op 07-01-2011 12:46
kunnen jullie je niet eens hard gaan maken voor jullie verkopers uit NL, zorg ervoor dat wij verzendkosten kunnen vragen die conform de werkelijke verzendkosten zijn, ik duid dan met name op het feit dat als je adverteert op b.v de UK site of ebay.com je alleen lokale verzendkosten mag rekenen, het heeft geen zin om deze items op ebay.nl te plaatsen omdat die gewoonweg niet worden gevonden door kopers in de UK en de VS. Of en misschien is dat een simpelere optie, voeg de optie zichtbaarheid in de UK en de VS toe als je een advertentie plaatst op de nederlandse site, die optie is wel beschikbaar op de UK site en die van de VS dus waarom hier niet, op die manier ben je en zichtbaar en kun je de werkelijke verzendkosten berekenen. Op die manier heeft de verkoper tenminste de optie, als je nu die verzendkosten wilt berekenen dan moet je de vraagprijs verhogen of je krijgt problemen met de betreffende site en moet je je verzendkosten verlagen omdat die ervan uit gaan dat je in dat land woont, want verder kijken dan hun neus lang is kunnen ze niet blijkbaar.
op 25-01-2011 12:28
Hoi,
Het enige wat ik voorlopig kan antwoorden is dat er naar gekeken wordt. Deze dingen nemen tijd. Mocht je voorstel aanvaard worden dan laat ik jullie het zo snel mogelijk weten.
op 31-01-2011 18:14
Ik weet het antwoord al lang hoor: eBay gaat 100% gegarandeerd helemaal niets aanpassen aan die maximale verzendkosten voor verkopers op .com.
Sterker nog: binnen een paar jaar wordt iedereen verplicht "gratis verzending" aan te bieden. Dat levert eBay immers veel meer geld op (verkoopkosten over een groter bedrag kunnen rekenen).
Je kan ook eens eBay Australië proberen. Daar ben ik die verzendkosten dwingelandij van eBay nog niet tegengekomen. Alles wat je daar plaatst zonder gallerijplaatje verschijnt automatisch op .com mét gratis gallerijplaatje.
op 02-02-2011 09:30
hoi,
Even jullie op de hoogte houden: die kap gaat niet verdwijnen. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten is die er op gezet om te vermijden dat bepaalde verkopers te hoge verzendkosten aanrekenen.
Wat wel nog bekeken wordt (of zoals iemand hier zei, wel nog in de eBay mallemolen zit) is de mogelijkheid om je advertentie internationaal zichtbaar te maken en jullie zo de mogelijkheid te geven om de correcte kosten in te voeren.
op 02-02-2011 11:40
Hi,
Kan iemand me zeggen wat de tarieven zijn om een pakketje naar de US en het Verenigd Koninkrijk te sturen? Dit graag voor normale post en aangetekend versturen. Ik heb hier vanmiddag een bespreking over en zou graag concrete cijfers voorleggen.
op 02-02-2011 17:47
Kijk even op de site van de tnt, daar vindt je alles. Kan je meteen even bekijken hoe die 'kap' zoals je dat noemt het gros van de verkopers zwaar benadeeld. iets in .com land aanbieden en het voor de tarieven van daar te moeten versturen is onmogelijk. Ebay belemmerd daardoor heel veel verkopers die daardoor ook gestopt zijn met verkopen. Is de marktwerking en de sterretjes beoordeling niet voldoende voor verkopers die 'te hoge prijzen' vragen? Moet ebay daar ineens bevoogdend in gaan optreden?
Terwijl oplichting met andere objecten (ipads-iphones etc..etc..) aan de orde van de dag is, laat de kopers maar opgelicht worden, wij hebben onze provisie wel binnen. Maar een verkoper zou eens een dubbeltje of een euro te veel porto vragen. Weet je wel wat het kost om bijv een dvd die net te dik is voor de brievenbus van nederland naar amerika te versturen. In nederland kan je de reeele porto vragen, maar verkoop je het niet want het is niet zichtbaar in de usa. Daar verkoop je het wel en kan je 15 euro zelf bijdragen aan de porto kosten omdat jullie de kopers ineens moeten beschermen.
op 03-02-2011 02:16
All you need is de tarievenkaart 2011:
http://www.tntpost.nl/voorthuis/images/Tarievenkaart_tcm213-534380.pdf
Stel je wilt een LP sturen naar de VS:
Was 10,45. Nu 17,10
Aangetekend: was óók 10,45. Nu 25,60
op 12-02-2011 10:21
Zoals ik al aangaf in mijn posting van 31 januari jl. gaat eBay het verplicht gratis moeten verzenden van items verder uitbreiden op eBay.com:
"Extended Free Shipping: Vice President of eBay Marketplaces North America Chris Payne said eBay would continue to expand free shipping on a category-by-category basis ("we're not going to ask a furniture seller to ship a dresser for free"); one-third of fourth-quarter items sold offered free shipping."
Behalve meubels dus.
Bron:
http://www.auctionbytes.com/cab/abn/y11/m02/i11/s02
op 19-02-2011 17:25
@Martijn
Heb je inmiddels al een antwoord met betrekking tot de functie zichtbaarheid in de UK en de VS?
op 24-02-2011 14:49
als dit een kwestie is van wie het langer volhoudt (wel of niet antwoorden) nou ebay jullie hebben weer eens gewonnen! ik geef het op m.b.t deze simpele vraag.
Jullie molen draait traag behalve als jullie je centen moeten hebben.
op 24-02-2011 14:52
hoi,
Niet zo gauw opgeven. Het ligt hier nog steeds ter discussie op de tafel.