@dutchalice: werkt dat zo echt? Ik ga gelijk contact met mijn bank opnemen! F*ck PayPal dan maar in de toekomst! Ik heb namelijk op 30 april jl. een wijnkoelunit gekocht (via eBay) voor in totaal 510 euro (incl. verzending), betaald via PayPal (helaas direct van m'n rekening gejast want meestal doe ik dat soort betalingen via creditcard in combi met Paypal), verzender geeft aan dat pakket vanuit Canada wordt verzonden, geeft T&T-nummer. Allemaal heel betrouwbaar, totdat update op 22 juni jl. (dus 8 weken = 56 dagen later) blijft steken in 'Parcel transferred to international postal administration.' Navraag bij Canadapost levert dat land van bestemming Greece is, dus geen Nederland!

Hoe kan je binnen 45 dagen claimen bij internationale verzending als:

1) alleen de verzender informatie kan/mag inwinnen over vermiste stukken?

2) op de T&T-code niet het verzendadres staat aangegeven?

3) een verzending via 'surface mail' meestal zo'n 6-8 weken duurt, excl. voorhandling en acceptatie door koper?

D.w.z. PayPal onttrekt zich in mijn ogen bewust van claims op dure zendingen die per schip worden verzonden omdat je onmogelijk binnen 45 dagen kan claimen (aangezien je eerst het hele circus doormoet van 'heeft u al contact opgenomen met verkoper?'.