op 15-01-2011 17:44
Hallo,
Al maandenlang heb ik last van een verkooplimiet die ingesteld is door eBay. Ik plaats dan advertenties zowel op ebay.nl als op ebay.co.uk en bij beide heb ik last. Ik krijg het volgende bericht als ik meer dan 4/5 advertenties wil plaatsen:
"Hierbij delen we je mee dat je met je eBay-account op dit moment geen nieuwe aanbiedingen kunt maken. Soms stellen we verkooplimieten in voor bepaalde accounts. Daarmee willen we de integriteit en veiligheid van eBay waarborgen."
Ook ben ik al maandenlang bezig met de klantenservice van eBay, die natuurlijk elke keer minstens 1 week nodig heeft om mijn reactie te lezen. Uiteindelijk moest ik dus mijn gegevens doorgeven om te verifiëren en zou de limitering opgeheven worden. Daarvan heb ik ook bevestiging gekregen dat het opgeheven is, maar dat is dus NIET gebeurd.
Natuurlijk weer mailen met eBay, krijg ik als reactie terug dat ik een advertentie heb kunnen plaatsen en dat mijn probleem opgelost zou zijn. Nee eBay, mijn probleem bestaat nog. Ik kan wel advertenties plaatsen, zij het beperkt. Daarom heet het ook limiet...
Het lijkt in ieder geval op een gebed zonder eind.
Wat moet ik in hemelsnaam doen als je er met klantenservice niet uitkomt?? Moet ik dan maar brieven gaan schrijven naar de directie? Dit komt in ieder geval niet echt professioneel over van eBay.
Hoor graag ideeën. Bij voorbaat dank.
op 22-11-2011 10:05
Het beleid van eBay is er op gericht kleine verkopers er uit te werken. Dat doen ze onder andere door het opleggen van verkooplimieten. Dit wordt veelal getriggerd door een lage sterrenwaardering die een enkele koper heeft gegeven.
Omdat de klantenservice niet bestaat en u feitelijk slechts door computersoftware wordt beantwoord krijgt u de idee in een Kafkaiaanse werkelijkheid te zijn beland waar men aan de kern van de zaak, de opgelegde limiet en het opheffen daarvan, steeds voorbijgaat.
Een andere manier waarop men kleine verkopers weert is het toepassen van het 21 dagen vasthouden van ontvangen PayPal betalingen.
Het toevoegen van een ShoppingCart aan eBay.com is een andere voorbereiding op het afscheid van de kleinere verkopers.
Men wil grote omzet en men wil alles via PayPal.
Daarom zijn bijvoorbeeld ook de tarieven voor particuliere verkopers op eBay.nl onlangs verdubbeld.
En zo verder.
op 22-11-2011 10:21
Met andere woorden wij als kleine verkopers moeten maken dat we wegkomen!
Helaas heeft u gelijk eBay doet er alles aan om verkopers te weren en dat lukt ze aardig! als ze diezelfde energie hadden gestoken in het helpen van verkopers dan was hun winst waarschijnlijk hoger geweest, maar zover kijkt ebay niet ze zijn wat dat betreft nogal kortzichtig en enigzins dom!
Ik denk dat ze zichzelf in de buik bijten met dit beleid maar de toekomst zal dat wel uitwijzen!
op 22-11-2011 15:38
beste KB
hoe werkt die shoppingcard? en wat zijn de kosten daarvan? jij bent hier
toch nu verreweg de meest geinformeerde van de
prikborden. een ander goed geinformeerde prikborder
zie ik de laatste tijd niet meer posten? had laatst een
kritische posting hier geplaatst over de laatste
wijziging.
Ja en het aantal overgebleven prikborders wat hier
nog op vragen antwoordt zijn er met mij inbegrepen
nog maar 3 Nu de best geinformeerde van 3 posters
is ook niet mis:^O
groetjes Niek
op 22-11-2011 23:40
Dit is dus een voorbeeld van een antwoord die ik 1,5 maand geleden heb gekregen mbt tot beschuldiging fraude 😮
Zie hier het antwoord op de vraag die ik hun gesteld heb en dan daarna hoor je dus niets meer!
Hartelijk dank voor uw reactie in verband met uw limiet op uw account.
Neemt u de formulering in mijn bericht alstublieft niet kwalijk. Als iemand een limiet wegens 'fraudeleuze activiteiten' op zijn account krijgt kan meerdere redenen hebben. Dit wordt automatisch op het account gelegd en gemarkeert. Er kunnen meerdere redenen hierachter staan en dit wordt door onze medewerkers onderzocht .
Ik heb uw geval aan de verantwoordelijke afdeling doorgegeven en zij zullen uw probleem zo gauw mogelijk bekijken en onderzoeken. Helaas kan ik u op dit moment geen andere informatie hierover verstrekken maar zodra ik een antwoord krijg zal ik u hierver onmiddelijk informeren.
op 22-11-2011 23:44
En dit antwoord is van een week geleden na nogmaals de vraag te hebben gesteld waarom mij deze limiet is opgelegd. Het blijft maar duren...
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Ik heb uw vraag aan onze hoofdkantoor doorgegeven. Zij zullen uw probleem opnieuw nakijken en zij mogen beslissing nemen om uw limiet op te heffen.
Zodra wij een aantwoord krijgen zullen wij met u contact opnemen.
Ik vraag van u nog een beetje geduld en begrip.
op 22-11-2011 23:49
Trouwens, Ebay US had ik enige tijd geleden gebeld (jawel, persoonlijk iemand aan de lijn die wel te verstaan was) en het probleem voorgelegd. Vol begrip en hoe kan dat nou , bla la bla, hier zou direct werk van worden gemaakt en ze zou mijn limiet direct verhogen. Wat gebeurt er? Niets dus, onvoorstelbaar!
Waar is trouwens die moderator Martijn?
op 23-11-2011 00:09
... Wat gebeurt er? Niets dus, onvoorstelbaar!
Waar is trouwens die moderator Martijn?
U krijgt steeds het idee dat men uw probleem begrijpt en dat men het met u eens is en er iets aan gaat doen.
Vervolgens gebeurt er dan niets, dat klopt dus.
De moderator is er alleen voor het gummen, die kan u ook niet helpen anders dan het doorsturen naar de verantwoordelijke afdeling. Die afdeling, die bestaat dus niet.
op 23-11-2011 09:35
goedenmorgen KB
Ik sluit me geheel aan bij jou analyse van het gebeuren,
Ja en het is hier take it or leave it.
en zelfredzaamheid.
groetjes en iedereen nou ja iedereen? die paar
die hier nog posten en een paar meelezers
een prettige dag toegewenst, en voor degenen
die binnenkort op vakantie gaan een prettige vakantie
toegewenst.
Niek
Niek
op 23-11-2011 09:56
Het is inderdaad een grote leegloop.
Ik maak me zorgen. Wie zal uiteindelijk het licht uitdoen.
op 23-11-2011 10:02
geen zorg die lamp gaat vanzelf uit want ze gebruiken hier geen spaarlampen!
B-)