@dutchalice: heb bij fiscaal jurist bij consumentenbond geïnformeerd. Door verschillende controlemechanismen van PayPal (o.a. die € 0,01 overboeking) richting de rekeninghouder weten zij zeker dat degene die opdracht heeft gegeven voor een transactie (i.c. aankoop) ook daadwerkelijk de koper is. M.a.w. het terughalen van een eenmalige PayPal incasso bij de bank met als argument dat deze onterecht is, betreft dus helaas een iets andere situatie dan alle andere onterecht eenmalige incasso's. Stornering is dus geen recht maar kan een gunst zijn van je bank om die te verlenen.

@centralwebshop/hetmoetnietveelgekkerworden: wie zegt dat ik geen meerdere accounts heb? Laten we alsjeblieft niet gaan wedden wie de grootste piemel heeft wat daar is dit podium niet voor bedoeld. Bovendien lijkt me een reactie alleen zinvol als het slaat op het onderwerp: het gaat niet over een situatie binnen de 45 dagen maar juist wat er gebeurt daarna, dààr vraag ik advies over. Als het bedoeld is als tip/advies om altijd een geschil te openen sowieso bij dreigende overschrijding van de 45 dagen termijn: hartelijk dank daarvoor. Op andere fora wordt de afhandeling van PayPal daarvan en het opschalen naar een claim verschillend ervaren.

Het zou handig zijn als die 45 dagen termijn kopersbescherming bij intercontinentale transacties opgerekt zou worden naar 90 dagen. Daar zouden een hoop gedupeerden mee gehlopen zijn.