annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Positieve feedback voor verzending

Hallo,

Ik heb een vraagje.
Enkele dagen geleden heb ik een bieding op internet gewonnen. Inmiddels heb ik het geld via Paypal overgemaakt.

Nu heeft de verkoper contact met mij opgenomen en hij weigert het pakket te verzenden (vanuit Amerika) voordat ik hem positieve feedback heb gegegevn.
Hij is bang dat hij anders zijn geld niet krijgt (dat heb ik toch al overgemaakt?)

Nu weet ik niet of het verstandig is om iemand positieve feedback te geven alvorens ik een product heb ontvangen? Stel dat hij het vervolgens niet opstuurd, heeft dit dan gevolgen voor mijn buyers protection?

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen.
Want op dit moment heb ik betaald voor iets dat ik niet krijg.

Groet, Marina

Hele onderwerp weergeven

Het dwingend voorschrijven om te verzenden zonder de betaling vrij te geven is ook alleszins aanvechtbaar.

Ik zie het geven van de "niet ter zake doende" feedback slechts als een hulpmiddel om de transactie te versoepelen.

Het is ook vaak het geval dat een verkoper door de blokkade van de betaling wordt verrast. Dit concept wordt om voor de hand liggende redenen natuurlijk niet erg gepromoot.

Wat voor kwaad ligt er dan in het "helpen" van een beginnende verkoper deze malleur te boven te komen. Vooral niet omdat het er ook helemaal niet toe doet.

Een koper moet natuurlijk niet zijn opties te grabbel gooien door een dergelijke toegeeflijkheid, maar dat doet die dus ook niet. En aankopen op internet zijn alleen "veilig" als er gebruik wordt gemaakt van de bescherming door aankoopverzekering die een creditcard biedt.

Het is zeker raadzaam daarvoor een creditcard aan te schaffen. Bijkomend voordeel is ook het gemak waarmee bijvoorbeeld de eBay verificatie voor nieuwe verkopers kan geschieden.

Betaal wel uw maandelijkse creditcard rekening altijd meteen in zijn geheel anders wordt er in het algemeen een hoge rente berekend en dat kan niet de bedoeling zijn.

Succes met aankopen op eBay, natuurlijk met PayPal met kopersbescherming.

Een vraag stellen