Ik vind het nu wel opvallend worden, maar ik wacht op een stuk of 6 pakjes/brieven uit Engeland, waarvan de oudste verstuurd op 12 juni en ik heb nog helemaal NIETS ontvangen.
Tijdje geleden ook via amazon.uk een boek gekocht en die is ook nooit aangekomen. Begin me wel zorgen te maken, want 6 dingen is niet weinig. Kan geen toeval zijn. Wie o wie herkent dit op dit moment ook?
Nu kreeg ik een pakje dat op 13 maart 2008 verstuurd was netjes binnen. Helaas was het niet compleet.Ik heb echter zeer goed contact met het Engelsebedrijf (Eurocarbs) die mij heel goed helpen. Vandaag hebben ze weer een pakje op de bus gedaan. (small pakkets) via Royal Mail. Ik ben blij dat ik handel met een eerlijk bedrijf anders zou je er wat van gaan denken.
Dat ligt er aan wie in jouw regio de bezorging van small parcel/package op zich neemt.
Ik heb tot op heden (even afkloppen) geen problemen met UK-zendingen. Altijd binnen 1 week in huis, bezorgd door een klein lokaal koeriersbedrijfje (géén Selekt gelukkig!).
Ik heb p[ 25 februari 2008 iets gekocht op Ebay uit Engeland. De verkoper deelde mij mede dat hij het op 25 februari 2008 had verstuurd en gaf pos feedback. Het is een bedrijf met 100 % pos feedback. Inmiddels hebben zij mij op 8 maart 2008 een email gestuurd dat ze een nieuw artikel hebben verstuurd. Hoe lang duurt het gemiddeld voor een small pakket om in Nederland te komen. Heb het op 7 april nodig.
Mijn indruk is dat het sinds de stakingen bij de Engelse posterijen vorig najaar mis is gegaan. Daarvoor had ik nooit problemen met ontvangst van pakketjes uit Engeland. Sindsdien zijn verschillende pakketjes nooit aangekomen. De meeste komen nog wel aan maar de normale verzendduur van vroeger van 5 tot 7 dagen wordt nooit meer gehaald.
Ik heb het dus vorige jaar (tijdens de poststaking) gehad dat ik 2 pakketjes niet heb ontvangen uit de UK (is overigens perfect opgelost!) en ditmaal een pakketje die ca. 25.01.08 verstuurd zou zijn.
Dus 3 x iets gekocht en 0 x ontvangen, dus het begint nou wel vreemd te worden.
De verkoper gaat contact opnemen met de Royal Mail en legt daar een claim neer, ik hoor nog...
Succes van Corine
Great that you made the effort. Unfortunately it will probably make no difference. I already did what you did in August 2006. I wrote to allan.leighton@royalmail.com several times.
Please use the search function in this forum and search for Leighton. The only thing Royal Mail will do is insult your intelligence. They will not improve their service since they avoid working together with Dutch TNT Post (Dutch "Royal Mail") and take things into their own hands in The Netherlands through their subsidiary RM Netherlands. In the UK TNT Post competes with Royal Mail / Parcelforce and Royal Mail does not like that.
You could file a complaint through http://www.postwatch.co.uk/ and/or BBC Watchdog. Only senders can file complaints, not addressees.
It seems this problem has come back again between UK and NL
I found this address for the Royal Mail on this forum and wrote to the guy:
Dear Allan Leighton
I writing as I am extremely frustrated at the service of parcel delivery between the U.K. and the Netherlands. I am currently waiting for two parcels to arrive ( both posted 3 weeks ago) from two different addresses in the UK. This is not the first time this has happened, in 2006 I experienced similar problems, with packages either not arriving or being returned to sender with the note that they were undeliverable. Indeed I found your address on a web forum discussing many preoblems people were having at that time with the service. It is highly frustrating as when one contcts the Dutch post they say that it is the fault of the Royal mail and when the senders approach the post office in the UK they are told that the problem lies at the Dutch end. I do not have any barcode references for these parcels; as there have been no big problems since 2006 it was thought that it was Ok to trust the standard service once more, clearly this was not the case.
I hope that you can pass my mail on to the relevant person or department and look forward to your reply
Hi, I found this forum posting from 2006, is anyone having similar problems once more ( March 2008) Im expecting parcels from the UK which have not arrived (im waiting 3 weeks already)
ik heb vandaag nog een pakketje (cd in luchtkussenenvelop, paste door de brievenbus) ontvangen uit Engeland. gekocht en betaald op 13-feb, verzonden op 15 en nu, precies een week later, op de deurmat 🙂
aan stickers op de envelop kon ik zien dat het geleverd was door Selektvracht.
nou ik ben blij te zien dat het dus ook zo kan, nu nog hopen dat een andere cd die ik 2 dagen later gekocht had (ook uit Engeland) binnenkort bezorgd wordt.
Inmiddels wacht ik ook al op 4 pakjes uit Engeland. Alle 4 heb ik zo'n 5 weken geleden besteld (3 via Ebay, 1 via gerenomeerde webwinkel). Dit kan geen toeval meer zijn. 't Is afwachten maar... Ik kan niets vinden over een staking ofzo...