annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

wie heeft ook problemen met pakjes uit Engeland??

Ik vind het nu wel opvallend worden, maar ik wacht op een stuk of 6 pakjes/brieven uit Engeland, waarvan de oudste verstuurd op 12 juni en ik heb nog helemaal NIETS ontvangen.
Tijdje geleden ook via amazon.uk een boek gekocht en die is ook nooit aangekomen. Begin me wel zorgen te maken, want 6 dingen is niet weinig. Kan geen toeval zijn. Wie o wie herkent dit op dit moment ook?
Bericht 1373 van 1.373
laatste antwoord
1.372 ANTWOORDEN 1.372

1) ernaast staat soms korting beschikbaar.Wat word daar mee bedoeld?
Daarmee wordt bedoeld dat de verkoper bij een gecombineerde verzending van meerdere (tegelijk) gekochte objecten de verzendkosten aanpast en niet gewoon de individuele kosten maal het aantal objecten berekend.

2) Mbt feedback: dat is een voortdurend terugkerende discussie. De meningen zijn daarover ook verdeeld.
a) feedback geven is sowieso niet verplicht
b) ebay gaf zelf in de hulp altijd aan dat een verkoper pas FB geeft als de koper de ontvangst heeft bevestigd.
c) elke verkoper gaat daar naar eigen inzicht mee om.

Cor

Cor

Bericht 1141 van 1.373
laatste antwoord

(Vorige week had ik nog zo'n akkefietje met iemand die vond dat een deel van een kavel niet was wat hij had verwacht en dat hij dus een x-bedrag van zijn betaling terug wilde hebben. Had ik hem al feedback gegeven, dan was de keuze geweest om terug te betalen of een slechte feedback te riskeren. Maar hij had nog geen feedback van me gehad, wel uitleg dat het zo niet werkt en hoe het dan wel werkt nl. het hele kavel terugsturen dan kan hij zijn hele betaling terugkrijgen. Nu hoor ik hem al een tijdje niet meer ...)
Bericht 1142 van 1.373
laatste antwoord

'korting beschikbaar' is een instelling in de veiling die inhoudt dat bij aankoop van meerdere objecten tegelijk de verzendkosten minder zijn dan de automatisch door Ebay bij elkaar opgetelde verzendkosten per stuk.
Hoeveel minder staat vaak wel ergens in de veiling aangegeven, zo niet dan kun je de verkoper hierover mailen.

Ebay raadt verkopers aan om pas feedback te geven nadat er bericht is dat koper het object goed heeft ontvangen.
Doe je dit niet, dan stel je je chanteerbaar op en er zijn kopers die daar misbruik van maken; dergelijke verkopers krijgen veel meer klachten dat het pakketje niet is ontvangen (ook als dat wel is gebeurd, verkoper kan dit meestal toch niet controleren) en dan moet je als verkoper wat doen omdat je anders een rode feedback kunt krijgen.
Op andere veilingsites (waar feedback nog veranderd kan worden) geven verkopers vaak meteen na ontvangst betaling feedback aan de koper. Daar kan dat. Op Ebay is gegeven feedback definitief, dus die moet je pas geven als de transactie helemaal afgesloten is.
Bericht 1143 van 1.373
laatste antwoord

Hallo Nog een vraagje over de verzendkosten.
Bij sommige verkopers staan de verzendkosten naar Nederland erbij maar ernaast staat soms korting beschikbaar.Wat word daar mee bedoeld?
En dan nog iets over feedback.
Zodra ik iets win betaal ik gelijk.
Van sommigen krijg je gelijk dan feedback.(vind ik eerlijk)
De anderen wachten tot jij hun feedback geeft dat klopt toch eigenlijk niet.Als ze dan bvb slecht leveren en je geeft hun slecht Feedback(nadat je daarover met hun in discussie bent gegaan)Krijg je als een soort revanche slecht feedback terug.
Bericht 1144 van 1.373
laatste antwoord

Je kan gewoon vantevoren afdingen op de verzendkosten, dat heb ik deze week ook gedaan. Even de geschatte portokosten opzoeken op roylamail.co.uk of parcelforce.co.uk en de koper meedelen dat je wel wil mee wil bieden tegen de door jou gewenste verzendkosten en anders niet. Veel verkopers kiezen dan eieren voor hun geld en zijn dan al lang blij dat ze een potentiële koper hebben.
Bericht 1145 van 1.373
laatste antwoord

Ja, de verzendkosten zijn bij de een de echte verzendkosten en bij de ander verzend en handelings(wegbrengen, verpakken, verpakkingsmateriaal enz)dat kan wel eens hoog uitvallen..
Paypal kosten hoort de verkoper natuurlijk niet in de verzendkosten te berekenen!
Bericht 1146 van 1.373
laatste antwoord

Ik verbaas me ook over de grote verschillen in de verzendkosten als ik iets in the U.K. koop.
Iemand had hetzelfde artikel te koop.
Bij de een GBP 6,99 verzendkosten
Bij de andere GBP 20,00.naar nederland
Gevraagd hoe dat kan.Antwoord dat het fout is moet zijn GBP 14,00.(20,00 was de prijs voor Australie)nog veel te veel.Weer een mail gestuurd dat ik hem erg duur vind.
Antwoord .De verpakkingskosten , het wegbrengen en zijn kosten voor Paypal.Dat zal best wel.Hij mag het vragen
maar ik hoef dat niet te accepteren dus dan koop ik gewoon niets bij hem. Ik vraag ALTIJD de verzendkosten op voordat ik ga bieden.Alleen als ik iets heel graag wil accepteer ik soms de duurdere verzendkosten.
Maar de meesten zijn er gelukkig heel redelijk mee .
Bericht 1147 van 1.373
laatste antwoord

Waren het de vaste verzendkosten of de geschatte verzendkosten die je door kreeg! bij dat laatst kan de verkoper wel terug komen op de verzendkosten, maar ik vind persoonlijk dat ie dat maar wat hoger in had moeten schatten!
Wel is mijn ervaring mat de U.K. dat bij mijn verkopers de teveel betaalde verzendkosten wel terug gestort worden......moeilijk dus....
mijn advies is te mailen met een tegenvoorstel en de te weinig betaalde kosten te splitsen...ieder een deel??
Bericht 1148 van 1.373
laatste antwoord

(Nog) niet met pakjes, wel met een verkoper... Ik vraag de verzendkosten op, krijg 9 Pond door. Ik bied, win en krijg opnieuw 9 pond door. Vond het meevallen dus was al blij. Nu krijg ik een mail dat verzenden 25 pond is, of ik even 10 pond bij wil betalen, betaalt hij de rest. Ben ik niet blij mee, ten eerste heb ik het bedrag 2 keer zo doorgekregen, het is geen beginner dus ik dacht dat hij wel eerst zou wegen... Ten tweede omdat ik altijd via de huifkar betaal en het mij dus meer gaat kosten dan die 10 pond, dat enkel omdat de verkoper blijkbaar niet de moeite nam het eerst even te wegen!

Wat moet ik nu doen? Bijbetalen of zeggen dat het zijn fout is dus dat hij ervoor op moet draaien? De mail is op zich wel vriendelijk, maar toch... Bovendien zou hij vrijdag al posten en blijkt hij het vandaag pas weggebracht te hebben...

Groetjes Atinka
Bericht 1149 van 1.373
laatste antwoord

Vóór de 45e dag na je betaling claim indienen bij Paypal.
Zeker niet op verkoopster rekenen, die ken je niet, als Nederlander krijg je bij Paypal normaal gesproken altijd je betaling terug.
Bericht 1150 van 1.373
laatste antwoord