annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Vermoedelijk nep koop account

Hallo,

 

Ik had mijn video camera met accesories te koop staan hier op eBay totday iemand plotseling het direct had gekocht. Omdat dit mijn eerste keer is dat ik via eBay iets wilde verkopen was ik een beetje verbaast over hoe snel alles gaat.

 

De persoon in kwestie stuurde mij een PayPal factuur gelijk op en vroeg of ik het item per direct kon versturen. Ik natuurlijk niet op mn achterhoofd gevallen, ging gelijk kijken of het geld uberhaupt op PayPal stond. De koper had niet eens gevraagd naar mijn juiste PayPal gegevens en gebruikte gewoon mijn email adress waar we mee aan het communiceren waren.

 

De koper zei dat ze in Amerika woonde maar het naar Engeland wilde hebben het item. Ik vermoede dat er iets niet klopte of ik dacht dat het allemaal te snel voor me was. Ik had de kopie facuur email naar PayPal spoof verstuurd en hun vermelde dat het inderdaad ging om iemand die een nep account had aangemaakt en zonder toestemming items kocht via eBay. Gelukkig heeft eBay mijn kosten al terug gegeven maar omdat ik gelijk een geschil had aangemaakt staat die nog open.

 

Het schijnt dat eBay aan het communiceren is met de koper en ik heb al gevraagd of "zij" het geschil kan accepteren zodat ik verder kan. Weet iemand hoe lang een geschil open blijft en/of dit verwijderd kan worden. Zou graag een nieuw account willen openen en deze sluiten, maar tot nu kan dat niet.

 

Thanks

 

D

Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

Vermoedelijk nep koop account

Duidelijk verhaal.

Dit soort trucjes worden vooral bij nieuwe gebruikers toegepast.

 

Het geschil dient u zelf te openen en te sluiten. Als u het geschil na 4 dagen sluit is het voor u afgehandeld. Paypal bevestigd alleen of het al dan niet om spoof gaat maar houdt u niet op de hoogte van eventuele maatregelen. Ebay denk ik ook niet al weet ik dat niet zeker.

 

 

Bericht 2 van 8
laatste antwoord

Vermoedelijk nep koop account

Hi

 

Bedankt voor je antwoord. Helaas als ik bij geschillen kijk staat er in status:

 

De koper moet actie ondernemen.

 

Ik heb de koper gevraagd om te reageren op het geschil maar kreeg geen reactie. Zojuist ontving ik wel een email van die gene dat ze de koop heeft gecancelled (wat dus niet zo is, want ik heb het zelf verdwijderd uiteindelijk).

 

Ik had ergens gelezen dat als de koper niet reageerd op het geschil ik 60 dagen moet wachten om het te sluiten? Klopt dit?

 

Alvast bedankt

Bericht 3 van 8
laatste antwoord

Vermoedelijk nep koop account

Je hebt kennelijk "een aanvraag voor annulering van een transactie" ingediend. Onder Mijn Ebay / Account kun je vinden "transactie problemen oplossen"  en daar staat met veel worden hoe het werkt. Zelf heb ik me er in het verleden er  in verdiept en zo nogal eens onnodig Verkoopprovisie aan Ebay betaald. Je kunt ook "de Assistent voor onbetaalde objecten gebruiken" Zie de Hulppagina's, hieronder heb ik een stukje gekopieerd.

 

Let op je moet het geschil binnen 60 dagen sluiten om je provisie terug te ontvangen. Dus niet 60 dagen wachten, zoals je schrijft.

 

Volgens mij gaat het goed als je volgende procedure volgt:

 

Mijn Ebay / Verkocht / nog niet betaald. Bij het betreffende artikel vind je: Acties. Die moet je in de gaten houden, want volgens mij verschijnt daar automatisch wanneer je je geschil kunt sluiten. 

 

 

 

Uiteindelijk krijg je van Ebay een berichtje:

 

 

Je hebt een creditering voor de verkoopcommissie ontvangen
 
Hallo xxxx,
Je hebt een creditering voor de verkoopcommissie ontvangen. Er is ook een aantekening wegens een onbetaald object gemaakt op de account van de koper.

 

Ebay schrijft:

 

De tijdlijn is belangrijk

  • Je kunt het geschil tot 45 dagen na de verkoop openen.

  • De koper heeft 7 dagen de tijd om op het geschil te reageren. Als je na 7 dagen nog niets hebt gehoord, kun je het geschil sluiten en wordt de verkoopcommissie teruggestort.

  • Je moet het geschil binnen 60 dagen na de transactie sluiten.

    • Als de koper bereid is om de transactie te annuleren, wordt de verkoopcommissie teruggestort op je rekening.

       

      -----------------------------------------

       

      Als je jezelf tijd en inspanning wilt besparen, kun je de Assistent voor onbetaalde objecten gebruiken om geschillen wegens onbetaalde objecten namens jou automatisch te openen en te sluiten. Wanneer de Assistent voor onbetaalde objecten is ingeschakeld, worden geschillen automatisch geopend als een koper na een bepaalde periode niet betaald heeft. Het standaardaantal dagen waarna een geschil wegens een onbetaald object wordt geopend, is 24dagen.

      Nadat het geschil is geopend, heeft de koper 4 dagen de tijd om het object te betalen. Als je de betaling binnen deze 4 dagen ontvangt, wordt het geschil automatisch gesloten.

       

       

Bericht 4 van 8
laatste antwoord

Vermoedelijk nep koop account

kleine correctie:

 

 Zelf heb ik me er in het verleden er  in verdiept, moet natuurlijk zijn: niet in verdiept.

 

-----------------

 

Volgens mij moet je ook, als je je artikel wil verkopen, het weer aanbieden, na deze geannuleerde verkoop. Houd dat even in de gaten.

Bericht 5 van 8
laatste antwoord

Vermoedelijk nep koop account

Kan ook een geschil wegens niet betalen zijn, dan staat er ook dat de koper moet reageren...

Bericht 6 van 8
laatste antwoord

Vermoedelijk nep koop account

eBay heeft als de commissie terug gegeven alleen de geschil staat nog open. Ik kan het niet sluiten omdat de koper moet reageren eerst. Daar heb ik ook al om gevraagd, maar geen reactie dus, waarschijnlijk omdat het om een nep account gaat. Zal ebay wel proberen te contacteren.

 

Thanks

Bericht 7 van 8
laatste antwoord

Vermoedelijk nep koop account

Ebay contacteren kun je doen, maar levert in de praktijk niet veel op.

 

 

Bericht 8 van 8
laatste antwoord