annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

verandering kosten particuliere verkoper

Voor een paar geleden kwam de wijziging dat met advertenties kon plaatsen zonder plaatsingkosten, maar bij verkoop gingen de kosten van 6 naar 8 %.

Nu met ingang van 11 september j.l. is het maximale op 75 advertenties per maand gezet, waar de meesten al na een week op zitten. Dus dan komen de kosten voor plaatsen er weer bij, maar de 8 % blijft staan. Een hele slechte zaak, waardoor vele verkopers verdwijnen, vooral met artikelen van 1 of 2 euro. Kosten bij 2 euro = 35 ct + 16 ct en eventuele paypalkosten. Dus blijft niets over.

Ik heb gekeken bij rubriek vinyl nederland , waren vorige week nog zo'n 6500 advertenties, nu nog 4800 advertenties. Dit zal nog minder worden. Denk dat iedereen hier de dupe van wordt.

Graag reactie of men er ook zo over denkt.

Verder alleen lof over Ebay, groeten.

Bericht 1 van 15
laatste antwoord
14 ANTWOORDEN 14

Re: verandering kosten particuliere verkoper

Inderdaad jammer dat Ebay dit nu doet. Ik kom er net achter dat ik voor het plaatsen van mijn cd's, waar ik 1,99 voor vraag, nu dus weer moet gaan betalen en ook de verkoopcommissie, dus er blijft inderdaad niets over. Krijg een beetje het idee dat ze van de "kleine" verkopers af willen en enkel nog Topverkopers met duizenden items willen waaraan ze goed kunnnen verdienen. Dit betekent voor mij, en waarschijnlijk vele anderen, dat ik alles wat nu afloopt NIET meer terugplaats en er dus straks enkel nog een "lege" account overblijft. Na o.a. de beslissing om kopers te beschermen en daardoor als verkoper niet meer de mogelijkheid te hebben tot het geven van negatieve feedback, terwijl er veel vaker problemen worden gecreëerd door kopers dan door verkopers, is dit weer zo'n trieste regel die het voor veel verkopers steeds minder aantrekkelijk maakt om via dit medium te adverteren.

Ik had, vooral in deze tijd, meer begrip verwacht van een bedrijf van deze omvang.

Jammer dat de "kleine man" het dan weer moet afleggen tegen het "grote geld".

 

 

 

 

Bericht 11 van 15
laatste antwoord

Re: verandering kosten particuliere verkoper

Dit is de doodsteek van Ebay, op deze manier kan ik niks meer verdienen.. zowiezo mijn shoppie opgeven 20 euro pm kan gewoon niet.. ik denk dat ik naar een gratis altenatief veilingsite ga, alleen marktplaats vind ik niet zo erg leuk.. iemand nog suggesties?

 

dit moet ik ff kwijt; EBAY SCHAAM JE, DE KLEINTJES WEGJAGEN DIE JULLIE GROOT HEBBEN GEMAAKT! BAH Vrouw Verdrietig

Bericht 12 van 15
laatste antwoord

Re: verandering kosten particuliere verkoper

Bij deze dus een oproep aan iedereen te stoppen met verkopen op ebay. Misschien ze dan door krijgen wat een domme actie dit was.

Gezien de verkoopprijs van mijn items, de kosten voor de basis-winkel, de verkoopprovisie ( en dan nog de kosten voor paypal) moet ik er elke maand zeker € 50 op toeleggen. Dan maar een alternatief zoek, catawiki is dit tot nu toe zeker.

Bericht 13 van 15
laatste antwoord

Re: verandering kosten particuliere verkoper

Je winkel niet optijd opgezegt omdat je niet wist van de prijsverhoging en maakte je dus extra kosten.  Consuwijzer vindt ook dat ebay dit duidelijk had moeten brengen en heeft hierover een klacht ingediend bij de "autoriteit consument en markt". Bel dus consuwijzer en zij dienen elke klacht hierover in, hoe meer hoe beter. Misschien dat ebay hier gevoelig voor is en de gemaakte kosten niet in rekening brengt.

Bericht 14 van 15
laatste antwoord

Re: verandering kosten particuliere verkoper

hallo,
recht voor zijn raap.
ik ben er mee gestopt.
de kosten zijn inderdaad te hoog.
groeten,aard
Bericht 15 van 15
laatste antwoord