die is 020 587 34 00 hou je me ff op de hoogte hoe het is afgelopen groetjes
Bericht 327 van 804
laatste antwoord

heb iets besteld in amerika. van de verkoper een tracking nummer gekregen en kan zien bij usps dat het in nederland is aangekomen. maar kan verder niets met het tracking nummer in nederland. wat nu?
Bericht 328 van 804
laatste antwoord

ach ja, net de belastingdienst..makkelijker kunnen we het u niet maken B-)

dromen

dromen
Bericht 329 van 804
laatste antwoord

rare mensen die douane jongens
Bericht 330 van 804
laatste antwoord