annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mijn account is geblokkeerd of geschorst‏

Hallo,

Ik ben gelimiteerd op Ebay omdat de verkoopprestaties ondermaats zijn.
Alleen kan ik nergens vinden hoe ik dat zou moeten oplossen, want ik kan op geen 1 Ebay site advertenties meer plaatsen.
Dit is inmiddels 2 maanden geleden en mijn account kan ik nog steeds niet gebruiken om objecten te verkopen.
Ik heb al contact gehad met Ebay alleen hun draaien er een beetje omheen of ze komen met standaard antwoorden.
Nu kan ik namelijk ook mijn feedback niet verbeteren omdat ik geen advertenties kan plaatsen.
Volgens Ebay lukt het wel op Ebay.nl (lukt dus niet)


Iemand die een oplossing weet voor dit probleem of wat ik nog kan doen?



Mvg Daniel

Bericht 1 van 39
laatste antwoord
38 ANTWOORDEN 38

Mijn account is geblokkeerd of geschorst‏

Ebay rommelt maar wat raak, helpdesk is een grote puinhoop, hier mijn verhaal.


 


Dit account is eind September onterecht geschorst voor shillbidding.


Tussentijds vele mails en zelfs een brief naar Luxemburg gestuurd.


 


10 oktober werd mijn andere (verkoop) account ook geschorst, al mijn advertenties verwijderd,


dit omdat mijn eerste account geschorst was.


 


Geheel onverwachts wordt ik  op 18 oktober gebeld door Ebay, er wordt me uitgelegd dat ebay


Een grote fout gemaakt heeft door mij te schorsen, dit had nooit mogen gebeuren, meerdere


Excuses gekregen, dit account werd gelijk weer geactiveerd.


 


Ik heb toen gelijk aangegeven dat ik ernstig gedupeerd was omdat mijn verkoop account


ook geschorst was en al mijn aanbiedingen en advertenties verwijderd zijn.


De persoon aan de telefoon heeft me gelijk intern een mail gestuurd met het verzoek om mijn verkoop account weer te laten activeren en gevraagd om een schadevergoeding.


 


Tussentijds heb ik ook nog een mail gestuurd met het zelfde verzoek.


 


Nu vandaag 6 dagen later krijg ik bericht dat mijn account weer geactiveerd is, met de volgende tekst:


 “Houd er wel rekening mee dat uw account permanent geschorst kan worden als u ons beleid vaker niet respecteert.”


 


Dus geen excuses of vergoeding, maar nog een trap na!!!


 


Maar nu het aller beroerdste, account is niet eens geactiveerd, NOG STEEDS GEBLOKKEERD!!


 


Help wie helpt mij uit de brand??


 


Met vriendelijke groet,


Een zeer teleurgestelde ebayer


 

Bericht 21 van 39
laatste antwoord

Mijn account is geblokkeerd of geschorst‏

Aanvulling:


Wat wil ik met bovenstaand bericht bereiken.



Ik hoop dat iemand van Ebay deze noodkreet leest en actie onderneemt.


Deze trieste zaak heeft veels te lang geduurd, en had nooit mogen gebeuren.


 


*dat mijn verkoop account weer geactiveerd wordt.


*Dat beide accounts gezuiverd worden van deze valse beschuldiging.


*Een vergoeding/compensatie van de door mij geleden schade.


 


Groet,


 


Van een zeer teleurgestelde en gefrustreerd geraakte ebayer

Bericht 22 van 39
laatste antwoord

Mijn account is geblokkeerd of geschorst‏

Inderdaad.


Aan valse beschuldigingen of valse feedbacks wordt ook niks gedaan, daar moeten ze ook maar eens wat aan doen.
Maar dutchwatchcollector, ik zou maar uitkijken dalijk wordt je ook geschorst omdat je negatief over Ebay praat 😞

Bericht 23 van 39
laatste antwoord

Mijn account is geblokkeerd of geschorst‏

Daniel, het is een beetje moeilijk om possitief te blijven over de helpdesk van ebay.


 


Ze stapelen fout na fout op, en reageren niet eens binnen 72 uur, en als ze dan eindelijk na 6 dagen, dus 144 uur later reageren.


 


Dan  hebben ze niet eens de moeite genomen om zich te verdiepen in de materie, maar sturen domweg een standaard mail weg, schofferen hiermee een klant, en verzuimen ook nog het account de activeren, terwijl ze dit wel in hun mail aangeven gedaan te hebben.


 


Een klant die ruim 500 tot 1000 euro p/maand aan fees betaald, ze laten me gewoon barsten.


 


Een week geleden, is me duidelijk telefonisch uitgelegd dat de beschuldiging van schillbidding op een misverstand beruste, een fout van ebay.


De persoon verzekerde mij ook dat Ebay met een goede oplossing zou komen.


 


6 dagen later krijg ik dit onpersoonlijke mailtje van.... juist niet eens een naam eronder!!!


 


Beste ..............


Bedankt voor uw e-mail. Ik ben blij dat ik u kan meedelen dat uw account ..........inmiddels is hersteld. U kunt er dus weer gebruik van maken.


""Houd er wel rekening mee dat uw account permanent geschorst kan worden als u ons beleid vaker niet respecteert.""'' Hartelijk dank voor uw medewerking en het nakomen van onze vereisten voor het herstellen van uw account.



Met vriendelijke groet,


eBay Afdeling Regels en Veiligheid


 

Bericht 24 van 39
laatste antwoord

Mijn account is geblokkeerd of geschorst‏

Ik sluit me daar helemaal bij aan. Ik kreeg vorige maand dit bericht terug nadat ik had gevraagd wanneer ik eindelijk weer advertenties kan plaatsen.



Ik heb uw account bekeken en gezien dat u voldoet aan onze minimumnormen voor verkoperprestaties die nodig zijn om met kopers buiten uw eigen land te handelen. Daarom hebben we de beperking op uw account opgeheven. Ondanks dat u nu op buitenlandse sites kunt verkopen, dient u er rekening mee te houden dat er voor alle eBay-accounts verkooplimieten gelden die, afhankelijk van de accountprestaties, na verloop van tijd kunnen veranderen.
Met vriendelijke groet, eBay Afdeling Regels en Veiligheid




Nou NOT!! ik was gelijk blij dat ik weer ad's kon plaatsen dus probeerde ik het op de duitse ebay.


Stond er dat ik nog steeds een limiet had die tot op heden nog steeds niet is opgeheven.
Ik teruggemaild waarop ik dit antwoord kreeg:


 


Als ik uw DSR's bekijk zie ik toch below standard prestaties.



http://cgi6.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?SellerDashboard&ssPageName=STRK:ME:LNLK


 


http://www.sps.ebay.com/sd/sdperfdetails


Met deze issue wordt U automatisch gelimiteerd op verkoop buiten Nederland.



(snap zelf ook niks van de 'service' van Ebay)

Bericht 25 van 39
laatste antwoord

Mijn account is geblokkeerd of geschorst‏

stephanthecollector
Community-lid

Weten jullie wat het nu precies is? wij Hollanders tellen in de eBay wereld niet mee simpelweg omdat we een te kleine markt vertegenwoordigen. Helpdesk NL bestaat helemaal niet die is jaren geleden al opgeheven ( als die al ooit bestaan heeft) het enige wat je aan antwoord zijn voorgekauwde antwoorden die worden uitgespuugd door een moderne versie van R2D2 (computer dus).


De gemiddelde Brit of Amerikaan zal dit niet snel gebeuren hoor!!!

Bericht 26 van 39
laatste antwoord

Mijn account is geblokkeerd of geschorst‏

stephanthecollector
Community-lid

Schandalig! ik snap echt niet dat zo'n log bedrijf als eBay nog steeds bestaat, misschien omdat er geen echte alternatieven zijn!

Bericht 27 van 39
laatste antwoord

Mijn account is geblokkeerd of geschorst‏

Wat eigenlijk ook hilarisch is aan deze zaak is het volgende.


Ik heb paypal gebeld een tijdje terug, en gevraagd of deze geen


kort lijntje hebben naar ebay, om mijn problemen onder de aandacht te brengen.


Helaas hadden ze dit niet.


 


Nu komt het, na enig overleg met zijn collega's kwam hij met de volgende tip,


hij adviseerde mij om mijn problemen publiek te maken op het ebay forum,


hij vertelde daarbij dat ebay daar gevoeilig voor is dan vaak snel met een reactie zouden komen.


 


Ik heb dit niet gelijk gedaan, enkele dagen terug belde Paypal mij weer op met de


vraag of mijn problemen opgelost waren en of hun tip bruikbaar was geweest!


 


Kortom een en hetzelfde bedrijf, ze drijven op elkaars succes toch weten ze elkaar


niet te vinden als er een probleem is, ra ra hoe is dit mogelijk!


 


Het vreemde is dat Paypal direct telefonisch te bereiken is, en serieus met hun klanten omgaan,


en zelfs later nog eens terugbellen, dus de moeite nemen om te informeren of alles goed gekomen is.


 


En dat bij Ebay die het geld moet genereren, de motor in het geheel, daar de helpdesk compleet faalt.


 


Het wordt tijd dat ze binnen ebay eens wat mensen gaan schorsen, ipv dik betalende klanten vals beschuldigen en die dan maar gelijk te schorsen, en te negeren.


 


De bezem erdoor en een fatsoenlijke helpdesk opbouwen.


 


Vergeet niet bij elke transactie op ebay betaalt de verkoper ruim 10 tot 15% aan fees aan ebay/paypal, de koper betaald indirect vaak ook nog valuta fees aan paypal.


 


Voor dit geld wat deze organisatie verdient mogen de klanten toch minimaal rekenen op een solide


en betrouwbare helpdesk, zoals bij hun dochteronderneming paypal die het werkelijk voorbeeldig doen.


 

Bericht 28 van 39
laatste antwoord

Mijn account is geblokkeerd of geschorst‏

het_regent
Community-lid

Ik zou deze vraag aan eBay voorleggen, die weten de antwoorden, voor zeker.

Bericht 29 van 39
laatste antwoord

Mijn account is geblokkeerd of geschorst‏

stephanthecollector
Community-lid

Open net mijn mail en wat zie ik? weer twee waarschuwingen, en evenzoveel bijdrages die verwijderd zijn, nadat ik al gestopt was met posten in diverse draadjes hier ben ik nu ook gedwongen hier te stoppen!

Bericht 30 van 39
laatste antwoord