annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

vraagje aan ebay.nl

kunnen jullie je niet eens hard gaan maken voor jullie verkopers uit NL, zorg ervoor dat wij verzendkosten kunnen vragen die conform de werkelijke verzendkosten zijn, ik duid dan met name op het feit dat als je adverteert op b.v de UK site of ebay.com je alleen lokale verzendkosten mag rekenen, het heeft geen zin om deze items op ebay.nl te plaatsen omdat die gewoonweg niet worden gevonden door kopers in de UK en de VS. Of en misschien is dat een simpelere optie, voeg de optie zichtbaarheid in de UK en de VS toe als je een advertentie plaatst op de nederlandse site, die optie is wel beschikbaar op de UK site en die van de VS dus waarom hier niet, op die manier ben je en zichtbaar en kun je de werkelijke verzendkosten berekenen. Op die manier heeft de verkoper tenminste de optie, als je nu die verzendkosten wilt berekenen dan moet je de vraagprijs verhogen of je krijgt problemen met de betreffende site en moet je je verzendkosten verlagen omdat die ervan uit gaan dat je in dat land woont, want verder kijken dan hun neus lang is kunnen ze niet blijkbaar.

Bericht 1 van 105
laatste antwoord
104 ANTWOORDEN 104

vraagje aan ebay.nl

@abeldoorn:

Bedankt voor je reactie.

Een LP verzekerd opsturen kost 19.80 euro, wat neerkomt op

meer dan 17 uk pounds. Ik heb het naar beneden afgerond naar 15 pond. Ik verdien dus niets op de verzending.

Standaard aangetekend is inderdaad 13 euro.

Ik heb niet veel claims binnen gekregen, maar zelf als koper wel een aantal keer gehad dat mijn pakket niet aankwam. Toen was ik blij dat ik voor de 'dure' verzending had gekozen.

Ik wil nog wat meer spullen aanbieden, en zit nog een beetje te zoeken naar de beste manier. Het liefst geef ik de koper de keuze welke verzendmethode hij/zij wil, maar ik vind het ebay systeem niet zo flexibel wat betreft aangeven verzendkosten, zeker als het de ebay.co.uk of .com sites zijn.

"Overigens, je kan wel leuk schrijven dat je porto prijzen anders zijn dan die ebay opgeeft, maar als je op ebay iets aan biedt zul je die prijzen aan moeten houden, wat je ook in je veiling erbij zet. Wil je dat niet, dan moet je niet op ebay gaan verkopen...."

Is dit wel zo? Ik zie op ebay.com regelmatig afwijkende portokosten in de itembeschrijving voorbijkomen.

Wellicht is het het handigst als ik de items aanbiedt met gratis verzendkosten, en die porto dan doorbereken in de startprijs. Maar ja, dan zit ik weer met de vraag wel of niet aangetekend....

Kortom, ik ben er nog niet uit.

Alle tips zijn welkom...bedankt voor het meedenken.

groeten,

Alex

Bericht 91 van 105
laatste antwoord

vraagje aan ebay.nl

Als je "gratis verzending" aanbiedt, ga je circa 10% commissiekosten betalen over de verzendkosten. eBay is daar reuze blij mee. Op .com wordt al commissie berekend over de verzendkosten, of die nou gratis zijn of niet.

Met je elpees kun je de grens over hoppen naar Duitsland. Verzending luchtpost wereldwijd incl. UK kost €3,45 tot 500 gram. In Nederland is dat voor buiten Europa 5x zo duur.

http://www.posttip.de/briefrechner.html

Aangetekend kost € 2,05 extra. Dat zijn og eens sympathieke prijsjes! 🙂

http://www.deutschepost.de/mlm.nf/dpag/briefe_ins_ausland/einschreiben/index.html

-- Bewerkt door auxfinesherbes op 19 Oct 2011 4:20 CEST
Bericht 92 van 105
laatste antwoord

vraagje aan ebay.nl

hoe kan men nu commissie berekenen over gratis verzendkosten????

dat is toch diefstal?

Bericht 93 van 105
laatste antwoord

vraagje aan ebay.nl

Diefstal? Correct, maar wel legale diefstal. eBay zou nooit iets illegaals doen!

Bericht 94 van 105
laatste antwoord

vraagje aan ebay.nl

@sleus

Ik weet ook wel dat de prijs voor aangetekende zending zo hoog is, maar ik vraag me af of de hoge aangetekende verzendkosten opwegen tegen het 'als ikmaar geen claim krijg' idee. Ik verstuur ook heel erg veel naar het buitenland en alleen aangetekend als het om iets duurs gaat. Met zo'n hoge prijs schrik je kopers alleen maar af. Uiteindelijk is het namelijk jouw (verkopers) probleem. Jij moet er voor zorgen dat de koper het product krijgt en een beetje doorgewinterde ebayer weet dat. Aangetekend of niet, als hij een claim indient ben je je geld toch kwijt,de meeste kopers kiezen niet bewust voor een 'hoge' aangetekede zending want ook met een goedkope zending koet je leveren en doe je dat niet is een claim zo in gedient. Dus willen kopers zo minm mogelijk porto betalen. Als tip kan ik je geven om gulden postzegels te gaan plakken, scheelt je tot bijna de helft aan wat je aan porto kwijt bent en kan je ook de porto kosten naar je klant lager laten zijn.

Bericht 95 van 105
laatste antwoord

vraagje aan ebay.nl

Ik ben afgelopen vrijdag naar Duitsland geweest en heb daar bij het postkantoor een LP verzonden naar iemand in Groot Brittanië.

En ik schrok me rot: het kostte me slechts 3,45 euro!! Terwijl een pakketje per binnenlandse post in NL meer dan het dubbele kost...

Echt idioot dat Nederlandse post zo ontzettend veel duurder is in vergelijking met andere landen.

groeten,

Alex

PS: bedankt voor alle replies!

Bericht 96 van 105
laatste antwoord

vraagje aan ebay.nl

Aangetekend is ook veel goedkoper in DE.

Terwijl NL zo'n klein rotlandje is.

U wordt hier in het ootje genomen.

Bericht 97 van 105
laatste antwoord

vraagje aan ebay.nl

Yep Post.nl vernaggeld de zaak!

Bericht 98 van 105
laatste antwoord

vraagje aan ebay.nl

Inderdaad. maar het biedt wel kansen voor jonge mensen om wat bij te kunnen verdienen.

Bericht 99 van 105
laatste antwoord

vraagje aan ebay.nl

Niet alleen aan jongeren KB!

ja en in Duitsland kennen ze het zogenaamde

übergabe einschreiben en die is dus slechts

verzekerd voor 25 euro. vandaar dat goedkope

tarief.

Maar toegegeven de Duitse Post is overall goedkoper

dan Post.nl 

en Stephan over vernaggelen gesproken

dan weet ik er nog wel een, en jij ook.