op 22-06-2011 09:43
Een tijdje geleden kocht ik in Australie een aantal modeltreinen. AU$ 471 via Paypal overgemaakt en na een week of 2 had ik het pakje thuis.
Helaas heel slecht verpakt met als resultaat een dikke handvol met onderdelen van zwaarbeschadigde treintjes.
Contact gehad met de verkoper maar die vond dat het perfect verpakt was, dus een claim gestart bij Paypal. je hebt tenslotte kopersbescherming niettan ?
Reactie van Paypal was vrij vlot: ik moest alles terugsturen en ik zou m'n geld terugkrijgen.
Dus netjes aangetekend via TNT teruggestuurd naar Australie (kosten €36) en het T&T nummer opgegeven aan Paypal. Pakje is al een week geleden bezorgd bij de verkoper maar Paypal blijft zeggen dat ze het niet kunnen traceren en de claim is gesloten !
Dus: centen kwijt, spullen kwijt en verzendkosten kwijt, met andere woorden 3x niks 😞
op 22-06-2011 11:20
Toch frappant, ik had vanmorgen eerst een email van Paypal gehad waarin weer werd aangegeven dat ze niets konden traceren. In het Engels en als ik 't zo bekijk automatisch verzonden.
Het was dit mailtje wat me triggerde hier een bericht te plaatsen. En waar ik nu ook achter ben gekomen: als je claim gesloten is kan je wel bestanden uploaden naar Paypal maar komen ze niet in je dossier terecht maar krijg je wel een ontvangstbevestiging. Of gewoon een slecht systeem of juist heel uitgekookt 😉
op 22-06-2011 11:04
waarom niet professor Gobelijn nu we toch bezig zijn 😉
op 22-06-2011 10:57
Beste Martijn,
Kan je niet doorgeven dat ze daar bij Paypal
zichzelf allemaal Lambik gaan noemen, ze mogen
toch allemaal daar niet hun achternaam noemen.
kan er ook geen verwarring meer ontstaan.
groetjes Niek
op 22-06-2011 10:47
da's een naamgenoot snuitje888, ik weet vrij weinig van PayPal af
op 22-06-2011 10:44
natuurlijk lezen ze mee,
ja en het is goed dat jij de prikborden
hebt kunnen vinden en dan het liefst met
een aantal postings, die
worden natuurlijk ook door anderen gelezen
en dan heb je dus goede kans dat er iets
aangedaan wordt.
PS en werkt Martijn nu ook al voor Paypal
of is dat zijn naamgenoot:^O
groetjes Niek
op 22-06-2011 10:41
Even ter verduidelijking: dat is een andere Martijn (ben ik niet)
op 22-06-2011 10:36
Alsof de duvel er mee speelt, zouden ze meelezen ???
Beste Leo, Bedankt dat u contact heeft opgenomen met PayPal. De informatie op de website van TNT hebben we gezien. Wij hebben uw email ontvangen en deze bij het dossier gevoegd. De claim heeft nu wederom de status 'In Appeal' en zal zo spoedigmogelijk opnieuw worden bekeken. Er is nu een verzendbewijs, we hebben dus een locatie van aflevering. Mocht u verdere hulp nodig hebben, laat het dan alstublieft weten. Met vriendelijke groet,Martijn PayPal
op 22-06-2011 10:04
Nou ik ben er gewoon nog hoor 🙂
En ik heb Paypal meerdere malen de T&T gegevens doorgestuurd (via hun heel bijzondere systeem van communiceren) maar nada. wat mij wel opviel is dat ze helemaal geen foto's nodig hadden van de spullen, het ging tenslotte om de transportschade ?
Heb heel veel treintjes via eBay gekocht, zowat van alle continenten, maar ik toch maar 's op zoek naar een andere betaalmethode, heb 't wel gezien met die gasten van Paypal..
op 22-06-2011 09:58
Hoi,
Even terug naar paypal gaan en hen goed uitleggen waar ze de tracking kunnen zien en dan eisen dat ze de claim alsnog in jouw voordeel sluiten.
voor AU$471 +kosten zou ik mij niet zo laten doen hoor.
op 22-06-2011 09:52
Beste OP
en ik neem aan dat jij nu ook weg bent?
Ja zo zie je maar wat Kopersbescherming
van Paypal af en toe kan inhouden.
groetjes Niek