@Dutchalice. Ik zit bij de Rabo. Zij hadden het ook over die 56 dagen termijn die in de info van de Consumentenbond staat. Maar kennelijk mag ik tot 13 maanden na transactie het geld laten terughalen. Ik ben zelf ook lid van de Consumentenbond en was van plan sowieso hun juridische afdeling te bellen. Dank voor de link! Ik ga in ieder geval met deze info weer naar m'n bank en post het resultaat op dit podium.

@hetmoetnietgekkerworden: ik kom niet uit een ei gekropen. Ik zit al 10 jaar op eBay en laat regelmatig spullen van de overkant van de grote plas komen, ook buiten eBay om (Amazon, etc.). Gezien je status kom jij net kijken bij eBay en ik hoop niet voor je dat je ooit belazerd wordt. Het gaat om vertrouwen. Als ik een storneerclaim indien bij PayPal is verkoper z'n spullen kwijt en krijgt ook geen geld, dus het werkt ook andersom. Alleen ben IK nu de sjaak. International surface mail gaat per schip en duurt door de bank genomen 6-8 weken. Reken daar de responstijd bij van verkoper van ontvangen geld tot het op de post gooien van het pakket plus de tijd dat PostNL nodig heeft om de waar bij mij thuis te krijgen en je bent zo 8-10 weken verder, dus VER over die 45 dagen termijn.