annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Paypal Niet bedankt.

Wij hebben vandaag een uitspraak gehad van Paypal. Ik verkocht eind Juli een munt van 9,75.


Aangetekend verzenden zou 9,50 zijn , dus dat werd door de spaanse koper niet gedaan. Logisch. Na verzenden kreeg ik binnen 1 week een feedback dat alles OK was. Met een feedback van meer dan 11000 en 100% stuur ik altijd netjes en goed verpakt de munten. Na 1 maand 25 augustus zet Paypal ineens het bedrag vast van 12 euro. Het was door de Spaanse bank teruggevorderd. Na alle gegevens en mijn feedback 4 x na Paypal gestuurd te hebben , vandaag de uitspraak. Ze kunnen niets voor ons doen. Hoezo verkopersbescherming !!!!! Ik ben mijn munt kwijt en de betaling . Dus eigenlijk kun je kopen wat je wil en na een maand laat je het bedrag terugstorten. Namens ons Paypal Niet bedankt !!!

Bericht 1 van 9
laatste antwoord
8 ANTWOORDEN 8

Re: Paypal Niet bedankt.

ebygumt
Community-lid

Twee dingen om weer blij om te zijn.



Uw schade was slechts 12 euro, dat is een gering bedrag want dit gebeurt net zo goed als het om hogere bedragen gaat.



Uw schade had nog 9,5 euro voor de aangetekende verzending hoger kunnen zijn want deze verzendmethode geeft hiertegen geen enkele bescherming.



Zo valt het toch weer mee.



Bericht 2 van 9
laatste antwoord

Re: Paypal Niet bedankt.

Yupz... paypal is lekker makkelijk met incasso's die ingetrokken worden... Paypal zal nooit een cent zelf betalen.

BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 3 van 9
laatste antwoord

Re: Paypal Niet bedankt.

ebygumt
Community-lid

Ik krijg nog tweehonderd euro van ze, zonder rente is dat.


Bericht 4 van 9
laatste antwoord

Re: Paypal Niet bedankt.

Klopt, bij ons is het bedrag gelukkig niet echt hoog , maar laat dit echt een waarschuwing voor andere zijn.


Wij en ook andere verkopers werken uren lang om iets van winst te maken, maar dan pikt Paypal weer een deel terug.


Ik wordt niet snel boos , maar tegen oneerlijkheid kan ik echt niet!!!!!


 

Bericht 5 van 9
laatste antwoord

Re: Paypal Niet bedankt.

ebygumt
Community-lid

In mijn ogen zijn er weinig dingen oneerlijker dan wat eBay PayPal laat zijn.



PayPal laat betalen voor zaken zoals het uitvoeren van een betaling die gewoon gratis kunnen gebeuren.



Verder wordt er geschermd met kopersbescherming die in veel gevallen een wassen neus blijkt te zijn.



En tenslotte zijn verkopers het kind van de rekening als het om geld terughalen gaat.



Maar verder verdient eBay er leuk aan, het wordt dan ook steeds verder uitgebouwd en de veilingsite eBay zelf is niets meer dan een vehikel om PayPal te kunnen promoten.

Bericht 6 van 9
laatste antwoord

Re: Paypal Niet bedankt.

Verhogen van verzendkosten is geen optie.


Dan worden gewone eerlijke mensen de dupe.


Maar wat ik niet snap is dat zo'n koper gewoon op Ebay mag blijven.


Maar inderdaad Paypal heeft altijd gelijk ( vinden zij )

Bericht 7 van 9
laatste antwoord

Re: Paypal Niet bedankt.

PayPal wordt als betalingsmethode enorm gepusht door Ebay.


Ikzelf accepteer bijvoorbeeld geen PayPal voor betalingen binnen Nederland, Duitsland en België (zo kunnen de verzendkosten redelijk gehouden worden). Voor de overige landen heb ik de te verwachten PayPal fee al in de verzendkosten opgenomen. Dit werkt redelijk, zij het dat als ik een factuur via Ebay verstuur, er al staat dat ik de voorkeur geef aan betaling met PayPal, dit is absoluut niet het geval en deze melding kan ik niet verwijderen. Het gevolg is dat er regelmatig Nederlanders, Belgen of Duitsers toch betalen met PayPal. Ik stort dan de betaling terug en mail hen alsnog per bank te betalen. Eigenlijk geeft dit zelden discussie, wel vertraging, want soms houdt PayPal het geld 2 weken (!) vast, terwijl het binnen een minuut wordt teruggestort. Wat schetst mijn verbazing, onlangs stortte ik weer een betaling terug, waarna ineens mijn saldo op -0,35 stond! Nu blijkt dat Ebay voor het terugstorten van bedragen sinds kort 35 cent in rekening brengt. Zo worden de regels telkens in kleine stapjes steeds ongunstiger voor de verkoper. Ik ben bang dat het tijd word in het geheel geen PayPal betalingen meer te accepteren.

Bericht 8 van 9
laatste antwoord

Re: Paypal Niet bedankt.

kopersbescherming
Community-lid

Het was me nog niet opgevallen, bedankt voor de informatie.



De tijd is gekomen om geen PayPal meer toe te staan voor de veiling. Dat kan overigens alleen als je meer dan xxx feedbacks hebt enzovoorts (kan deze informatie niet direct terugvinden).



Wel is je veiling dan niet meer beschikbaar op .com en andere eBay sites waar PayPal altijd verplicht is.



Wat een graaiers trouwens hè, altijd weer iets nieuws vinden om de klant meer te laten betalen.




Bericht 9 van 9
laatste antwoord