dat is dus mijn punt, als de regels zijn dat de koper de kosten moet betalen om een ongewenst (want niet volgens afspraak) item terug te sturen, dan is er dus geen sprake van kopersbescherming maar eerder van verkoperbescherming. (want diegene krijgt zijn item tenminste nog terug), ik als koper heb niks en ben (het grootste gedeelte) van mijn geld kwijt, dus van bescherming is geen sprake........

(die regels mogen dan misschien bij groter aankopen waarbij de verzendkosten maar een klein gedeelte van de totale som redelijk zijn, bij gevallen waarbij de verzendkosten een groot gedeelte uitmaken van de totale som ben je in de praktijk dus door de hogere terugstuur kosten (het moet immers volgens de regels ook traceerbaar zijn, en dus duurder) vrijwel al je geld kwijt omdat je net zoveel terug krijgt als dat het je kost)

de (amerikaanse?) ebay/paypal regels houden dus geen enkele rekening met internationale transacties met relatief hoge verzendkosten...........en dus is er in feite in deze gevallen van "kopersbescherming" geen sprake meer....

als dat de regels zijn, dan is er iets mis met die regels, en dan koop ik dus nooit meer iets in het buitenland...........