op 14-01-2011 12:54
Hallo,
Ik heb een vraagje.
Enkele dagen geleden heb ik een bieding op internet gewonnen. Inmiddels heb ik het geld via Paypal overgemaakt.
Nu heeft de verkoper contact met mij opgenomen en hij weigert het pakket te verzenden (vanuit Amerika) voordat ik hem positieve feedback heb gegegevn.
Hij is bang dat hij anders zijn geld niet krijgt (dat heb ik toch al overgemaakt?)
Nu weet ik niet of het verstandig is om iemand positieve feedback te geven alvorens ik een product heb ontvangen? Stel dat hij het vervolgens niet opstuurd, heeft dit dan gevolgen voor mijn buyers protection?
Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen.
Want op dit moment heb ik betaald voor iets dat ik niet krijg.
Groet, Marina
Als de verkoper vraagt om postieve feedback om de Paypal betaling te kunnen ontvangen kunt u dat het beste gewoon geven.
Ten eerste omdat de verkoper dan in de gelegenheid wordt gesteld om het item te kunnen verzenden.
En ten tweede omdat een gegeven feedback er in het geheel niet toe doet als er onverhoopt een beroep op de kopersbescherming gedaan moet worden.
Een PayPal betaling wordt voor bepaalde categorien en voor nieuwe verkopers namelijk 21 dagen vastgehouden of zolang tot er een positieve feedback is ontvangen.
Het is dan redelijk dat een verkoper hier om vraagt.
Verder is de waarde van feedback aanzienlijk gedaald sinds eBay de koper en verkoper op verschillende posities heeft geplaatst.
De hiervoor gegeven adviezen resulteren in het niet ontvangen van het gewonnen item.