Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.
Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.
dit kan niet het hele verhaal zijn.
a) zat er een echte factuur bij of/en het bewijs dat de waarde 70,99 was ?
b) hoe hoog waren de vrachtkosten ? Daar zitten ook invoerrechten en BTW op.
Op een waarde van 70,99 zitten geen 71 eu invoerrechten.
Zonder of met valse papieren wordt de waarde geschat.
hallo. met jos gebruikte motoronderdelen laten komen uit amerika waarde 70,99 euro ivoerrechten volgens ups 71 euro over gebeld niets aan te doen volgens ups dus betaald. koop nooit meer iets buiten eu.
aanvulling op 492: misschien is er nog wel meer nodig voor het omzetten, maar dit iig, het wordt ook eigenlijk gewoon nooit gedaan omdat de kosten te hoog zijn en het daardoor nutteloos is
#490: stuur verzetten, nodig: volledige dradenboom incl zekeringkasten, dashboard & alles wat er achter het dasboard zit, is alleen uit te voeren als je beschikt over een goede donorwagen
ik weet niet of omzetten problemen geeft met het kentekenbewijs/engelse brief
tja, ligt eraan wat je ervoor over hebt, het is wel makkelijker om een auto in de UK te kopen als buiten de EU in ieder geval
kosten: transport (kan je zelf doen met een ambulance, gewoon op de ferry), op kenteken zetten + eventuele aanpassingen voor de nederlandse weg (relatief goedkoop omdat er al een engelse typegoedkeuring op zit, indien geen aanpassingen ongeveer 400 euro + apk keuren)
je zit er natuurlijk wel mee dat je aan de verkeerde kant van de auto komt te zitten, vooral schakelen is een drama in het begin