annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen antwoord geld gestolen

Hey.

Ik heb een bestelling van 300 euro gedaan.

En de verkoper vertelde me dus dat het out of stock was.

Ik had kleding gekocht en heb 1 item ontvangen. de rest was dus out of stock.. Dat was 31 mei

Mij vertellen dat ze het posten wanneer het er weer is.

15 juni vertelde ze dat het in deze dagen gepost zou worden

nog steeds niks ontvangen ..en nu reageren ze niet meer op me emailtjes.

Al naar paypal een mail gestuurd maar hun vertelde me dus heel vrolijk dat ik het niet terug kon krijgen omdat de 45 dagen al om waren.... terwijl de verkoper zei dat ze het gingen posten en dat ik moest wachten...

Wat in godsnaam moet ik nu doen? 300 euro weg ?

Bericht 33 van 33
laatste antwoord
32 ANTWOORDEN 32

Re: Geen antwoord geld gestolen

Het zal wel off topic zijn maar was er geen mogelijkheid voor verzenden via Airmail? In principe neem je zelf het risico als iets verzonden wordt via surface mail, blijft natuurlijk wel dat het erg vervelend is.

Bericht 21 van 33
laatste antwoord

@dutchalice: heb bij fiscaal jurist bij consumentenbond geïnformeerd. Door verschillende controlemechanismen van PayPal (o.a. die € 0,01 overboeking) richting de rekeninghouder weten zij zeker dat degene die opdracht heeft gegeven voor een transactie (i.c. aankoop) ook daadwerkelijk de koper is. M.a.w. het terughalen van een eenmalige PayPal incasso bij de bank met als argument dat deze onterecht is, betreft dus helaas een iets andere situatie dan alle andere onterecht eenmalige incasso's. Stornering is dus geen recht maar kan een gunst zijn van je bank om die te verlenen.

@centralwebshop/hetmoetnietveelgekkerworden: wie zegt dat ik geen meerdere accounts heb? Laten we alsjeblieft niet gaan wedden wie de grootste piemel heeft wat daar is dit podium niet voor bedoeld. Bovendien lijkt me een reactie alleen zinvol als het slaat op het onderwerp: het gaat niet over een situatie binnen de 45 dagen maar juist wat er gebeurt daarna, dààr vraag ik advies over. Als het bedoeld is als tip/advies om altijd een geschil te openen sowieso bij dreigende overschrijding van de 45 dagen termijn: hartelijk dank daarvoor. Op andere fora wordt de afhandeling van PayPal daarvan en het opschalen naar een claim verschillend ervaren.

Het zou handig zijn als die 45 dagen termijn kopersbescherming bij intercontinentale transacties opgerekt zou worden naar 90 dagen. Daar zouden een hoop gedupeerden mee gehlopen zijn.

Bericht 22 van 33
laatste antwoord

@wijngek_no1

Nieuwe gebruikers status zegt hier niks, sommigen gebruiken een apart account voor de community.

Als we jou op jou status mogen beoordelen met 62 aankopen op ebay en 5 verkopen dan ben jij hier de newbee...

Ik heb ook nog ergens een account rondslingeren uit 99 daarmee weet ik niet meer of minder als anderen hier...

En het is heel simpel wat er gezegd werd, wat er ook gebeurd gewoon een geschil openen in paypal binnen 45 dagen.

Wat de verkoper ook zegt, wat de status van de tracking ook is, maakt allemaal niks uit.

Gewoon op tijd openen.

BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 23 van 33
laatste antwoord

@Dutchalice. Ik zit bij de Rabo. Zij hadden het ook over die 56 dagen termijn die in de info van de Consumentenbond staat. Maar kennelijk mag ik tot 13 maanden na transactie het geld laten terughalen. Ik ben zelf ook lid van de Consumentenbond en was van plan sowieso hun juridische afdeling te bellen. Dank voor de link! Ik ga in ieder geval met deze info weer naar m'n bank en post het resultaat op dit podium.

@hetmoetnietgekkerworden: ik kom niet uit een ei gekropen. Ik zit al 10 jaar op eBay en laat regelmatig spullen van de overkant van de grote plas komen, ook buiten eBay om (Amazon, etc.). Gezien je status kom jij net kijken bij eBay en ik hoop niet voor je dat je ooit belazerd wordt. Het gaat om vertrouwen. Als ik een storneerclaim indien bij PayPal is verkoper z'n spullen kwijt en krijgt ook geen geld, dus het werkt ook andersom. Alleen ben IK nu de sjaak. International surface mail gaat per schip en duurt door de bank genomen 6-8 weken. Reken daar de responstijd bij van verkoper van ontvangen geld tot het op de post gooien van het pakket plus de tijd dat PostNL nodig heeft om de waar bij mij thuis te krijgen en je bent zo 8-10 weken verder, dus VER over die 45 dagen termijn. 

Bericht 24 van 33
laatste antwoord

Wijngek, ik weet niet welke bank je hebt, maar banken mogen niet weigeren om een onterechte eenmalige incasso terug te boeken. Het draait natuurlijk om dat cursieve woord, maar als je volhoudt dat je geen toestemming hebt gegeven (en wettelijk is jouw handtekening op papier nodig als PayPal wil bewijzen dat ze wel toestemming hadden!) dan moeten ze je gelijk geven.

http://www.consumentenbond.nl/test/geld-verzekering/betalen-en-sparen/betaalrekeningen/Extra/Eenmali...

Edit: betere link

-- Bewerkt door dutchalice op 27 Jul 2011 13:35 CEST
Bericht 25 van 33
laatste antwoord

Er zijn weinig zaken eenvoudiger dan het indienen van een claim bij PayPal.

Als er gevraagd wordt eerst contact met de verkoper op te nemen doet u dat via de ingebouwde functie. Een antwoord afwachten is verder niet van belang.

U kunt gewoon de claim voor niet-ontvangen, mits binnen 45 dagen na betaling, indienen.

Hierna is het aan de verkoper die in vrijwel alle gevallen de klos is. U wacht dan gewoon af want het kost wel tijd.

Als bij het item vermeld stond dat dit in aanmerking kwam voor kopersbescherming of als dat niet het geval was maar PayPal kon toch bij de verkoper uw geld terughalen, dan krijgt u bij een toegewezen claim uw geld terug.

Een kind kan de was doen.

Als extra aanvulling kan nog gesteld worden dat ongeacht de PayPal procedure u altijd bij uw creditcard maatschappij terecht kan voor een chargeback, mits PayPal natuurlijk via een creditcard is betaald.

Bericht 26 van 33
laatste antwoord

@dutchalice: als iets te mooi is om waar te zijn dan is het dat ook vaak (helaas). Ik heb contact opgenomen met m'n bank en een eenmalige incasso kunnen ze niet storneren. Een veel voorkoende situatie bij betalen op afstand. Via internetbankieren geef je zelf toestemming het bedrag van de rekening af te halen. Bovendien - alleen bij een doorlopende incasso - moet de storneringsmelding binnen 56 dagen na afschrijving gedaan worden bij de bank. Dikke helaas dus.

Bij internetfraude in de USA kun je een melding doen bij www.ic3.gov. Dat is een bureau die internetoplichters achter de vodden zit en aanklaagt. Dat ga ik dus nu ook doen.

Bericht 27 van 33
laatste antwoord

@dutchalice: werkt dat zo echt? Ik ga gelijk contact met mijn bank opnemen! F*ck PayPal dan maar in de toekomst! Ik heb namelijk op 30 april jl. een wijnkoelunit gekocht (via eBay) voor in totaal 510 euro (incl. verzending), betaald via PayPal (helaas direct van m'n rekening gejast want meestal doe ik dat soort betalingen via creditcard in combi met Paypal), verzender geeft aan dat pakket vanuit Canada wordt verzonden, geeft T&T-nummer. Allemaal heel betrouwbaar, totdat update op 22 juni jl. (dus 8 weken = 56 dagen later) blijft steken in 'Parcel transferred to international postal administration.' Navraag bij Canadapost levert dat land van bestemming Greece is, dus geen Nederland!

Hoe kan je binnen 45 dagen claimen bij internationale verzending als:

1) alleen de verzender informatie kan/mag inwinnen over vermiste stukken?

2) op de T&T-code niet het verzendadres staat aangegeven?

3) een verzending via 'surface mail' meestal zo'n 6-8 weken duurt, excl. voorhandling en acceptatie door koper?

D.w.z. PayPal onttrekt zich in mijn ogen bewust van claims op dure zendingen die per schip worden verzonden omdat je onmogelijk binnen 45 dagen kan claimen (aangezien je eerst het hele circus doormoet van 'heeft u al contact opgenomen met verkoper?'.

Bericht 28 van 33
laatste antwoord

Afschrijving (incasso-opdracht) van PayPal bij je bank laten storneren. Daar zal je bank niet moeilijk over doen, omdat voor een legitieme incasso formeel een handtekening op papier nodig is, en die heeft PayPal niet.

Hou er wel rekening mee dat je daarna NOOIT meer gebruik kunt maken van PayPal.

Bericht 29 van 33
laatste antwoord

Post hier even het itemnummer, dan kunnen we kijken of er iets mee gedaan kan worden.

Bericht 30 van 33
laatste antwoord