annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten en -plichten

Beste eBay-leden,

Het thema "invoerrechten", en de bijkomende plichten, komt vaak terug hier op de prikborden. Er heersen veel vragen over het douanebeleid bij het internationaal kopen en -verkopen.

Omdat veel leden ook heel wat kennis hierover hebben, en men elkaar hiermee goed kan helpen, is er nu dit draadje om al je vragen en opmerkingen over dit thema te plaatsen.
Vertel ons over je goede en minder goede ervaringen over je internationale aankopen buiten de EU. Deel hier ook gerust je tips en knowhow over het thema invoerrechten met andere leden.

Vriendelijke groeten,
Joris
Bericht 804 van 804
laatste antwoord
803 ANTWOORDEN 803

het is een keer zo en andere keer weer anders

ik kreeg 2 weken geleden een pakket via usps van een paar honderd $$ en betaalde ook niets
Bericht 351 van 804
laatste antwoord

Excuus dat ik niet in haak op de voorgaande posts, maar het lijkt me wel on-topic.

Ik heb de ervaring dat de kleinste pakketjes en de enveloppen makkelijker door de douane glippen dan de grote paketten. Ik heb voor USPS first class (kleinere paketten of enveloppen)nooit belasting hoeven te betalen, maar voor USPS priority juist weer altijd.

Dit terwijl de first class zendingen wel degelijk ook boven de 22 euro hebben gezeten, en dat stond ook op de groene label ingevuld door de verzender. Heeft iemand van jullie ook die ervaring?

Is het gewoon toeval? of zou de gemiddelde waarde van een container enveloppen zo laag liggen dat de douane het de moeite niet vindt?

De verhouding tussen het werk van het verwerken van alle aangiftes en de belasting die binnengehaald wordt zal bij enveloppen ongetwijfeld minder interessant zijn dan bij de grotere paketten. Ook al zit er wel eens een ultrasuper-pod in een enveloppe en een baal stro in een grote doos.
Bericht 352 van 804
laatste antwoord

hoi, ik ben momenteel in procedure met paypal, het lijkt me inderdaad een geautomatiseerd proces tot nu toe.

Dus volgens mij heb ik nog een kans, en anders heeft hij eeuwige roem als oplichter en verkoper van fake.
Wat ie zowiezo gaat krijgen, ik begin die vermomde chinezen op ebay een beetje zat te worden.
Bericht 353 van 804
laatste antwoord

als je zo'n nummer krijgt blijven de mails in hun filter hangen en dan kan het zijn dat je mails wel worden gelezen
Bericht 354 van 804
laatste antwoord

En als de verkoper, in het geval van een claim, nou die e-mails opstuurt naar Paypal als bewijs ?
Koper heeft correspondentie gevoerd met verkoper, over het feit dat die krengen nep zijn. Daarmee heeft koper aangegeven dat ze ze heeft ontvangen.
Bericht 355 van 804
laatste antwoord

gaat allemaal automatisch net als bij ebay daarom krijg je ook nooit antwoord op je vragen
Bericht 356 van 804
laatste antwoord

De programma's van PayPla kunnen alleen vaste tracking templates controleren en de kans dat die hier gebruikt zijn is nihil.
Bericht 357 van 804
laatste antwoord

Niemand controleert die e-mails. Paypal is een collectie computerprogramma's die de niet-ontvangende koper in 99.9% van de gevallen terugbetaalt.

het Nederlandse vingertje

het Nederlandse vingertje

Bericht 358 van 804
laatste antwoord

"zeggen dat er niet in de doos zat wat er in had moeten zitten."

Als je het zo doet, gaat het je niet lukken.

"ontvangstbewijs van ups"

Het ontvangstbewijs, wat de verkoper krijgt, zeg niet dat jij het ook hebt ontvangen.

"dmv mijn mails"

Misschien dat je daarmee jezelf de das hebt omgedaan, maar dat weet ik niet zeker. Wellicht heeft iemand anders hier daar nog een idee over.....
Bericht 359 van 804
laatste antwoord

maar als diegene nu het bewijs heeft dat ik een pak heb ontvangen dmv mijn mails en ontvangstbewijs van ups,wat dan?

zeggen dat er niet in de doos zat wat er in had moeten zitten.
Bericht 360 van 804
laatste antwoord