annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ben ik opgelicht en wat nu? Paypal/eBay

Hallo!

 

Ik zou graag advies willen over een laatste aankoop via ebay van een verkoper uit Litouwen.

 

Ik heb deze sale 16 december gemaakt en meteen via paypal betaald. Een dag later bericht gekregen dat het pakketje was verzonden. Geen volgnummer bij paypal helaas en ook geen vervoerder informatie.

 

Maar goed, het pakketje zou er tussen 3 januari en 17 januari zijn. Vandaag de eerste dag dus. 

 

Ik zou geduld moeten hebben, maar ik heb er een slecht gevoel over.

 

De verkoper heeft namelijk een paar dagen geleden een (eerste) slechte feedback gekregen waarin staat:

 

Did not send the item or reply to my messages.

 
En wat denk je? Ik krijg ook geen reactie op mijn berichtjes.
 
Bij eBay is het nog te vroeg om een resolution te openen. 
 
Als ik bij PayPal een geschil wil openen, zegt paypal dat de verkoper niet in staat is om te reageren en vraagt dan of ik wil dat paypal zich erover buigt. Omdat het nog maar de 3e is, wil ik dit nog niet doen. Ze zullen vast zeggen: probeer het nog eens na de 17e.
 
Wat zal ik nu doen?
 
1) bij paypal staat zijn emailadres met (volgens mij valse, want niet litouws) naam. Ook een nummer met volgens mij een netnummer van Latvia ipv Lithuania. Daar kan ik een mail naar sturen.
2) bij paypal toch een geschil openen en hun er naar laten kijken, kans is groot dat ze ook geen reactie krijgen denk ik.
3) gespannen afwachten....
4) iets anders!
Bericht 15 van 15
laatste antwoord
14 ANTWOORDEN 14

Ben ik opgelicht en wat nu? Paypal/eBay

Help mij ik ben opgelicht voor 390 euro met eenpaar mislukte replica schoenen.
Bericht 1 van 15
laatste antwoord

Ben ik opgelicht en wat nu? Paypal/eBay

Even een follow-up. Maandag liep de termijn waarop de seller kon reageren af. Gisteren kreeg ik bericht van eBay/PayPal dat het verzoek in mijn voordeel is beslist. En vrijwel direct stond het geld op mijn PayPal-rekening. Een mooie happy end dus 🙂

Bericht 2 van 15
laatste antwoord

Ben ik opgelicht en wat nu? Paypal/eBay

Hallo beiden,

 

Ik hoop erg dat het zo is als jullie zeggen. Ik heb het geld geestelijk al 'afgeschreven', maar zal toch opgelucht zijn als ik het terug krijg. Ik zal jullie even aan mijn contacten toevoegen hier, mocht dit draadje verdwijnen, kan ik jullie zo even op de hoogte stellen!

Bericht 3 van 15
laatste antwoord

Ben ik opgelicht en wat nu? Paypal/eBay

Vroeger kreeg je alleen geld terug wat te halen viel door PayPal.

Vandaar mijn verzoek om terugkoppeling.

Het schijnt nu anders te zijn.

Bericht 4 van 15
laatste antwoord

Ben ik opgelicht en wat nu? Paypal/eBay

Dit is een nieuwe verkoper. Paypal houdt het geld vast totdat er een positieve feedback is gegeven. Dat was in ieder geval gebruikelijk bij nieuwe verkopers.

Bericht 5 van 15
laatste antwoord

Ben ik opgelicht en wat nu? Paypal/eBay

Dat zal ik doen, zelf nadat u mij nog even met de neus - terecht - op de feiten hebt gedrukt 🙂

 

Wat ik me afvraag, volgens eBay krijg ik het geld gewoon terug, dat lees ik overal op de site. En ik zie nu ook in mijn ebay resolution centre deze zaak via paypal staan. Ze zeggen nergens dat ze het niet teruggeven, als ze het niet op de paypal van mijn 'verkoper' kunnen verhalen. Maar het lijkt me sterk dat ze dat wel gaan doen. Hoe werkt dat dan? 

 

Ik zie overal staan dat eBay mij het geld terugbetaalt als ik aan bepaalde voorwaarden voldoe, en dat doe ik.

 

Dan mag ik toch logischerwijs verwachten dat ik mijn geld terugkrijg?

 

 

Bericht 6 van 15
laatste antwoord

Ben ik opgelicht en wat nu? Paypal/eBay

Ik zou het waarderen als u de uitkomst hier terugmeldt (mits niet vroegtijdig doorgehaald).

eBay is heel erg goed in marketing, vandaar.

Nogmaals succes.

Bericht 7 van 15
laatste antwoord

Ben ik opgelicht en wat nu? Paypal/eBay

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=321274162134


Alleen maar rode vlaggen, vroeger ook letterlijk.

 

Nog nooit iets verkocht, opeens twee dezelfde hi-tech items te koop.

 

Een duidelijk gekopieerde standaard beschrijving.

 

Oost-Europa.

 

Enz.

 

Bericht 8 van 15
laatste antwoord

Ben ik opgelicht en wat nu? Paypal/eBay

Ik zou beter moeten weten, zo naief ben ik normaal ook weer niet. Maar de naam eBay stond tot voor kort bij mij zeker inclusief de groots uitgemeten 'buyer protection' goed te boek. Je denkt dat als het mis gaat, je altijd je geld terugkrijgt. Maar het zal me benieuwen hoe ze dat in deze gaan doen.

Bericht 9 van 15
laatste antwoord

Ben ik opgelicht en wat nu? Paypal/eBay

Ja, dat vroeg ik me dus net ook al af. Ondanks wat eBay zegt, of Paypal, is het toch nog makkelijk om de boel op te lichten. Gewoon geld incasseren en van paypal afhalen. Dan is er waarschijnlijk niets meer aan te doen...

 

Ik heb in ieder geval een claim ingediend. Afwachten maar wat dat oplevert. Ik ben bang niets. Zo leer je nog eens een harde les!

Bericht 10 van 15
laatste antwoord