annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

Anonymous
Niet van toepassing

Ik zag tot mijn verbazing dat het plaatsen van advertenties nu ineens geld kost? En ik wil toch eens vragen waarom? En wat heeft het dan nog allemaal voor nut? Ik probeer mijn strips te verkopen en heb inmiddels ongeveer 1000 advertenties op ebay staan en normaal verkoop ik misschien wel wat en dat zou dan ongeveer 150,- per maand opleveren waar ik dan weer nieuwe strips van kon kopen, maar nu zou ik dus sowieso ongeveer ? 500,- per maand moeten betalen voor het plaatsen van advertenties + dan ook nog eens een verkopers commissie van 8%. Zijn jullie dan echt niet meer tevreden met 8% maar willen jullie nu ook jullie vaste klanten/verzamelaars uitroeien in deze toch al onmogelijke zware financiële tijd? Ik hoop echt dat jullie eens goeds in de spiegel kijken en terugkomen op deze onbeschofte beslissing, want ik laat nu mijn advertenties netjes aflopen en zet dan wel mijn eigen ebay site op onder het mom van ebay met fatsoensnormen! 

Bericht 1 van 41
laatste antwoord
40 ANTWOORDEN 40

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

ik heb alles nog eens doorgelezen en hier is de samenvatiing:

 

Als deze vraag beantwoord is:

 

weet iemand nog een andere wel sociale site waar ik mijn strips kan verkopen?

 

zo niet:

 

zet dan wel mijn eigen ebay site op onder het mom van ebay met fatsoensnormen! 

 

en tenslotte wordt ik dan:

 

een vrolijke zelfingenomen zakenman die verheerlijkt ziet hoe zijn concurenten worden uitgeschakeld

Bericht 21 van 41
laatste antwoord

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

Zoals je ziet een bijzonder ideale wereld

Bericht 22 van 41
laatste antwoord

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

Het is jammer dat dit nu gebeurt. Graag had ik gezien dat de plaatsingskosten niet worden berekend en de commissie naar 10%. Het duurt heel lang voordat er wat verkocht wordt omdat de markt lastig is. Vervelend want nu ontneem je veel klanten ook de kans om iets te kopen omdat het aanbod minder wordt en de prijzen gaan stijgen. Ik vraag me echt af wie er nu beter van wordt?  

Bericht 23 van 41
laatste antwoord

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

Anonymous
Niet van toepassing

Ben het helemaal met je eens, de verkopers commissie verhogen zou een goede oplossing zijn en ik kan aan eerdere reacties zien dat alleen de zakelijke klanten van ebay hiervan profiteren zodat particulieren verdwijnen en de kosten dus omhoog gaan! Maar ja, als ik niks kan verkopen op ebay is er toch geen geld meer om te kopen dus uiteindelijk verliest iedereen maar het gaat alleen nog maar om snel geld verdienen zonder te denken aan de gevolgen 😞

Bericht 24 van 41
laatste antwoord

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

Hallo.

Ook wij hebben (hadden !) ongeveer 6000 items per maand staan waar er gemiddeld per maand 1200 van worden verkocht !!

Door deze kostenverhoging is het ook voor ons niet meer rendabel.Dus zijn we reeds alles aan het verkassen.Als ebay dat als inkomstenverhoging ziet moeten ze eens lessen economie gaan volgen !!

Bericht 25 van 41
laatste antwoord

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

Ik veronderstel, dat je met "beter worden" bedoelt: meer geld gaat verdienen. Het zou ook kunnen betekenen, dat de Ebay-site er beter van wordt. Eerlijk gezegd lijkt mij, dat Ebay denkt meer geld te gaan verdienen, want ik kan me nauwelijks voorstellen, dat Ebay zo'n actie doet om er slechter van te worden. Mogelijk is hun inschatting fout en gaat hun winst/omzet achteruit.

 

Ik heb me er niet in verdiept, maar heb hier en daar wel gelezen, dat er "particulieren" zijn, die zeer grote aantallen items plaatsen en als dit afgeremd wordt, zou dat mogelijk wel een verbetering van de site kunnen opleveren. 

 

Als zakelijk aanbieder moet ik altijd betalen voor het plaatsen en op dat moment moet ik de overweging maken: is het artikel verkoopbaar en  zo ja, voor welke prijs.  Ik ga dan op onderzoek uit en probeer zó voordelig te zijn, dat ik het artikel inderdaad binnen afzienbare tijd kan verkopen, want in mijn situatie worden de plaatsingskosten na 30 dagen weer berekend.

 

Als particuliere aanbieder heb/had je het wat gemakkelijker: je plaatst een artikel, bedenkt een prijs en als je niet verkoopt, plaats je het later nogeens. Vanaf 11 september gratis voor "slechts" 75 items per maand.

 

Mogelijk wordt het aanbod minder, maar de vraag is ook minder, zoals je al opmerkte over de lastige markt. Of de prijzen dan nog zullen stijgen vraag ik mij af. Voor artikelen waar ik een beetje verstand van heb, zie ik dat niet gebeuren. Het is immers altijd een kwestie van vraag en aanbod.

Bericht 26 van 41
laatste antwoord

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

als ik dit zo lees, snap ik ineens, waarom Ebay de regels heeft veranderd. 

 

6000 aanbiedingen per maand en allemaal gratis neem ik aan.

 

Wat me dan wel weer verbaast:

 

4335 beoordelingen sinds 2003 in verhouding met die 1200 verkopen per maand. 

Bericht 27 van 41
laatste antwoord

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

Aan je eerdere reacties te zien heb je inderdaad een klein "snappertje".

Veel bla bla bla, maar weinig argumenten dus houden we het maar hierop.

Bericht 28 van 41
laatste antwoord

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

ik heb dan ook geen economie gestudeerd .........

 

en het woord "snappertje" ken ik alleen van mijn vader, die meubelmaker was.

 

en daar wil het bij laten.

Bericht 29 van 41
laatste antwoord

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

Anonymous
Niet van toepassing

microscoop-service en a.d.a-trading gewoon negeren, doe ik ook, want die 2 hebben ze niet allemaal op een rijtje :-).

Bericht 30 van 41
laatste antwoord