annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Positieve feedback voor verzending

Hallo,

Ik heb een vraagje.
Enkele dagen geleden heb ik een bieding op internet gewonnen. Inmiddels heb ik het geld via Paypal overgemaakt.

Nu heeft de verkoper contact met mij opgenomen en hij weigert het pakket te verzenden (vanuit Amerika) voordat ik hem positieve feedback heb gegegevn.
Hij is bang dat hij anders zijn geld niet krijgt (dat heb ik toch al overgemaakt?)

Nu weet ik niet of het verstandig is om iemand positieve feedback te geven alvorens ik een product heb ontvangen? Stel dat hij het vervolgens niet opstuurd, heeft dit dan gevolgen voor mijn buyers protection?

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen.
Want op dit moment heb ik betaald voor iets dat ik niet krijg.

Groet, Marina

Geaccepteerde oplossingen (21)

Geaccepteerde oplossingen (21)

De betreffende verkoper maakt een goede en betrouwbare indruk.

 

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290521470976

 

Zeer waarschijnlijk maakt die zich slechts oprecht zorgen vanuit de onderliggende positie of de gelden hem wel zullen bereiken. Amerikanen vinden buitenland vaak eng en op voorhand verdacht. Maar dat maakt verder niet uit.

 

Althans dit is mijn inschatting. Aan deze opmerking kunnen zoals altijd geen rechten worden ontleend.

Ben ook maar een vrijwilliger en overigens dankbaar lid van eBay.

 

 

 

..Kopersbescherming heeft af en toe een wat irritante schrijfstijl.. IS DAT ZO ..maar heeft wel de expertise wat PayPal betreft.  Al zijn antwoorden zijn volgens mij 100% correct.. VOLGENS MIJ OOK

 

Dit verzoek van de verkoper moet u ook zien vanuit de zwakke positie die een verkoper heeft. Een koper kan eenvoudig een beroep doen op de kopersbescherming waarentegen een verkoper zich vrijwel niet teweer kan stellen. In het kort: er bestaat geen verkopersbescherming.

 

 

 

 

 

 

Kopersbescherming heeft af en toe een wat irritante schrijfstijl, maar heeft wel de expertise wat PayPal betreft. Al zijn antwoorden zijn volgens mij 100% correct.


Bovendien: als de PayPal-betaling niet met een crecitcard is betaald maar vanaf een bankrekening is het nog VEEEEL makkelijker om je geld terug te krijgen. Je kunt die afschrijving namelijk zonder meer laten storneren.

Het dwingend voorschrijven om te verzenden zonder de betaling vrij te geven is ook alleszins aanvechtbaar.

 

Ik zie het geven van de "niet ter zake doende" feedback slechts als een hulpmiddel om de transactie te versoepelen.

 

Het is ook vaak het geval dat een verkoper door de blokkade van de betaling wordt verrast. Dit concept wordt om voor de hand liggende redenen natuurlijk niet erg gepromoot.

 

Wat voor kwaad ligt er dan in het "helpen" van een beginnende verkoper deze malleur te boven te komen. Vooral niet omdat het er ook helemaal niet toe doet.

 

Een koper moet natuurlijk niet zijn opties te grabbel gooien door een dergelijke toegeeflijkheid, maar dat doet die dus ook niet. En aankopen op internet zijn alleen "veilig" als er gebruik wordt gemaakt van de bescherming door aankoopverzekering die een creditcard biedt.

 

Het is zeker raadzaam daarvoor een creditcard aan te schaffen. Bijkomend voordeel is ook het gemak waarmee bijvoorbeeld de eBay verificatie voor nieuwe verkopers kan geschieden.

 

Betaal wel uw maandelijkse creditcard rekening altijd meteen in zijn geheel anders wordt er in het algemeen een hoge rente berekend en dat kan niet de bedoeling zijn.

 

Succes met aankopen op eBay, natuurlijk met PayPal met kopersbescherming.

Het weigeren om iets te versturen voor er FB is gegeven is ook nog eens een vorm van chantage en buitengewoon verwerpelijk.

..hij stuurt het object nooit op, haalt het geld van zijn paypal account. Paypal kan het geld niet bij de verkoper terughalen en jij krijgt noch je geld, noch je item..

 

Als PayPal het geld niet kan terughalen bij de malafide verkoper wordt het bedrag toch vergoedt als de transactie als in aanmerking voor kopersbescherming is gekenmerkt. Als dat niet zo is kunt u bij uw creditcard terecht om uw geld terug te krijgen. Hebt u niet een creditcard gebruikt voor de PayPal betaling dan hebt u inderdaad pech.

 

Maar dit geldt net zo goed voor een niet geleverd item bij een gegeven feedback als bij een nog niet gegeven feedback.

 

Feedback is er niet voor PayPal maar alleen voor de leden.

 

Trouwens KB u hoeft niet te SCHREEUWEN dat PP het geld vasthoud weet je als je zoiets aanbied, dat de verkoper het geld nodig heeft om iets te verzenden dat lijkt me sterk maar het kan! maar de verkopende partij dient de verzendkosten dan maar voor te schieten.

Eerlijk? misschien niet maar ik maak de regels niet en ik zal als verkoper nooit positieve FB eisen voor ik ga verzenden dat is in mijn ogen de grootst mogelijke flauwekul.

@KB

Ga gerust uw gang als u op voorhand al FB wilt geven terwijl er niets is verzonden! ik wens u veel succes met uw toekomstige aankopen!

U mag zich dan wel voordoen als expert op het gebied van PP maar er bestaat ook nog zoiets als je gezond verstand gebruiken.

Ik zou zelf niet een duur item kopen op eBay als de verkoper niet een score boven de 100 had, de grens waaronder PayPal die 21 dagen blokkeren toepast.

Verder moet de verkoper een 99.5% of hoger score hebben en bovendien meerdere dezelfde items al succesvol hebben verkocht.

 

Je krijgt anders maar problemen zoals bijvoorbeeld de onderhavige.

Nieuwe verkopers hebben vaak de PayPal betaling nodig om het item te kunnen verzenden. Je krijgt dan een kat en muis spel waar je niets aan hebt.

 

 

 

 

..En de bewering dat de feedback niets uitmaakt m.b.t een claim bij PP dat betwijfel ik.. HET MAAKT NIETS UIT

 

..PP geeft het geld vrij als er een positieve FB is afgeleverd en gaan er dan van uit dat het item is aangekomen.. PAYPAL GAAT ALLEEN UIT VAN VERZENDBEWIJZEN MET DE JUISTE GEGEVENS

 

..de verkoper zal daar ook op wijzen als het tot een claim komt.. DAT ZAL DIE DOEN MAAR DAT MAAKT NIETS UIT

 

..en dan is het dus waarschijnlijk dat de koper kan fluiten naar zijn centen en naar het item.. WEL NAAR HET ITEM MAAR NIET NAAR DE CENTEN

 

Leest u de PayPal voorwaarden er eens op na, daar vindt u alle termen en condities.

De claimafhandeling is geheel geautomatiseerd en feedback wordt daarin niet meegenomen.

 

 

 

 

voor eerlijke verkopers zou dat geen probleem zijn, maar stel je even voor dat de verkoper niet zo eerlijk zou zijn:

hij stuurt het object nooit op, haalt het geld van zijn paypal account. Paypal kan het geld niet bij de verkoper terughalen en jij krijgt noch je geld, noch je item... wat doe je dan?

laat die nieuwe verkopers maar eerst eens bewijzen dat ik ze kan vertrouwen denk ik dan

@KB

 

Hoezo op voorhand Feedback geven terwijl er nog niets verzonden is laat staan aangekomen wat een onzin!

 

Dat het geld van de verkoper wordt vastgehouden tot er feedback is gegeven is met een reden en het gaat nog om een hoog bedrag ook, als je wilt gokken ga dan maar naar het Casino of koop een staatslot!

 

En de bewering dat de feedback niets uitmaakt m.b.t een claim bij PP dat betwijfel ik, PP geeft het geld vrij als er een positieve FB is afgeleverd en gaan er dan van uit dat het item is aangekomen, de verkoper zal daar ook op wijzen als het tot een claim komt en dan is het dus waarschijnlijk dat de koper kan fluiten naar zijn centen en naar het item.

 

Dus never en nooit FB geven voor u het item heeft binnen gekregen

Mag ik vragen welk lid mijn bijdragen steeds als onnuttig kenmerkt ?

Als je als koper ontevreden bent over een transactie gebruik je het claim mechanisme van eBay/PayPal om tot een oplossing te komen en niet het geven van feedback.

 

Het geven van feedback is optioneel en een negatieve feedback betekent in alle gevallen: einde oefening.

 

Een gegeven feedback heeft ongeact de inhoud en aard geen enkele invloed op de afloop van een claim.

Het speelt geen rol. Het doet er niets toe.

 

Is het zo wat duidelijker geworden?

 

De keus is of je het item wilt ontvangen of niet.

eBay plaatst nieuwe verkopers nu eenmaal op het zogenaamde strafbankje en daar kan je als koper door het geven van feedback iets aan doen.

 

 

 

Nog maar een keer dan.

Als je een geschil start ontvang je het item niet.

Feedback heeft geen enkele betekenis voor de kopersbescherming en het heeft ook verder nauwelijks nog waarde door de ongelijkheid tussen koper en verkoper. Vele leden geven overigens in het geheel geen feedback meer.

 

Een koper kan zelfs als die geschorst is nog gewoon een beroep doen op de kopersbescherming van PayPal.

 

Feedback heeft slechts betekenis voor het vrijgeven van de geblokkeerde PayPal betaling.

Een . is ook feedback.

 

 

Als de verkoper vraagt om postieve feedback om de Paypal betaling te kunnen ontvangen kunt u dat het beste gewoon geven.

Ten eerste omdat de verkoper dan in de gelegenheid wordt gesteld om het item te kunnen verzenden.

En ten tweede omdat een gegeven feedback er in het geheel niet toe doet als er onverhoopt een beroep op de kopersbescherming gedaan moet worden.

 

Een PayPal betaling wordt voor bepaalde categorien en voor nieuwe verkopers namelijk 21 dagen vastgehouden of zolang tot er een positieve feedback is ontvangen.

Het is dan redelijk dat een verkoper hier om vraagt.

Verder is de waarde van feedback aanzienlijk gedaald sinds eBay de koper en verkoper op verschillende posities heeft geplaatst.

 

De hiervoor gegeven adviezen resulteren in het niet ontvangen van het gewonnen item.

 

 

Gaat het om de Blackberry? je moet een aantal dagen wachten alvorens je een claim kunt indienen, maar laat je niet ompraten tot het geven van feedback want dan ben je en je geld kwijt en je krijgt er niets voor terug

Nooit feedback geven voor je iets ontvangen hebt, de verkoper is verplicht het te versturen, waarschijnlijk is de verkoper een nieuwe verkoper tegenwoordig houdt PayPal het geld vast tot de koper een positieve feedback heeft achtergelaten dat probeert deze verkoper nu te omzeilen. verstuurd de verkoper het niet direct contact opnemen met ebay.com en meteen een geschil openen bi PP.

 

Nog een laatste tip voor de betreffende feedback.

Wees vriendelijk en geef geen feitelijke informatie.

"have a great day" is wat dat betreft een hele goede.

😉

Het heeft geen nut om dit tot een welles nietes spelletje te laten verworden expertise of niet, ik geef simpelweg mijn mening en het is aan de vraagsteller om te beoordelen of die er wat aan heeft.

Ik blijf erbij dat het de omgekeerde wereld is, eisen dat je FB geeft voor je verzend zulke verkopers mogen wat mij betreft geschorst worden!!! ik zou hier ook zeker melding van maken bij Ebay (.com)

-- Bewerkt door metrijst op 14 Jan 2011 17:13 CET

Lang niet iedereen gebruikt een creditcard laat staan dat je er een hebt!

-- Bewerkt door metrijst op 14 Jan 2011 16:47 CET

Antwoorden (2)

Antwoorden (2)

Jah het gaat inderdaad om de Blackberry.
Bedankt voor je uitleg, het is nu een stuk duidelijker allemaal.

Ik zal in ieder geval geen feedback geven voordat ik iets ontvangen heb.

Ik heb de koper inmiddels gevraagd om het geld terug te geven, weet niet of hij dat kan regelen in Paypal?

Moet ik alleen bij Paypal een geschil openen of ook in Ebay?

Heel erg bedankt!!

@kopersbescherming: hoe kan je een transactie beoordelen zonder dat die voltooid is?

@marina.smeets: nooit een feedback geven totdat je het item ontvangen hebt en nagekeken hebt of dat het in goede orde was. Zeg tegen je verkoper dat je een geschil voor niet ontvangen object gaat opendoen indien hij weigert om het te sturen.

Een vraag stellen
Berichten met de meeste kudos