annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ben ik opgelicht en wat nu? Paypal/eBay

Hallo!

 

Ik zou graag advies willen over een laatste aankoop via ebay van een verkoper uit Litouwen.

 

Ik heb deze sale 16 december gemaakt en meteen via paypal betaald. Een dag later bericht gekregen dat het pakketje was verzonden. Geen volgnummer bij paypal helaas en ook geen vervoerder informatie.

 

Maar goed, het pakketje zou er tussen 3 januari en 17 januari zijn. Vandaag de eerste dag dus. 

 

Ik zou geduld moeten hebben, maar ik heb er een slecht gevoel over.

 

De verkoper heeft namelijk een paar dagen geleden een (eerste) slechte feedback gekregen waarin staat:

 

Did not send the item or reply to my messages.

 
En wat denk je? Ik krijg ook geen reactie op mijn berichtjes.
 
Bij eBay is het nog te vroeg om een resolution te openen. 
 
Als ik bij PayPal een geschil wil openen, zegt paypal dat de verkoper niet in staat is om te reageren en vraagt dan of ik wil dat paypal zich erover buigt. Omdat het nog maar de 3e is, wil ik dit nog niet doen. Ze zullen vast zeggen: probeer het nog eens na de 17e.
 
Wat zal ik nu doen?
 
1) bij paypal staat zijn emailadres met (volgens mij valse, want niet litouws) naam. Ook een nummer met volgens mij een netnummer van Latvia ipv Lithuania. Daar kan ik een mail naar sturen.
2) bij paypal toch een geschil openen en hun er naar laten kijken, kans is groot dat ze ook geen reactie krijgen denk ik.
3) gespannen afwachten....
4) iets anders!
Bericht 15 van 15
laatste antwoord
14 ANTWOORDEN 14

Ben ik opgelicht en wat nu? Paypal/eBay

Dit zijn inderdaad de betere aanbieders, en net in de Euro opgenomen, dat ook nog.

Ik schat uw kans om iets te ontvangen wat een relatie met het door u aangekochte heeft op nihil.

Deze 'verkoper' heeft nog nooit iets verkocht en heeft ook niets anders te koop dan een illusie.

Succes ermee.

Bericht 11 van 15
laatste antwoord

Ben ik opgelicht en wat nu? Paypal/eBay

Direct claimen. U krijgt alleen uw geld terug als het nog te halen valt.

Bericht 12 van 15
laatste antwoord

Ben ik opgelicht en wat nu? Paypal/eBay

Dank voor uw antwoord.

 

Zal paypal dan niet zeggen dat ik nog moet wachten en daarom de claim afkeuren, en dat ik dan in de toekomst geen claim meer kan indienen? Dat is namelijk mijn angst...!

Bericht 13 van 15
laatste antwoord

Ben ik opgelicht en wat nu? Paypal/eBay

Bij paypal kunt u gerust een geschil indienen.

De verkoper krijgt de kans om te reageren of tracking info te laten zien.

U kunt vrijwel direct opwaarderen naar een claim. Paypal gaat het bekijken en als de verkoper niet heeft gereageerd dan wint u automatisch.

U hoeft niet perse tot de 45e dag te wachten. Gewoon vandaag nog een claim indienen, bij paypal dus.

 

Bericht 14 van 15
laatste antwoord