annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

verandering kosten particuliere verkoper

Voor een paar geleden kwam de wijziging dat met advertenties kon plaatsen zonder plaatsingkosten, maar bij verkoop gingen de kosten van 6 naar 8 %.

Nu met ingang van 11 september j.l. is het maximale op 75 advertenties per maand gezet, waar de meesten al na een week op zitten. Dus dan komen de kosten voor plaatsen er weer bij, maar de 8 % blijft staan. Een hele slechte zaak, waardoor vele verkopers verdwijnen, vooral met artikelen van 1 of 2 euro. Kosten bij 2 euro = 35 ct + 16 ct en eventuele paypalkosten. Dus blijft niets over.

Ik heb gekeken bij rubriek vinyl nederland , waren vorige week nog zo'n 6500 advertenties, nu nog 4800 advertenties. Dit zal nog minder worden. Denk dat iedereen hier de dupe van wordt.

Graag reactie of men er ook zo over denkt.

Verder alleen lof over Ebay, groeten.

Bericht 1 van 15
laatste antwoord
14 ANTWOORDEN 14

verandering kosten particuliere verkoper

Het is het klassieke model. Eerst gratis en als er veel klanten zijn er geld voor gaan vragen.

eBay zal berekend hebben dat ze er weer meer aan gaan verdienen.

Voor verkopers met veel goedkope items betekent het twee dingen.

1. de kosten zijn globaal verdubbeld, van 8% naar 15% (bij gemiddelde itemprijs van 2 euro).

2. er is (veel) minder concurrentie.

Ik zie ook dat het aanbod opdroogt, over een paar weken is er niet veel meer over.

De servers van eBay krijgen zo wel weer wat lucht en ruimte, dat scheelt ook weer.

Ik merk zelfs dat het aanbieden sneller werkt.

eBay, altijd weer nieuwe ver(r)assingen.

Bericht 2 van 15
laatste antwoord

verandering kosten particuliere verkoper

Ik heb hetzelfde probleem, verkoop oude advertenties van allerlei producten, van auto's tot zeep. Mijn aantal aan te bieden staat nu op nul (0). Van de opbrengst kocht ik via Ebay ook weer items terug, dus het mes snijdt aan twee kanten. En wat zie ik? De twee verkopers waarvan ik items kocht zijn er inmiddels ook mee gestopt.. Het lijkt me geen goede zet die eBay nu gedaan heeft. Jammer, ik zal nu mijn items van een andere site moeten kopen en heb een goede partner gevonden in een site die qua opzet veel lijkt op eBay, zelfs in naam! Ik zie die site met de week groeien. Ook ik had niets te klagen over eBay. Kom op eBay, jullie jagen mensen weg, en het lijkt dat julie nu meer geld binnen halen maar is dat ook op de lange(re) termijn zo???

Bericht 3 van 15
laatste antwoord

verandering kosten particuliere verkoper

ja  ook ik  zag ineens  dat  er  grof geld  gevraagd word  voor je aanbiedingen.  ik  ben  ook met  de  meeste  1,00  euro  aanbiedingen op de  site. hou  dus  niets  meer over. en  nog  de nieuwste  stunt die  ze  mij flikken  , is  dat  ze  ineens melden, dat  ze  mijn laatste  verkooprekening van  1,01  euro niet  heben  kunnen  ontvangen, omdat  mijn bank  ineens  de machtiging  niet accepteerd??door het  terugsturen van de bank, zouden er  7,00 euro  kosten  ontstaan zijn, of  ik  dat  maar  even  met  de volgende  rekening  wil  betalen!!!!!!en  ook weer pas  mogen  verkopen,  als  ik  ze weer machtig!!  echt  niet  meer. er staat  altijd genoeg geld  op  mijn  rekening, dus  daar  kan het  niet  aan  gelegen hebben.  in het  verleden, toen  ik nog  zelf  geld  voor verkoopkosten  overmaakte verdween  er  ook wel  eens wat, werd  ik gelokkeerd tot  ze  eindelijk  het  bedrag  gevonden hadden. stumpers  nu  ook weer dus  20.09    bericht  krijgen, van  de  niet gelukte  afboeking  , direct hierna  weer geblokkerd om te  verkopen.  nog  steeds geen reactie  op twee mails ik  ga  hier  mee stoppen  en  marktplaats op  of zo .van hun  heb  ik mijn buik  vol  van

Bericht 4 van 15
laatste antwoord

verandering kosten particuliere verkoper

STERKE TEKST mijn complimenten.

Alleen jammer dat het NIKS zal uithalen.

Met z'n alle stoppen helpt misschien.

Let op!!!Marktplaats gaat volgen.

Bericht 5 van 15
laatste antwoord

verandering kosten particuliere verkoper

Hoi nog een slachtoffer van de 7,00 euro, wel terug ontvangen heeft met IBAN te maken. Blijven klagen. Groeten Kees.
Bericht 6 van 15
laatste antwoord

verandering kosten particuliere verkoper

Ik denk dat het eigenlijk nog erger is. Wat te denken van alle schade die je nu ondervindt omdat je niks meer kan verkopen. Al die feedbacks die je hebt gekregen en al die dagen werk die er in zitten om de juiste beschrijvingen te maken en de foto's te verzorgen

Allemaal voor niets. En bedankt ebay!!!!

Bericht 7 van 15
laatste antwoord

verandering kosten particuliere verkoper

In de rubriek postzegels nederland is de stand gedaald van 60.000 advertenties naar 43.000. Daalt daar ook enorm. Ook ik heb nu 0 advertenties in plaats van 1.500. Vele uren werk verloren gegaan, terwijl ik toch meer dan 100 items per maand verkocht. Erg jammer voor mij en mijn vaste klanten, want dat ware er vele. En ook voor ebay, want mijn bijdrage aan ebay is nu nul en marktplaats is vooralsnog gratis.

Bericht 8 van 15
laatste antwoord

verandering kosten particuliere verkoper

Ook ik ben er mee gestopt.6500 aanbiedingen niet meer teruggeplaatst.Krijg van mijn vaste klanten mailtjes waar ik nu te vinden ben !

Geef ze mijn nieuwe site en vervolgens blijven ze daar natuurlijk ook alle aanbiedingen afzoeken. Jammer voor de achterblijvers op Ebay. U kan zien dat we alleen al deze maand 1100 positieve feedbacks hebben. En Ebay denkt dat ze hiermee financieel beter af zijn ?? Jammer jammer jammer !!!

Bericht 9 van 15
laatste antwoord

verandering kosten particuliere verkoper

 
Bericht 10 van 15
laatste antwoord