annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen antwoord geld gestolen

xcandylandstorex
Community-lid

Hey.



Ik heb een bestelling van 300 euro gedaan.


En de verkoper vertelde me dus dat het out of stock was.



Ik had kleding gekocht en heb 1 item ontvangen. de rest was dus out of stock.. Dat was 31 mei



Mij vertellen dat ze het posten wanneer het er weer is.



15 juni vertelde ze dat het in deze dagen gepost zou worden



nog steeds niks ontvangen ..en nu reageren ze niet meer op me emailtjes.



Al naar paypal een mail gestuurd maar hun vertelde me dus heel vrolijk dat ik het niet terug kon krijgen omdat de 45 dagen al om waren.... terwijl de verkoper zei dat ze het gingen posten en dat ik moest wachten...



Wat in godsnaam moet ik nu doen? 300 euro weg ?

Bericht 33 van 33
laatste antwoord
32 ANTWOORDEN 32

Geen antwoord geld gestolen

hummelforlife
Community-lid

hulde voor je vasthoudendheid! menigeen had de pijp aan maarten gegeven



Photobucket
Stephan

Bericht 1 van 33
laatste antwoord

Geen antwoord geld gestolen

Update 2: zoals ik al verwachtte: eBay geeft de data alleen vrij bij een aantoonbare dagvaarding. De agent die m'n zaak behartigt verzoekt om een dagvaarding bij de openbaar aanklager (standaard procedure). Aan de hand van die dagvaarding en de overige bewijsstukken stuurt eBay de persoonsgegevens van 'degene wiens naam niet genoemd mag worden' digitaal naar de agent, waarna de agent hem kan dagvaarden.


 


Ik heb er nu al lol van! Ik wil die gezicht van die vent wel eens zien als er een agent voor z'n deur staat met de mededeling dat ie voor moet komen! En uiteindelijk moet betalen + straf/boete ]:)


 


 


 

Bericht 2 van 33
laatste antwoord

Geen antwoord geld gestolen

Update: na het bekende kastje-naar-de-muur verhaal, het in eerste instantie niet reageren op e-mails en het leek alsof ik in de situatie moest berusten heeft uiteindelijk een 'patrolman' in Plattsburgh (de vestigingsplaats van m'n oplichter) gereageerd op m'n oproep en is bereid gevonden m'n zaak nader te onderzoeken. Hij is zelf ook ooit slachtoffer geworden van een oplichter via eBay voor een bedrag van $ 1400. Het maximaal bij PayPal verzekerde bedrag ($ 900) heeft hij via PayPal teruggekregen. De rest - toch nog $ 500 - heeft z'n credit card maatschappij alsnog bij PayPal teruggehaald (wat hem de woede op de hals heeft gehaald van de laatste). Hij heeft geen aangifte gedaan bij de autoriteiten omdat hij al z'n geld terug heeft weten te krijgen. Zijn fraudeur - schuldig bevonden aan 31 gevallen van 'wire fraud' is uiteindelijk gepakt en veroordeeld tot 3 jaar cel plus het betalen van een 'victim impact fine' aan al z'n slachtoffers. Iedere 6 maanden krijgt hij nog een cheque van $ 29 toegestuurd totdat de gehele boete is betaald.... 🙂 


De agent heeft eBay en PayPal verzocht de NAW-gegevens van de fraudeur 'wiens naam niet genoemd mag worden' te verstrekken om hem internetfraude ten laste te leggen. Volgens mij hebben alleen advocaten, artsen en journalisten zwijgplicht/beroepsgeheim en prevaleert persoonsbescherming boven andere zaken (uitzonderingen daargelaten). Mij benieuwen hoe eBay en PayPal hiermee omgaan! Wordt vervolgd....

Bericht 3 van 33
laatste antwoord

Geen antwoord geld gestolen

@dutchalice: oh maar ik heb niet op m'n (sinds 1 januari 2011 digitale) bankafschriften gekeken maar op het transactie-overzicht van PayPal, daar staat bij omschrijving betaling 'directe overboeking'. Kennelijk hun aanduiding wanneer je de betaling niet via de creditcard hebt laten verlopen maar via de betaalrekening.


 


Inmiddels sort of digitaal aangifte gedaan bij de Royal Canadian Mounted Police. Nu even afwachten totdat ze contact met me opnemen zodat ik meer gegevens kan overleggen. Mij benieuwen. 

Bericht 4 van 33
laatste antwoord

Geen antwoord geld gestolen

Op mijn (ING) bankafschrift staat achter iedere PayPal-betaling de code IC (dus niet OV).

Bericht 5 van 33
laatste antwoord

Geen antwoord geld gestolen

@hetmoetnietgekkerworden: was het maar zo eenvoudig met NAW-gegevens verkoper. Ik heb feitelijk alleen z'n naam en e-mailadres. Het adres in Plattsburgh (wat ik heb achterhaald via omgekeerd zoeken met z'n opgegeven telefoonnummer) stond geregistreerd als behorend bij een postbussenwinkeltje. Aangezien deze van naam veranderd is onder dezelfde eigenaar en deze kennelijk ook niet helemaal zuiver op de graad is (zoek maar eens bij www.ripoffreport.com naar Mail Boxes Etc. Plattsburgh en de 'opvolger' Plattsburgh Mail and Shipping Center) dan rijst mijn vermoeden dat hij daar nog steeds een postbusadres heeft. Maar ja, dat is slechts gissen en het is nog geen woonadres. Maar daar kan de lokale arm der wet (Canada, VS) wellicht achterkomen.  

-- Bewerkt door wijngek_no1 op 30 Jul 2011 13:44 CEST
Bericht 6 van 33
laatste antwoord

Geen antwoord geld gestolen

ebygumt
Community-lid

Er is erg veel fraude via internet en het wordt alleen maar meer.



Bij PayPal of eBay aankloppen heeft geen zin.



U moet bij de verkoper zijn en die woont ver weg.



Belt u anders gewoon de politie in de woonplaats van de verkoper even op. U hebt immers de naw.



Die kennen hun eigenheimers.


En u krijgt dan tenminste nog het gevoel er alles aan gedaan te hebben.




Bericht 7 van 33
laatste antwoord

Geen antwoord geld gestolen

@dutchalice: met dat verschil dat het niet om een eenmalige machtiging ging maar een directe overschrijving (weliswaar via PayPal). Kheb nog even de omschrijving gecheckt. Dat heeft met die stilzwijgende wijziging van eerst automatisch m'n c-card als eerste betaalmiddel en nu plotseling m'n lopende rekening te maken. Maar ja, ga dat maar eens hardmaken dat ze dat gewijzigd hebben...

Bericht 8 van 33
laatste antwoord

Geen antwoord geld gestolen

Wijngek, je hoeft nog geen amateurgoochelaar te zijn. Als de rekeninghouder de afboeking van een eenmalige machtiging betwist, dan ligt de bewijslast bij het bedrijf dat opdracht heeft gegeven voor die afboeking. En het enige rechtsgeldige bewijs is de handtekening van de rekeninghouder op een stuk papier met de expliciete toestemming om eenmalig een specifiek bedrag af te schrijven. PayPal kan wel aannemelijk maken dat je toestemming hebt gegeven, maar het is niet aan de bank om jouw verklaring in twijfel te trekken of jou om aantoonbaar bewijs daarvan te vragen.

Bericht 9 van 33
laatste antwoord

Geen antwoord geld gestolen

ebygumt
Community-lid

Even een resumé van de gemaakte fouten.



PayPal niet via creditcard gebruikt.


Gekocht bij een 95% verkoper.


Vergeten te claimen binnen 45 dagen.



Dit ter bijzondere lering maar niet vermaak.



En inderdaad voor eBay is eerroof belangrijker dan informatie verschaffing.



p.s. mijn witte wijn staat gewoon in de koelkast en de rode staat in de kelder.


Bericht 10 van 33
laatste antwoord