op 06-07-2011 07:58
Hallo. Ik heb een papegaaien kooi gekocht bij een verkoper in duitsland. vorigjaar kocht ik ook een kooi bij hem en toen was het wel goed, dus ik dacht ik koop fijn weer een kooi bij hem. De kooi die ik nu kocht was 100 euro en de verzendkosten 85 euro. maar dan nog was het goedkoper als hier in de winkel dus dan had het een goede koop geweest. Ik heb direct betaald en ik kreeg gister de bestelling bij huis. Nu heb ik dus een geheel andere kooi gekregen als dat op de fotos staat en de kooi is beschadigd en incompleet. Dus ik heb ik contact opgenomen met de verkoper en gevraagd hoe we dit kunnen oplossen, maar hij heeft alleen maar gevraagd of ik hem de artikel code op de doos even wilde doorgeven en daarna heeft hij nergens meer op gereageerd. wel kreeg ik nog even een berichtje met zijn levering voorwaarde. waaruit blijkt dat als het artikel niet klopt dat ik het wel terug mag sturen maar dat die koste dan voor mij zijn.
Ik heb ondertussen ook ontdekt dat hij geheel geen nieuwe kooien verkoopt maar dat het kooien zijn die al geretourneerd zijn naar de groothandel, dat verteld hij er niet bij als hij ze aanbied. Tja nu heb ik dus het vermoeden dat hij heel goed weet wat hij doet "ook door middel van zijn feedback doorlezen" en dat hij dit soort stunts vaker uithaalt maar dat de meeste kopers het er bij laten zitten. Ik kan echter niets met deze kapotte, kleinere en andere kooi als dat hij mij heeft voorgespiegeld bij de verkoop dus ik voel mij redelijk vern...t door deze verkoperX-(.
en kan dit ook hard maken door middel van foto's. moet ik dan toch opdraaien voor de verzendkosten???
Groeten Miranda
op 07-07-2011 15:52
Hoi Martijn. Sorry hoor, dan gaf ik onterecht een snir naar jou toe. Maar als een verkoper de boel misleid dan is hij op voorhand al illegaal bezig, en aangezien deze meneer gewoon een bedrijf heeft zal hij zich aan de wet moeten houden. Hij denkt echter dat hij zich kan verschuilen achter zijn zelf geschreven voorwaarde maar die vlieger gaat niet meer op als je vanuit een bedrijf handelt. zelfs de huisregeltjes van e-bay doen er dan niet meer toe. maar ik kom er ook wel uit met die knakker hoor, daar maak ik mij geen zorgen om]:). Maar dat neemt niet weg dat e-bay hier best nog eens over na mag denken. e-bay heeft zijn systeem dusdanig dicht gespijkerd zodat er geen mens meer aan de pas komt bij een klacht, das lekker goedkoop, dat snap ik en dat moet ook. Maar e-bay verteld zelf dat misleidende aanbiedingen verboden zijn. en in dit geval is dat aantoonbaar maar e-bay krijgt door zijn systeem geheel niets mee van dit verhaal en dus kan die verkoper gewoon zijn gang blijven gaan. En dat maakt ook dat ik gelijk weer genezen ben van kopen op e-bay.
Maar ik laat het er wel bij wat e-bay betreft. ik zal nog wel laten weten hoe het afgelopen is met de verkoper.
doeiii
op 07-07-2011 16:05
Martijn,Sorry,dat ik me ermee bemoei,ik begrijp hieruit,dat de verkoper wordt beschermd!!
Dus een verkoper stuurt iets op waar hij blijkbaar van af moet,een artikel in slechte staat,verkeerde afmetingen,dan moet de koper,die z`n geld al kwijt is,dit retourneren,aangetekend?
Je hoort van nederlandse verkopers over sancties van ebay,dit geldt niet voor de buitenlandse verkopers?
Ik dwaal af.
Inderdaad wachten met het geven van feedback!
Groetjes
Hallo Mar,was zo druk bezig,dat ik jouw epistel nog niet had opgemerkt,hopelijk kiest die verkoper voor een nette oplossing,zonder dat jij nog verder wordt benadeeld.
Juridische stappen kosten ook teveel.Succes verder met de kooi,leer de papegaai maar een paar duitse woordjes:-):-D Sterkte
-- Bewerkt door 035anja035 op 7 Jul 2011 16:40 CEST
op 07-07-2011 16:48
AHHHHHH DAS IST SCHEISSE!
hahaha dan spreekt dat dier ongeveer net zoveel duits als ik:^O
op 30-08-2011 18:54
nou het is 30 aug en vandaag heeft paypal mijn claim afgehandeld. ebay zelf heeft ondertussen niets gedaan met mijn klacht. Met paypal is er veel op en neer gemailt en gefaxt, de verkoper heeft onderwijl nergens op gereageerd, ik moest uiteindelijk op mijn kosten een schade expert er bij halen en dat heb ik ook gedaan vanwege het grote bedrag en omdat ik toch echt giga vern**kt ben door die teuroknacker. en wat zegt paypal..
citeer;
Het onderzoek naar deze kwestie is afgerond. Helaas is deze claim niet in
uw voordeel beslist.
Dus verkopers bescherming is er niet! ik ben opgelicht/belazerd. en bij e-bay en paypal vinden ze dat duidelijk prima.
-- Bewerkt door mardevries op 30 Aug 2011 18:56 CEST
op 30-08-2011 19:24
Als ik de FB er eens op nalees bent u helaas niet de enige, ik begrijp één ding niet en dat is waarom ebay deze verkoper niet verwijderd, gezien zijn FB en sterrenscore, en hij is nog Powerseller ook, onbegrijpelijk.
Maar ja de reden waarom ebay geen stappen onderneemt is natuurlijk omdat de verkoper ebay's kas flink spekt!
Hobbyverkopers worden binnen de kortste keren op een sanctie getrakteerd!
op 30-08-2011 20:09
Mar,heel vervelend allemaal.Heeft die expert dan jou ook ongelijk gegeven.Was hij onafhankelijk of via ebay gestuurd?
Als de zaak echt gesloten is,blijf je natuurlijk met een rot gevoel zitten.
Is de papegaai wel tevreden
Nou sterkte,Anja
op 31-08-2011 09:29
Ja het leven gaat niet over rozen is
een gezegde.
En ook als ter goeder trouw zijnde Paypalkoper
die het correct wil spelen ga je dus hier
de mist in.
Dit is alweer hier het zoveelste verhaal van een
koper die op zijn zachtst gezegd danig teleurgesteld
is.
Een verkoper kan bij wijze spreken
een steen afelveren en toch zijn geld beuren.
En om nou een expert te moeten gaan inhuren
voor iets wat overduidelijk niet het afgebeelde
op de scan van de verkoper is ontgaat mij ten enemale.
En in dit geval verliest de OP zijn recht
doordat het item niet teruggestuurd
wordt naar de verkoper, en in de
regel is verzending vanuit Nederland
naar Duitsland al duurder dan die
vanuit Duitsland naar Nederland
en die bedroegen volgens de OP al
85 euro.
Nu gezien de aankoopprijs van 100 euro
heeft het natuurlijk geen enkele zin
om dan nog het item naar de verkoper
te retourneren daar de verkoper niet
verplicht is om de verzendkosten voor
zijn rekening te nemen.
Ja en dat deze handelswijze voor de
verkoper lucratief is dat is mij wel duidelijk
het wachten is natuurlijk op de volgende
koper die er instinkt en hetzelfde te
wachten staat. Ik heb nog niet gemerkt
dat ebay ingegrepen heeft en deze
verkoper van de site heeft verwijdert.
groetjes en iedereen een prettige dag,
Niek
op 31-08-2011 11:02
Aan snuitje; ik sluit mij helemaal aan bij jou bericht.
vraag aan de beheerder. waarom is mijn laatste post verwijderd? is dat omdat ik gezegd heb dat het duidelijk is dat e-bay/paypal kiest in het voordeel van oplichters omdat daar nu eenmaal meer aan verdiend wordt.
of is mijn post verwijderd omdat ik verteld heb dat een Nederlandse importeur van kooien een rapport heeft gemaakt van de schade en de verkeerde kooi????
ohh wacht.. het is natuurlijk omdat ik vertelde dat de verkoper geheel geen duitser is en ook niet in duitsland verblijft, en het adres van de verkoper een leegstaand pand is op een verlaten industrie terrein. is dat het? of omdat ik vroeg op e-bay nog meer info nodig had?
-- Bewerkt door mardevries op 31 Aug 2011 11:45 CEST
op 31-08-2011 12:03
Ik denk dat je geen antwoord krijgt,
Maar het zal naar alle waarschijnlijkheid
wel met de eerste alinea van doen hebben
zal wel indruisen tegen het prikbordenbeleid.
En je hebt je huiswerk achteraf goed gedaan
moet ik zeggen, Ja en onjuiste gegevens
verstrekken aan ebay dat kan er dus toe
leiden dat deze verkoper niet meer kan aanbieden.
Dus deze informatie zal wel naar Ebay Duitsland
doorgespeeld gaan worden. Is toch handig
als je klanten het werk voor je doen nietwaar?
Maar ja intussen ben jij je geld kwijt +
de kosten die je aan de importeur moest
betalen of was die zo vriendelijk dat voor
jou dit gratis te doen?
groetjes Niek
op 31-08-2011 12:03