op 22-06-2011 09:43
Een tijdje geleden kocht ik in Australie een aantal modeltreinen. AU$ 471 via Paypal overgemaakt en na een week of 2 had ik het pakje thuis.
Helaas heel slecht verpakt met als resultaat een dikke handvol met onderdelen van zwaarbeschadigde treintjes.
Contact gehad met de verkoper maar die vond dat het perfect verpakt was, dus een claim gestart bij Paypal. je hebt tenslotte kopersbescherming niettan ?
Reactie van Paypal was vrij vlot: ik moest alles terugsturen en ik zou m'n geld terugkrijgen.
Dus netjes aangetekend via TNT teruggestuurd naar Australie (kosten €36) en het T&T nummer opgegeven aan Paypal. Pakje is al een week geleden bezorgd bij de verkoper maar Paypal blijft zeggen dat ze het niet kunnen traceren en de claim is gesloten !
Dus: centen kwijt, spullen kwijt en verzendkosten kwijt, met andere woorden 3x niks 😞
op 23-06-2011 14:49
Niet alleen per telefoon maar ook een emailtje gekregen:
We have received your request to appeal the outcome of the above claim. As
you have provided valid information supporting your appeal, we have granted
this claim in your favour.
Upon further review of your case, we found that you provided us with the
tracking information within the requested timeframe, and we have reversed
the transaction. Please allow 4-5 business days for the refund to be
completed.
Again, we value your business and regret that you have had this experience.
To avoid similar experiences in the future, we recommend that you read our
Security Tips on our website located at: https://www.paypal.com/buyertips
Please let us know if you have any questions.
Yours Sincerely,
Herman
op 23-06-2011 14:43
Je heb me een hele goeie tip gegeven ! Toen ik het service nummer ging bellen zag ik dat dat hetzelfde nummer was als waar ik naar toe moest faxen :^O
Er is dus blijkbaar iets flinks mis gegaan in het systeem van Paypal, maar ik had het geluk dat ze net op dat moment met mijn claim bezig waren.
De service desk medewerker van Paypal deelde mij mee dat m'n claim is toegewezen en ik m'n €€€ terugkrijg 🙂
Was binnen 5 minuten geregeld, ik meld het hierzo nog wel even wanneer ik de euries echt binnen heb....
op 23-06-2011 13:43
Heb je ze al gebeld? misschien dat dat handig is, dat legt alles wat makkelijker uit dan via de mail!
Het telefoonnummer staat op hun site, je krijgt dan volgens mij een code die je moet invoeren als je belt, ik heb ze in een grijs verleden ook een keer gebeld en ik meen me te herinneren dat ik toen een code kreeg, tja ze maken het klanten niet erg gemakkelijk en praten vaak langs elkaar heen.
op 23-06-2011 13:00
En het mooiste(?) is, ze hebben alle info al, zowel per upload als per fax :_|
op 23-06-2011 12:13
goedenmiddag Leo,
zoals Moadestien het al omschreven heeft
TNT komt niet voor bij Paypal in hun systeem.
Voorheen kon je het alleen maar versturen
via de peperdure US verzendbedrijven. Hoe het
nu geregeld is ik zou het niet weten.
Nu je kunt ze een kopie sturen van het
verzendbewijs wat je van TNT gehad hebt.
En verder raad ik je dringend aan ons op de hoogte
te houden van de ontwikkelingen. om druk op
de ketel te houden!
Ja en nu heten ze kennelijk allemaal Martijn
bij Paypal:^O
groetjes Niek
op 23-06-2011 11:59
Nou, 't zal wel aan mij liggen maar ik snap er niks maaer van. Krijg ik gisteren een mailtje dat ze weten dat het pakje aangekomen is (met locatie!) krijg ik vandaag dit:
Geachte Leo, Om het onderzoek naar uw claim te kunnen voortzetten, dient u documentatie
te verschaffen waaruit blijkt dat het object is teruggestuurd naar de
verkoper. Om deze kwestie zo spoedig mogelijk op te lossen, verzoeken wij u
om een verzendingsbewijs te verschaffen van het pakket dat betrekking heeft
op deze claim.
Het pakket is namelijk geleverd zonder specifieke locatie.
De documenten moeten gefaxt worden naar PayPal op ***** zodat wij uw document zo spoedig mogelijk kunnen toevoegen aan uw claim.
Als u deze informatie niet naar ons faxt, zal u claim worden afgewezen. Uw fax met het bewijs van verzending moet in ons bezit zijn op 23/06/2011.
Dank voor uw medewerking.en geduld.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Zou dit de dezelfde Martijn zijn die mij gisteren vertelde dat alles OK was ???
op 22-06-2011 15:54
Dank je voor de tip, zal eerst de reactie/uitkomst van Paypal afwachten, wat is een mens zonder hoop :8}
op 22-06-2011 14:31
eBay en PayPal hebben alles met marketing te maken, immers: hoeveel PayPal banners staan er op de eBay site.
Als je onverhoopt van PayPal niet je geld terugkrijgt, ga dan naar je creditcard of naar de bank voor een terugstorting van de PayPal betaling.
op 22-06-2011 14:24
nog een verdere verduidelijking: ik heb paypal niet gecontacteerd (sorry, had andere prioriteiten deze ochtend) en voor zover ik weet kijkt hier niemand van paypal mee op de forums.
Dit heeft volgens mij dus niets met marketing te maken.
op 22-06-2011 14:11
Juich niet te vroeg.
Je bent nu wel vanwege de marketing opnieuw in de picture maar je geld terug is een andere zaak.
De trackinginfo van TNT kan niet door de PayPal software automatisch worden verwerkt, dat was de reden van de aanvankelijke afwijzing.
Door de aandacht hier werd er een positieve draai aangegeven. Of je nu ook je geld terugkrijgt hangt af of PayPal het van de verkoper kan terughalen.
Veel plezier op eBay met de kopersbescherming van PayPal.