annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

Anonymous
Niet van toepassing

Ik zag tot mijn verbazing dat het plaatsen van advertenties nu ineens geld kost? En ik wil toch eens vragen waarom? En wat heeft het dan nog allemaal voor nut? Ik probeer mijn strips te verkopen en heb inmiddels ongeveer 1000 advertenties op ebay staan en normaal verkoop ik misschien wel wat en dat zou dan ongeveer 150,- per maand opleveren waar ik dan weer nieuwe strips van kon kopen, maar nu zou ik dus sowieso ongeveer ? 500,- per maand moeten betalen voor het plaatsen van advertenties + dan ook nog eens een verkopers commissie van 8%. Zijn jullie dan echt niet meer tevreden met 8% maar willen jullie nu ook jullie vaste klanten/verzamelaars uitroeien in deze toch al onmogelijke zware financiële tijd? Ik hoop echt dat jullie eens goeds in de spiegel kijken en terugkomen op deze onbeschofte beslissing, want ik laat nu mijn advertenties netjes aflopen en zet dan wel mijn eigen ebay site op onder het mom van ebay met fatsoensnormen! 

Bericht 1 van 41
laatste antwoord
40 ANTWOORDEN 40

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

Bij elke aanpassing lopen mensen te klagen hoe het beter had gekund. Of het nou hier is of in de politiek, mensen denker daar nu eenmaal verschillend over.

En waarom als honden liggen rollen en geen eigen mening? Denk je werkelijk dat ze in ons kleine Nederland iets te zeggen hebben over het beleid van een grote multinational die beursgenoteerd is. Zo gaat dat bij elk commercieel bedrijf. eBay Nederland en ook Duitsland, België, Frankrijk etc. etc. hebben maar te doen wat ze in de VS zeggen.



In plaats van zinloos blijven klagen en andere mensen beledigen kunt u ook proberen in te spelen op de situatie zoals microscoop-service al heeft gezegd. Terug draaien gebeurt toch niet. Mensen die hun mening over iets geven, wat u kennelijk niet bevalt, vervolgens te beledigen, neerbuigend tegen te doen en beschuldigen van totaal onzinnige zaken zegt meer over u dan over ons.  En bevalt het niet dan vertrekt u toch, niemand verplicht u hier te verkopen.

 

Bericht 31 van 41
laatste antwoord

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

Ik krijg het idee, dat er 2 dingen doorelkaar gehaald worden. Als Ebay het beleid gaat veranderen zal hun goed recht zijn. Waar het om gaat is dat een paar jaar geleden alle Ebaymembers in Nederland een mailtje in hun postvak kregen, dat vanaf 8 Juni gratis geadverteerd kon worden en nadien 8 % advertentiekosten betaald moesten worden. Zo ben ik bij Ebay teruggekomen, nadat ik paar jaar daarvoor noodgedwongen moest stoppen, omdat ik er geld op toe moest leggen. Waar het mij om gaat is waarom nu geen mailtje ?  Las daarvoor ook nooit mededelingen. Was er iets belangrijks kregen we altijd bericht in het postvak. Het is bij mij zo,dat ik nu een vette rekening krijg, doordat ik het te laat in de gaten kreeg. Heb er maanden werk in zitten en dat is allemaal weg, omdat dit voor mij op deze manier niet uitkan. Ik wil best betalen, maar gezien de crisis is dit voor de meesten van ons geen haalbare kaart op deze manier. Heb Ebay ook al gemaild. Op elke hulpvraag kreeg ik vlot bericht en heb nu nog niks gehoord.

Nogmaals het gaat erom, klanten werven per mail. En een belangrijke verandering bij mededelingen. Zelf ga ik naar discogs, want daar betaal je achteraf 8% advertentiekosten. Ik zal iets moeten in deze crisis. Wat ik met de verkoop van mijn verzameling "verdiende"' hield me bij de voedselbank vandaan. Wens dan ook alle Ebayers  met een mij vergelijkbare situatie alle succes.

Jammer voor Ebay Nederland. Blijft nu weinig meer van over lijkt me.

 

P.S. Kreeg vanochtend in mijn postvak een mail van Ebay in het Engels en zonet werd mijn email beantwoord met de verklaring, dat op deze manier de kostenstructuur vereenvoudigd wordt.  Hoe verzin je het!!!!!!!!

Bericht 32 van 41
laatste antwoord

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

Je hebt makkelijk praten, je hebt niets te klagen met je verkoop van Jugend ringen en parfums.

 

Probeer je eens te verplaatsen in een ander! Lang niet iedereen verkoopt heel erg veel, voor de meeste is het slechts een zakcentje extra. Dit wordt grotendeels teniet gedaan door de extra kosten die nu in rekening gebracht worden.

 

 

Bericht 33 van 41
laatste antwoord

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

Hebben  microscoop-service  en   a.d.a-trading  nu de schuld van de veranderingen?

Doe massaal je beklag bij eBay,te bereiken via Hulp rechtsboven aan de pagina.

Gratis meeliften is over.

Bericht 34 van 41
laatste antwoord

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

Jij hebt ook makkelijk praten, jij verkoopt ook niets. Verplaats je eens keer in een ander!

 

En by the way klagen bij Ebay Nederland zal weinig zin hebben, zij krijgen ook alleen maar stal orders uit Amerika.

Een paar jaar geleden hebben ze zoiets al eerder gedaan, toen zagen ze na luttele maanden ook dat de cijfers tegenvielen en hebben

ze die maatregelen ook maar weer ingetrokken..

 

Ik geef niemand de schuld, de enige verantwoordelijke hiervoor is EBAY.

 

 

Bericht 35 van 41
laatste antwoord

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

Ik geef alles gratis weg en krijg  genoeg zakgeld.

Maar dit heeft niet smet eBay te maken.

Bericht 36 van 41
laatste antwoord

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

Als klagen bij Ebay niet helpt ( heeft iemand dat al geprobeerd ?),  zullen grote woorden op dit forum zeker ook niet helpen.

 

Ik zeg het nogmaals, wees flink / verstandig, pak de telefoon en bel Ebay.

 

En  vooral geen ongefundeerde verwijten/opmerkingen maken aan forumleden in de trant van:

 

-- jij hebt ook makkelijk praten

 

--je hebt niets te klagen met je verkoop van Jugend ringen en parfums

 

--microscoop-service en a.d.a-trading gewoon negeren, doe ik ook, want die 2 hebben ze niet allemaal op een rijtje.

 

--Verplaats je eens keer in een ander!

 

Ik zou willen zeggen:

 

--als je jaloers bent of denkt, dat een ander betere handel heeft, begin je daar toch ook mee.

 

-- als je denkt dat de zakelijke aanbieders het beter hebben op Ebay, begin je gewoon een zakelijk account, laat je inschrijven bij    de diverse instanties, houdt je boekhouding bij, draagt BTW af, enz., enz.

 

Om teleurstelling te voorkomen ter informatie:

 

Ik heb 122 advertenties en een Ebay-winkel.

Verkocht: 543 artikelen in 90 dagen.

Verkoop gemiddeld voor € 100,00 per dag ( meestal*** incl. 21% BTW). Bovendien verschillende artikelen incl. verzendkosten.

De maandelijkse afdracht aan Ebay is rond de € 300,00

Ik heb hiervoor een medewerker in dienst voor 20 uur per week (officieel, dus met alle kosten en afdrachten).

 

*** Meestal heb ik erbij gezet voor de lezers, die denken een opmerking te moeten maken over het feit, dat bij levering buiten de EU geen BTW berekend hoeft te worden.

Ik had natuurlijk ook nog het salaris van mijn medewerker kunnen vermelden, maar dat gaat me op deze plaats te ver.

 

Ik zou alle particuliere aanbieders, die vinden, dat ze in een slechtere positie verkeren dan mij / een gemiddelde zakelijke aanbieder, willen aanraden de cijfers eens echt te vergelijken. Mogelijk valt het dan mee, want ik heb soms het idee, dat sommige opmerkingen geheel uit de lucht gegrepen zijn. 

 

Boos zijn is prima, dat ben ik soms ook op Ebay, maar ik leg mijn boosheid wel neer bij de veroorzaker ervan in dit geval Ebay. Met het resultaat, dat een medewerker van Ebay mij laatst zelf opbelde om me te vertellen, dat een probleem was opgelost. Ik geeft toe, het heeft me moeite gekost, maar met een uiteindelijk goed resultaat.

 

 

 

 

 

 

 

Bericht 37 van 41
laatste antwoord

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

Beste passoro,

 

Val je mij nu aan omdat mijn handel goed loopt?

Denk je dat het allemaal aan komt waaien?

 

Ook ik moet hard werken. Inkopen doen, belasting en btw afdragen etc. Ik kan makkelijk praten? Gezien mijn werk uren valt dat makkelijk wel mee. Ik klaag niet want ik kies hiervoor, jij klaagt omdat een ander het beter doet? Erg raar.

 

Nadeel van veel verkopen is dat het ook veel geld kost. Plaatsing kosten 250 p/m, fee's ebay 400 p/m,  fee's paypal 200 p/m belasting ruim  2000 euro,  BTW ruim 1000 euro. Als je boven een bepaalde omzet in het buitenland verkoopt dan moet je daar namenlijk ook gewoon BTW afdragen. De kosten van verpakkingsmateriaal, inkoop etc heb ik dus nog niet meegerekend. En dan maar zeuren over die 200 piek!

 

 

 

 

Bericht 38 van 41
laatste antwoord

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

u heeft practige handel en heel tevreden met u zelf, maar om uw collega's als vervuilers te zien van de site gaat mij echt te ver.
Een cd handel is b.v niet te vergelijken met uw handel van 100 stuks.
Bericht 39 van 41
laatste antwoord

Eerst de banken die de boel verzieken en nu ebay???

Het woord "vervuilers" heb ik bij mijn weten nergens genoemd; zo ja, dan verneem ik graag even waar wel. Verder gaat U nu invullen hoe ik mijn collega's zie en dat vind ik heel knap, want U kent mij in het geheel niet. 

Bericht 40 van 41
laatste antwoord