verandering kosten particuliere verkoper

- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 21-09-2013 09:14
Voor een paar geleden kwam de wijziging dat met advertenties kon plaatsen zonder plaatsingkosten, maar bij verkoop gingen de kosten van 6 naar 8 %.
Nu met ingang van 11 september j.l. is het maximale op 75 advertenties per maand gezet, waar de meesten al na een week op zitten. Dus dan komen de kosten voor plaatsen er weer bij, maar de 8 % blijft staan. Een hele slechte zaak, waardoor vele verkopers verdwijnen, vooral met artikelen van 1 of 2 euro. Kosten bij 2 euro = 35 ct + 16 ct en eventuele paypalkosten. Dus blijft niets over.
Ik heb gekeken bij rubriek vinyl nederland , waren vorige week nog zo'n 6500 advertenties, nu nog 4800 advertenties. Dit zal nog minder worden. Denk dat iedereen hier de dupe van wordt.
Graag reactie of men er ook zo over denkt.
Verder alleen lof over Ebay, groeten.
- « Vorige
-
- 1
- 2
- Volgende »
Re: verandering kosten particuliere verkoper
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 21-09-2013 09:57
Het is het klassieke model. Eerst gratis en als er veel klanten zijn er geld voor gaan vragen.
eBay zal berekend hebben dat ze er weer meer aan gaan verdienen.
Voor verkopers met veel goedkope items betekent het twee dingen.
1. de kosten zijn globaal verdubbeld, van 8% naar 15% (bij gemiddelde itemprijs van 2 euro).
2. er is (veel) minder concurrentie.
Ik zie ook dat het aanbod opdroogt, over een paar weken is er niet veel meer over.
De servers van eBay krijgen zo wel weer wat lucht en ruimte, dat scheelt ook weer.
Ik merk zelfs dat het aanbieden sneller werkt.
eBay, altijd weer nieuwe ver(r)assingen.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 21-09-2013 11:00
Ik heb hetzelfde probleem, verkoop oude advertenties van allerlei producten, van auto's tot zeep. Mijn aantal aan te bieden staat nu op nul (0). Van de opbrengst kocht ik via Ebay ook weer items terug, dus het mes snijdt aan twee kanten. En wat zie ik? De twee verkopers waarvan ik items kocht zijn er inmiddels ook mee gestopt.. Het lijkt me geen goede zet die eBay nu gedaan heeft. Jammer, ik zal nu mijn items van een andere site moeten kopen en heb een goede partner gevonden in een site die qua opzet veel lijkt op eBay, zelfs in naam! Ik zie die site met de week groeien. Ook ik had niets te klagen over eBay. Kom op eBay, jullie jagen mensen weg, en het lijkt dat julie nu meer geld binnen halen maar is dat ook op de lange(re) termijn zo???

- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 21-09-2013 14:06
ja ook ik zag ineens dat er grof geld gevraagd word voor je aanbiedingen. ik ben ook met de meeste 1,00 euro aanbiedingen op de site. hou dus niets meer over. en nog de nieuwste stunt die ze mij flikken , is dat ze ineens melden, dat ze mijn laatste verkooprekening van 1,01 euro niet heben kunnen ontvangen, omdat mijn bank ineens de machtiging niet accepteerd??door het terugsturen van de bank, zouden er 7,00 euro kosten ontstaan zijn, of ik dat maar even met de volgende rekening wil betalen!!!!!!en ook weer pas mogen verkopen, als ik ze weer machtig!! echt niet meer. er staat altijd genoeg geld op mijn rekening, dus daar kan het niet aan gelegen hebben. in het verleden, toen ik nog zelf geld voor verkoopkosten overmaakte verdween er ook wel eens wat, werd ik gelokkeerd tot ze eindelijk het bedrag gevonden hadden. stumpers nu ook weer dus 20.09 bericht krijgen, van de niet gelukte afboeking , direct hierna weer geblokkerd om te verkopen. nog steeds geen reactie op twee mails ik ga hier mee stoppen en marktplaats op of zo .van hun heb ik mijn buik vol van
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 21-09-2013 14:07
STERKE TEKST mijn complimenten.
Alleen jammer dat het NIKS zal uithalen.
Met z'n alle stoppen helpt misschien.
Let op!!!Marktplaats gaat volgen.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 21-09-2013 14:11
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 21-09-2013 20:24
Ik denk dat het eigenlijk nog erger is. Wat te denken van alle schade die je nu ondervindt omdat je niks meer kan verkopen. Al die feedbacks die je hebt gekregen en al die dagen werk die er in zitten om de juiste beschrijvingen te maken en de foto's te verzorgen
Allemaal voor niets. En bedankt ebay!!!!
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 22-09-2013 00:38
In de rubriek postzegels nederland is de stand gedaald van 60.000 advertenties naar 43.000. Daalt daar ook enorm. Ook ik heb nu 0 advertenties in plaats van 1.500. Vele uren werk verloren gegaan, terwijl ik toch meer dan 100 items per maand verkocht. Erg jammer voor mij en mijn vaste klanten, want dat ware er vele. En ook voor ebay, want mijn bijdrage aan ebay is nu nul en marktplaats is vooralsnog gratis.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 22-09-2013 21:15
Ook ik ben er mee gestopt.6500 aanbiedingen niet meer teruggeplaatst.Krijg van mijn vaste klanten mailtjes waar ik nu te vinden ben !
Geef ze mijn nieuwe site en vervolgens blijven ze daar natuurlijk ook alle aanbiedingen afzoeken. Jammer voor de achterblijvers op Ebay. U kan zien dat we alleen al deze maand 1100 positieve feedbacks hebben. En Ebay denkt dat ze hiermee financieel beter af zijn ?? Jammer jammer jammer !!!
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 22-09-2013 21:17

- « Vorige
-