op 07-01-2011 12:46
kunnen jullie je niet eens hard gaan maken voor jullie verkopers uit NL, zorg ervoor dat wij verzendkosten kunnen vragen die conform de werkelijke verzendkosten zijn, ik duid dan met name op het feit dat als je adverteert op b.v de UK site of ebay.com je alleen lokale verzendkosten mag rekenen, het heeft geen zin om deze items op ebay.nl te plaatsen omdat die gewoonweg niet worden gevonden door kopers in de UK en de VS. Of en misschien is dat een simpelere optie, voeg de optie zichtbaarheid in de UK en de VS toe als je een advertentie plaatst op de nederlandse site, die optie is wel beschikbaar op de UK site en die van de VS dus waarom hier niet, op die manier ben je en zichtbaar en kun je de werkelijke verzendkosten berekenen. Op die manier heeft de verkoper tenminste de optie, als je nu die verzendkosten wilt berekenen dan moet je de vraagprijs verhogen of je krijgt problemen met de betreffende site en moet je je verzendkosten verlagen omdat die ervan uit gaan dat je in dat land woont, want verder kijken dan hun neus lang is kunnen ze niet blijkbaar.
op 24-02-2011 17:56
zal wel een grote tafel zijn!
op 08-03-2011 13:51
is het inmiddels van de tafel gevallen???
op 08-03-2011 15:41
Hoi,
Voor zover ik weet nog niet neen, maar ik ga nog even navraag doen voor je.
op 08-03-2011 16:01
thank you :^O
op 14-03-2011 02:18
Ik zet de alvast klaar. Want dit wordt weer huilen.
op 14-03-2011 04:00
😛 Ik begrijp dat ik "maar " een koper ben (en nog een beginnende ook;)) ik woon in Oost-Nederland, dicht bij de Duitse grens, en ik struikelde over het volgende: Een aanbieder in Duitsland, ongeveer 150 km (schat ik) bij mij vandaan vraagt € 56,25 aan verzendkosten... hier zou best wel wat aan gedaan mogen worden eBay, ik heb hem / haar nu gevraagd of het betreffende item bij mij door hem / haar persoonlijk afgeleverd gaat worden ]:) ...?
Overigens een andere vraag, is het een bepaalde conventie dat moderatoren van forums "Joris" heten of worden genoemd 🙂 ?
op 14-03-2011 07:45
Die verkopers met te hoge verzendkosten moet maar eens de duimschroef worden aangehaald.
Ik stel voor gratis verzending verplicht te stellen en natuurlijk alleen PayPal met kopersbescherming toe te staan. Op die manier wordt dit probleem opgelost.
Zijn daar bij eBay al gedachten over? Graag opvolging van de moderator, en die heten lang niet altijd Joris, dat was vroeger.
op 14-03-2011 08:48
Ik stel voor KB dat jij de opengevallen
functie van Lorrie Norrington hoofd van
alle veilingen van Ebay maar gaat innemen.
Heel erg verfrissend zou dat zijn want
in het management van Ebay zijn louter
Amerikanen aanwezig en ik heb nu niet
het idee dat die wel zo goed weten wat
er buiten de USA bij hun community leeft
groetjes Niek
op 15-03-2011 00:45
@26. Dat ligt er natuurlijk aan wat die verkoper verkoopt. Als hij een bankstel naar je stuurt valt 56e best mee. Is het een pokemon kaart, tja, dan is het weer duur. Tenzij hij dat aangetekend/verzekerd/ups/ 1 day delivery express doet. Dan is het eigenlijk ook weer goedkoop. En het maakt ook niet uit waar hij in duitsland zit. Zoals het ook niet uitmaakt of je iets va vlissingen naar groningen stuurt of van 'de dam' naar 'de kalverstraat'.
Dus wat was het wat zo veel porto kost?
op 15-03-2011 10:15
allemaal leuk en aardig maar even back to topic!
Martijn hoe staat het ermee! nog steeds geen witte rook??????
zal me er maar bij neerleggen dat mijn vraag onbeantwoord blijft!