op 14-01-2011 12:54
Hallo,
Ik heb een vraagje.
Enkele dagen geleden heb ik een bieding op internet gewonnen. Inmiddels heb ik het geld via Paypal overgemaakt.
Nu heeft de verkoper contact met mij opgenomen en hij weigert het pakket te verzenden (vanuit Amerika) voordat ik hem positieve feedback heb gegegevn.
Hij is bang dat hij anders zijn geld niet krijgt (dat heb ik toch al overgemaakt?)
Nu weet ik niet of het verstandig is om iemand positieve feedback te geven alvorens ik een product heb ontvangen? Stel dat hij het vervolgens niet opstuurd, heeft dit dan gevolgen voor mijn buyers protection?
Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen.
Want op dit moment heb ik betaald voor iets dat ik niet krijg.
Groet, Marina
..Kopersbescherming heeft af en toe een wat irritante schrijfstijl.. IS DAT ZO ..maar heeft wel de expertise wat PayPal betreft. Al zijn antwoorden zijn volgens mij 100% correct.. VOLGENS MIJ OOK
Dit verzoek van de verkoper moet u ook zien vanuit de zwakke positie die een verkoper heeft. Een koper kan eenvoudig een beroep doen op de kopersbescherming waarentegen een verkoper zich vrijwel niet teweer kan stellen. In het kort: er bestaat geen verkopersbescherming.