op 08-03-2012 22:42
ik vroeg me af of er meer mensen zijn die te maken hebben gekregen met het volgende probleem.
ik heb een boek gekocht via ebay in amerika wat bij bezorging niet bleek te voldoen aan de omschrijving (het was omschreven als nieuw, maar het was duidelijk tweedehands).
nu is het probleem dat zowel de verkoper als paypal (na toewijzing claim) geen (volledige) vergoeding geven voor de kosten om het produkt terug te sturen (wat een vereiste is om geld terug te kunnen krijgen). het komt er dus in de praktijk op neer dat ik 16 euro aan verzendkosten (aangetekend) moet betalen om 17 euro terug te krijgen (wat dus nergens op slaat), dus als dit zogenaamde kopersbescherming van paypal is denk ik dat ik maar stop met aankopen in het buitenland, want dat gaat natuurlijk nergens over.....
op 08-05-2012 18:43
heb een kinderwagen verkocht aan iemand uit italie,de wagen netjes verzonden,de koper was na ontvangst ontevreden en is meteen naar paypal gegaan,die ook meteen het geld van mijn rekening haalde,de koper zou de wagen terug sturen,helaas heb ik nooit iets ontvangen,geen kinderwagen en geen geld,350 euro plus 52 euro aan verzendkosten kwijt,paypal heeft het geschil gesloten,en ik kan naar mijn geld fluiten.
wel nog mail gehad van de koper,die laat weten ik wil de wagen terug sturen maar dan betaal jij nog maar een keer de verzendkosten,dat is al helemaal niet eerlijk want die heeft hij al gehad van mij.
dus paypal,tja volgens mij heb je er niet altijd wat aan.
op 08-05-2012 00:53
Ebay als marktplaats mag wel eens meer aandacht schenken aan fraude, oplichting. Je kan niet iemand steeds het bos insturen en zelfs de onschuld zijn.De mensen die werken bij deze bedrijven, doen niets voor hun inkomen, behalve mensen het bos insturen met verkeerde info!!!! Dan heb ik het niet over de advertenties, win je er een, dan verkoop hij hem niet aan je. Mijn reactie was dan ook naar hem, verkoop volgende keer lekker op de lokale markt!!!
op 09-04-2012 17:46
hoi hoi
ik heb dus ook iets moois
ik heb had een motor verkocht naar de us
licht dus 8 weken bij duane
verder komt er een kleam van ebay
geldt wordt naar 1 week van mijn paypal gehaald zonder mijn toesteming en nu ben ik al 1 jaar bezich en heb ale bewijzen gestuurd en doen er niks aan
nu is zelf mijn acount op slot
erg erg
zo word je dus aan 2 kanten gepakt klant heeft nu zijn motor
en zijn geldt terug
zo zie je maar je moet slim zijn je geeft de klant goede feedbak omdat hij gelijk betaald slim slim
goed iemand die mij helpen kan
want je kunt ebay niet even opbellen paypal doet er niks aan
omdat ebay en paypal 1 is
bedankt alfred
op 01-04-2012 20:32
Je hebt geluk dat de verkoper je retourzending in ontvangst heeft genomen.
Oude eBaytruc: belazer je klanten, hou ze aan het lijntje, laat ze je nagemaakte/kapotte/niet-op-de-omschrijving-lijkende product terugsturen en weiger vervolgens de zending in ontvangst te nemen. Een niet-bestaand retouradres helpt daarbij.
Tegen de tijd dat PostNL heeft uitgezocht wat er aan de hand is zijn alle deadlines al verlopen en stelt PayPal/eBay automatisch de frauderende verkoper in het gelijk.
Is mij overkomen toen ik een fake-geheugenkaartje kocht die als echt was geadverteerd.
Gelukkig kon PostNL de zending ook niet meer terugvinden (ze zijn in engeland niet zo vlot) waardoor ik de standaardvergoeding van 50 euro van ze kreeg. Dat was genoeg voor het product en alle verzendkosten, en er bleef nog wat over voor een paar biertjes.
Tip: zorg voor een Plan B. Betaal PayPal altijd met je creditcard. Als de kopersbescherming niet helpt kan je de creditcardmaatschappij opdracht geven de transactie ongedaan te maken.
op 24-03-2012 19:44
u krijgt uw geld terug als u de items retouneert over verzendkosten wordt niet gesproken die zijn namelijk volgens de regels voor de koper en houdt ook dat goed in de gaten want het dient aangetekend te gebeuren!
verkopersgarantie bestaat daarentegen ook niet, verkopers zijn vaak vogelvrij als een koper een claim indient wegens niet ontvangen dan krijgen ze 99,9% vannde tijd hun geld terug en houden het item! een verkoper kan een claim alleen winnen als er aangetekend verstuurd is en aangezien dat te duur is nemen vele verkopers het verlies maar voor lief!
op 23-03-2012 05:38
Heb ongeveer zelfde gaande.
Bij een verkoper in China een Airbrush gekocht met diverse reserve onderdelen.
Na ontvangst blijkt 1 onderdeel niet de goede. verkeerde maat reserve nozzle
De airbrush gaan testen gaat een o-ring stuk (blijkt in de airbrush een scherp deel te zitten.
Maar goed toen testen met spuiten en doet hij totaal niks.
Alles blijkt zo scheef als wat te zitten voor in de nozzle.
Na erg veel mailtjes om het duidelijk te maken, wat gaande is
met diverse personen die er voorbij kwamen. nog niets geregeld.
Ze wilden met steeds maar alleen die verkeerde nozzle sturen
Maar geen woord over de defecte airbrush.
Op het laaste moment dus weken later geschil gemaakt bij Paypal maar helaas wou verkoper niet reageren via Paypal, maar via mijn prive mail. waar ik dus meerdere keren hun op geattendeerd heb.
Via mailhebben ze diverse dingen belooft, ze zouden nieuwe airbrusch sturen (zonder oude retour te sturen omdat verzend kosten voor mij duurder waren als de Airbrush zelf)
Maar het was dus niet opgelost voordat claim nog mogelijk was dus laaste dag claim gemaakt.
Verkoper wou liever niet dat ik dit doe, en vroeg voor een andere oplossing (3 weken lang) maar wat moet ik anders ze bleven maar tijd trekken.
Die laaste week zouden ze het opgestuurd hebben en leven duurt ca 2 a 3 weken.
Nu kreeg ik mail van Paypal dat ik airbrush en het verkeerde product in orgineele en onbeschadigde toestand terug moest sturen terwijl ik nog wacht of ze de nieuwe gestuurd hebben.
Wat ik dus niet weet.
En ik het apparaat getest heb dus gebruikt is.
En binnen 10 dagen de claim gesloten wordt als ik het niet terug stuur.
aangezien ik de reserve onderdelen en potjes die ik erbij gekocht had ook niet meer kan gebruiken.
gaat dan om veel meer producten.
Het is echt zoals eerder vermeld een verkopers garantie.
Want totaal koste me de spullen rond de 60 euro
Zou ik het retour sturen ben ik bijna weer 40 euro kwijt.
En zit ik dan met naalden en nozzles met potjes die ik niet kan gebruiken. voor die 20 euro. waar is die kopers garantie dan ?
op 10-03-2012 12:41
dat is dus mijn punt, als de regels zijn dat de koper de kosten moet betalen om een ongewenst (want niet volgens afspraak) item terug te sturen, dan is er dus geen sprake van kopersbescherming maar eerder van verkoperbescherming. (want diegene krijgt zijn item tenminste nog terug), ik als koper heb niks en ben (het grootste gedeelte) van mijn geld kwijt, dus van bescherming is geen sprake........
(die regels mogen dan misschien bij groter aankopen waarbij de verzendkosten maar een klein gedeelte van de totale som redelijk zijn, bij gevallen waarbij de verzendkosten een groot gedeelte uitmaken van de totale som ben je in de praktijk dus door de hogere terugstuur kosten (het moet immers volgens de regels ook traceerbaar zijn, en dus duurder) vrijwel al je geld kwijt omdat je net zoveel terug krijgt als dat het je kost)
de (amerikaanse?) ebay/paypal regels houden dus geen enkele rekening met internationale transacties met relatief hoge verzendkosten...........en dus is er in feite in deze gevallen van "kopersbescherming" geen sprake meer....
als dat de regels zijn, dan is er iets mis met die regels, en dan koop ik dus nooit meer iets in het buitenland...........
op 09-03-2012 07:57
waarom? de verkoper houdt zich toch aan de regels die ebay en pp hebben gesteld! namelijk dat de koper verantwoordelijk is voor de verzendkosten om een item te retouneren.
wat je wel zou kunnen doen is vragen om een gedeeltelijke teruggave dat bespaart beide op de kosten!
op 08-03-2012 23:39
je kan natuurlijk altijd tegen de verkoper zeggen dat je die kosten ook terug wilt en dat je anders een negatief geeft