PayPal wordt als betalingsmethode enorm gepusht door Ebay.

Ikzelf accepteer bijvoorbeeld geen PayPal voor betalingen binnen Nederland, Duitsland en België (zo kunnen de verzendkosten redelijk gehouden worden). Voor de overige landen heb ik de te verwachten PayPal fee al in de verzendkosten opgenomen. Dit werkt redelijk, zij het dat als ik een factuur via Ebay verstuur, er al staat dat ik de voorkeur geef aan betaling met PayPal, dit is absoluut niet het geval en deze melding kan ik niet verwijderen. Het gevolg is dat er regelmatig Nederlanders, Belgen of Duitsers toch betalen met PayPal. Ik stort dan de betaling terug en mail hen alsnog per bank te betalen. Eigenlijk geeft dit zelden discussie, wel vertraging, want soms houdt PayPal het geld 2 weken (!) vast, terwijl het binnen een minuut wordt teruggestort. Wat schetst mijn verbazing, onlangs stortte ik weer een betaling terug, waarna ineens mijn saldo op -0,35 stond! Nu blijkt dat Ebay voor het terugstorten van bedragen sinds kort 35 cent in rekening brengt. Zo worden de regels telkens in kleine stapjes steeds ongunstiger voor de verkoper. Ik ben bang dat het tijd word in het geheel geen PayPal betalingen meer te accepteren.