op 11-09-2013 21:22
Zou vanavond beeindigde aanbiedingen opnieuw plaatsen en wat schetste mijn verbazing ?
Er worden advertentiekosten berekend. Zat in now time op 40,00 euro, toen ik het in de gaten kreeg.(Krijg ik er niet uit)
Paar jaar geleden kreeg ik een mailtje, dat adverteren in Nederland gratis was op Ebay, en als het object verkocht werd zou er 8% advertentiekosten worden berekend. Toen ben ik weer op Ebay gaan verkopen, omdat dit geen risico met zich meebracht.
Een periode daarvoor moest ik meer advertentiekosten betalen, dan dat ik inkomsten had ben daarom destijds gestopt.
Als dit het nieuwe beleid is ben ik genoodzaakt om naar een andere verkoopsite te verhuizen, omdat Ebay Nederland op deze manier niet rendabel is.
In Nederland speelt het natuurlijk ook mee de hoge verzendkosten ten opzichte van andere landen. Dus er is van eerlijke concurrentie geen sprake. Zie Nederlandse Ebay dan ook wel verdwijnen, als dit de tendens is voor de toekomst.
Wie is hier meer tegenaan gelopen ?
op 13-09-2013 09:53
U heeft een erg grote mond.
Mensen geven hun mening in een discussie. Iedereen is vrij te vinden en zeggen wat diegene wilt.
Blijkbaar is iedereen die een andere mening heeft als u zielig, in dienst van eBay, heeft het allemaal niet op een rijtje enzovoort.
Aan uw gefrustreerde reacties te zien zijn al deze beweringen juist op u zelf van toepassing. Met uw houding gaat u ver komen... U beledigd mensen en ondermijnd hun eigen mening en ervaringen. Erg volwassen!
U bent zelf akkoord gegaan met alle algemene voorwaarden. Als u deze had doorgenomen en niet klakkeloos had geaccepteerd dan wist u dat alle mededelingen op de betreffende pagina worden geplaatst en de leden er niet een apart mailtje over krijgen. Of dit een juiste handelswijze is dat zullen meerdere mensen betwisten echter is dat een andere discussie. De doorgevoerde kosten verhoging is al maanden bekend. Ook zijn hier de afgelopen maanden meerdere discussies over geweest op dit forum. Al die maanden had u hier op in kunnen spelen, al dan niet succesvol. U had nu dan niet voor verrassingen gestaan.
En waarom zou een particuliere verkoper het beter hebben als een zakelijke verkoper? Andersom idem dito. Iedereen maakt al dan niet professioneel gebruik van dit platform. Het is aan een ieder zelf of deze hiervan gebruikt maakt. Met klagen en afzeiken van anderen is de wereld nog nooit beter geworden. Het laat vooral de mentaliteit van u zien, helaas.
U noemt iedereen die geld wilt verdienen zakkenvullers. Volgens mij zijn alle commerciële bedrijven, eBay incl., geen liefdadigheids-instelling. Zelf loopt u te jammeren als u moet betalen voor een dienst, terwijl deze dienst u geld oplevert. Is het dan niet hypocriet te zeggen dat de diesverlener een zakkenvuller is? U bent dan weliswaar geen zakkenvuller maar u wilt uw zakken wel vol houden.
op 13-09-2013 14:49
Mijn huidige factuur.... 259.60 euro!!
Normaal gesproken per maand hooguit 15 euro!!
Schandalig....
eBay had wel even mogen waarschuwen, met tips en adviezen en vooral een DUIDELIJKE mail ipv dat je zoiets moet lezen op een prikbord oid!
Mijn advertenties lopen namelijk 24 uur en worden automatisch opnieuw aangeboden voor een snelle doorloop, meeste wat ik verkoop is tussen 1 en 2 euro....
Zet nog geen 100 euro per maand om en dan zal ik dit bedrag moeten gaan betalen??
Ben echt in shock.... dit kan toch niet zomaar!
op 14-09-2013 02:25
Ik zou het niet betalen als ik jou was.
Het is simpelweg niet goed genoeg gecommuniceerd, dus ze zouden kansloos zijn als ze dat juridisch zouden willen betwisten.
Je moet er wel rekening mee houden dat ze bij NIET betalen...het account beperken of opheffen.
Maarja, je zou jezelf nu natuurlijk al de vraag kunnen stellen of je überhaupt nog zaken wilt doen met deze dieven/oplichters.
Er zijn nog wel meer sites te vinden om te kunnen verkopen.
En die zijn nu misschien nog niet zo groot en populair als ebay, maar ik garandeer je dat het daar een heeeeeeeeeeeel stuk drukker gaat worden nu ebay hun klanten doelbewust probeert een hoge rekening aan te smeren.
Mvg,
Mike