annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe kan het, dat adverteren niet meer gratis is in Nederland ?

Zou vanavond beeindigde aanbiedingen opnieuw plaatsen en wat schetste mijn verbazing ?

Er worden advertentiekosten berekend. Zat in now time op 40,00 euro, toen ik het in de gaten kreeg.(Krijg ik er niet uit)

Paar jaar geleden kreeg ik een mailtje, dat adverteren in Nederland gratis was op Ebay, en als het object verkocht werd zou er 8% advertentiekosten worden berekend. Toen ben ik weer op Ebay gaan verkopen, omdat dit geen risico met  zich meebracht.

Een periode daarvoor moest ik meer advertentiekosten betalen, dan dat ik inkomsten had ben daarom destijds gestopt.

Als dit het nieuwe beleid is ben ik genoodzaakt om naar een andere verkoopsite te verhuizen, omdat Ebay Nederland op deze manier niet rendabel is.

In Nederland speelt het natuurlijk ook mee de hoge verzendkosten ten opzichte van andere landen. Dus er is van eerlijke concurrentie geen sprake. Zie Nederlandse Ebay dan ook wel verdwijnen, als dit de tendens is voor de toekomst.

Wie is hier meer tegenaan gelopen ?

 

Bericht 1 van 13
laatste antwoord
12 ANTWOORDEN 12

Hoe kan het, dat adverteren niet meer gratis is in Nederland ?

Ik heb vanavond ook gemerkt dat er opeens weer automatisch kosten voor simpele plaatsing  van objecten is ingevoerd, ik kan me NIET herinneren dat Ebay mij hier een bericht over heeft gestuurd!!! Schandalige, klantonvriendelijke actie!!! Dit gaat een leegloop van Ebay betekenen naar andere veilingsites als dit niet wordt teruggedraaid! De firma Ebay verdient al stevig, ook aan PayPal. Marktplaats (ook van Ebay!) zal wel gaan volgen. Dan moet ik mijn vinyl en cd's maar te koop gaan zetten op discogs.com. Ik denk dat we massaal klachten moeten indienen bij Ebay en zo nodig maar overstappen naar concurenten van Ebay... GEEN STIJL!

Bericht 2 van 13
laatste antwoord

Hoe kan het, dat adverteren niet meer gratis is in Nederland ?

Ja, ik loop daar dus ook net tegenaan.

En ook te laat gezien natuurlijk, want dat is na al die tijd gratis plaatsen niet eens meer iets waar je op let.

Ik weet  niet waar ze dit hebben meegedeeld?  In ieder geval niet daar waar het hoort: via een bericht in mijn mailbox.

Dus is dit een vies foefje om mensen even snel wat geld afhandig te maken.

 

Ik heb ze meteen gemaild om te zeggen dat ze de advertenties maar weg moesten halen en de kosten annuleren.

Ik heb ze ook verteld dat ik de kosten NIET ga betalen.

Desnoods vecht ik het met ze uit tot aan de kantonrechter.

Ik wens ze veel succes met hardmaken dat ze dit duidelijk genoeg hebben gecommuniceerd , en derhalve het geld mogen hebben.

Ik roep eenieder ook op om hetzelfde te doen.

Hoe meer mensen hun tot de rechter aan toe bestrijden, des te eerder leren ze fatsoenlijk zaken te doen.

 

Mvg,

 

Mike

Bericht 3 van 13
laatste antwoord

Hoe kan het, dat adverteren niet meer gratis is in Nederland ?

Kijkt dan niemand op het ''mededelingenbord''? Is al een poosje geleden bekend gemaakt.... En wat is 0.15 euro? ik ben minimaal 0.60 kwijt per ad.

Bericht 4 van 13
laatste antwoord

Hoe kan het, dat adverteren niet meer gratis is in Nederland ?

Neen, blijkbaar kijkt niemand naar het mededelingenbord.

En dat is op zich ook niet verwonderlijk, want dergelijke informatie dient DUIDELIJK door middel van een MAIL of BRIEF naar mensen te worden verzonden.

 

Als bijvoorbeeld de woningbouwvereniging de huur verhoogt.......hoeft de huurder daar ook niet achter te komen door te gaan zitten zoeken op een of ander mededelingenbord.

Dat is gewoon een kwestie van fatsoelijk communiceren.

En jij doet nogal makkelijk hier over " wat is nou 15 cent " .

Als je 100 advertenties hebt die je opnieuw aanbiedt omdat ze zijn afgelopen.........en je let even niet op.......

 

Kortom, dit zijn vieze foefjes van Ebay.

 

 

 

 

 

 

 

Bericht 5 van 13
laatste antwoord

Hoe kan het, dat adverteren niet meer gratis is in Nederland ?

Ik trapte er ook bijna in. Nou dat word geen ebay meer voor mij. Dan moet ik steeds geld weg geven. Daar heb ik al een vrouw voor :-). Jammer voor de zeldzame items. Ebay bedankt voor jezelf naar kloten helpen

Bericht 6 van 13
laatste antwoord

Hoe kan het, dat adverteren niet meer gratis is in Nederland ?

Anonymous
Niet van toepassing
We leven helaas in een wereld waarin genoeg niet meer genoeg is en ebay heeft zich daar zonder blikken of blozen bij toegevoegd 😞
Bericht 7 van 13
laatste antwoord

Hoe kan het, dat adverteren niet meer gratis is in Nederland ?

Anonymous
Niet van toepassing

Wat een antwoord zeg, wil je nou zieliger gevonden worden omdat je meer moet betalen??? Een mailtje van ebay was wel fatsoenlijk geweest maar dat had ze dus niks extra's opgeleverd en iemand als jij stemt dat nog toe ook???

Bericht 8 van 13
laatste antwoord

Hoe kan het, dat adverteren niet meer gratis is in Nederland ?

Het was inderdaad normaal geweest, dat we een mail hadden gekregen. Of het nu in 2011 of 2010 was weet ik niet meer, maar toen kregen we een mail dat vanaf 8 juni gratis op Ebay Nederland geadverteerd kon worden. Lijkt me dan ook logisch , als het weer terug gedraaid word er ook een mail rondgestuurd wordt. Maar a toen moesten ze nieuwe (oude) klanten weer binnenhalen en nu niet. Het lijkt erop, dat Ebay alleen maar verkopers gebruikt, zoals het hun uitkomt. Discogs heeft wel het systeem. Gratis adverteren en achteraf 8% advertentiekosten. Dus ik verkas. Dit is voor mij geen haalbare kaart. Wens degene die blijven veel succes. Wel jammer voor mijn maanden werk. Meer dan 15.000 foto's + de nodige tekst weg. Als ik dit vantevoren had geweten was ik hier echt niet aan begonnen.

Bericht 9 van 13
laatste antwoord

Hoe kan het, dat adverteren niet meer gratis is in Nederland ?

Op mijn mail hebben ze ook nog niet gereageerd.

Ik begin te vermoeden dat het ze maar bar weinig interesseert.

Tot ik de automatische incasso van de volgende betaling ga terugboeken.....dan gaan ze met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid WEL heel snel mailen 🙂 

 

Maar goed, het is niet het eind van de wereld.

Er zullen wel andere sites te vinden zijn die WEL fatsoenlijk met mensen omgaan.

 

Bericht 10 van 13
laatste antwoord