annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

kan ik het Global Shipping Program weigeren

Steeds vaker zie ik dat verkopers uit de US het Global Shipping Program gebruiken. Kopers moeten dan al bij de betaling invoerrechten aan ebay betalen. Moet een item teruggestuurd worden dan krijgt men die invoerrechten niet terug. Vaak hoef ik niet eens invoerrechten te betalen bij items uit de US, vooral als het aankoopbedrag laag is of als ik geluk heb.

Ik vind het onzinnig dat ebay Amerika zich bezig houdt met het innen van Nederlandse invoerrechten. Ik zal zeker niet op items uit de US bieden waarbij verkopers aan het Global Shipping Program meedoen, hoewel ik dan wel dingen misloop. Verzending van items met USPS hebben nooit problemen gegeven.

Heeft iemand hier een idee over?

Bericht 30 van 30
laatste antwoord
29 ANTWOORDEN 29

kan ik het Global Shipping Program weigeren

helemaal mee eens

 

kwam je post pas tegen nadat ik zelf een topic begonnen was maar ben het roerend met je eens

 

http://community.ebay.nl/t5/Internationaal-kopen/Global-shipping-program-waardeloos-worhtless/m-p/24...

Bericht 11 van 30
laatste antwoord

kan ik het Global Shipping Program weigeren

Mede door dit programma van ebay en andere veranderingen.

 

dat je in 1 keer niet meer gecombineerd kan kopen bij verkopers in het buitenland. Ga naar bijvoorbeeld ebay.de en dan naar de zelfde advertentie, selecteer dat het naar Nderland verzonden moet worden en dan kan je wel in 1 keer weer gecombineerd laten verzenden.

 

en (uitgebreide) zoek opdrachten in geperkt zijn. Ik koop tegenwoordig veel meer via andere sites. Verzendkosten zijn goedkoper, producten als ik deze nog kan vinden zijn wel ongeveer de zelfde prijs.

 

Maar om het Global Shipping Programma te ontwijken zal je naar de verkoper een mailtje moeten sturen of deze er aan mee wil werken. Ik hoop eigenlijk dat de meeste verkopers het gewoon links gaan laten liggen, het is tenslotte ook niet in hun voordeel.

Maar ik zie het voornamelijk in de USA dat dit gebruikt wordt en gelukkig nog niet veel in Azie en Europa.

 

Bericht 12 van 30
laatste antwoord

kan ik het Global Shipping Program weigeren

customerhelp_nl@ebay.com

Bericht 13 van 30
laatste antwoord

kan ik het Global Shipping Program weigeren

Ik heb ditzelfde probleeem,betaal nu €60 plus voor iets dat $ 37 kost , komt daar straks weer postnl bij... En dat kennen we! Als het al aankomt , want daar heb ik ook al fijne ervaringen mee ( maar dat staat weer los van ebay) . Inderdaad is dit een wassen neus. Normaal zou voor dit kleine voorwerp ca10- 12 euro voldoende moeten zijn . Met andre woorden : bedrog, heel eenvoudig. Niet allle verkopers zijn zich dat overigens bewust, die denken hun klanten een plezier te doen doordat ze van de douanekosten af zouden zijn.
Bericht 14 van 30
laatste antwoord

kan ik het Global Shipping Program weigeren

Beste,

 

In mijn ervaring is heel het GSP een lachertje. Ik zie totaal geen meerwaarde voor zowel verkoper als koper. Het invullen van een eenvoudig douaneformulier is eigenlijk het enige wat de verkoper zich ermee bespaard. Als het pakket uit het Verenigd Koninkrijk komt, is dat niet eens nodig. Voor wie het wel een meerwaarde heeft lijkt me overduidelijk.

 

Ik wacht nu al 15 dagen op een zending, die normaal binnen een dag of 4 geleverd zou zijn. Duidelijk antwoord krijg je helaas niet, alleen de standaard excuses voor het laat reageren. Dat dit niet aan de medewerkers van de klantenservice ligt is vrij duidelijk. Ze zijn altijd zeer vriendelijk, maar kunnen uiteindelijk ook helemaal niets beginnen.

 

Ik heb er geen probleem mee als er geld verdient wordt, maar lever dan wel een degelijke service. Nu is het alleen maar een extra last bovenop Ebay- en Paypalcommissies en de ongunstige wisselkoersberekening.

 

 

 

MVG

 

Bericht 15 van 30
laatste antwoord

kan ik het Global Shipping Program weigeren

helaas zit er niet ergens een knop of link naar ebay om even contact op te nemen,dit moet met allerlei vage formulieren die nergens op uitkomen en ook niet aan mijn vraag voldoen.

jik krijg niet eens de kans om een object te kopen uit de us met gsp want hij weigert dit prominent en als je dan ebay wil contacten dan kan ik nergens naar toe mailen of bellen om deze regeling eens te laten onderzoeken.

heb je toevallig een emailadres of een telefoonnr van ebay dant scheelt een boel gezoek.

vriendelijke groet rene

Bericht 16 van 30
laatste antwoord

kan ik het Global Shipping Program weigeren

Ik kijk als verzamelaar ook regelmatig op de amerikaanse site, en bestel(de )regelmatig meerdere objecten bij een aanbieder. Nu moet ik met GSP voor ieder item apart afhandelings en importkosten afrekenen. gecombineerde verzending is blijkbaar niet mogelijk. Ik moet nu voor duur geld Pitney bowes betalen, ook al komt het in 1 pakket binnen . Ik laat ze nu stuk voor stuk afleveren, meestal blijven ze dan ook import vrij. Mag Pitney tenminste nog iets doen voor het gestolen geld.. Maar eigenlijk denk ik dat ik niets meer met GSP ga afhandelen. Ebay geeft ook geen antwoord op mijn klacht, dus daar ben ik eigenlijk ook wel klaar mee.

Bericht 17 van 30
laatste antwoord

kan ik het Global Shipping Program weigeren

Ik heb 2 carburateurs gekocht voor mijn Chevy bij dezelfde verkoper, hij werkte ook met GSP, moest 2x invoer/verzendkosten betalen terwijl de carbs gecombineerd verzonden zouden worden.

Dus gewacht met betalen en contact gezocht met Ebay (4x gemaild tot op heden geen antwoord en 4x een andere naam er onder) wel de verkoper op de hoogte gebracht hiervan.

Met een dag of 4 kreeg ik bericht dat ik een geschil had met de verkoper citaat uit deze mail: 

 

"Als de betaling niet op 22-mrt-14 is ontvangen, kan de verkoper eenzijdig het contract opzeggen en heb je geen recht meer op het object. Bovendien kan er een aantekening wegens een onbetaald object worden gemaakt op je account, waardoor deze uiteindelijk kan worden geschorst."

29-4 zijn de carbs door de verkoper verzonden, afgelopen week kreeg ik bericht dat ze niet verzonden konden worden vanwege een import beperking en ook gelijk het bericht dat ik volledig terug betaald zou worden  natuurlijk weer een bericht gedaan aan ebay citaat: 

 

"Hartelijk dank om ons te laten weten dat u mails heeft ontvangen van eBay en PayPal. U heeft ook een mail ontvangen dat uw objecten zijn verzonden op 1 april 2014.

Wij hebben de hele situatie opnieuw herbekeken en hebben deze doorgestuurd naar een hogere instantie. Wanneer wij een antwoord hebben ontvangen, nemen wij opnieuw contact met u op.

Alvast bedankt voor uw geduld.

Ik wens u nog een prettige dag toe." tot op heden GEEN andtwoord

 

Verkoper geeft ook niet echt thuis en zegt dat hij nergens van weet en dat ebay met GSP alles regelde en hij daar niets aan kon veranderen.

 

Ik heb wel vaker spullen uit de U.S. gehad maar nooit zoveel problemen  gehad als nu.

Zowel rechtstreeks als via een tussenpersoon (USA2YOU.nl) dan heb je geen gedoe met GSP.

 

Heb al wal wat geld terug maar nog niet alles

Bericht 18 van 30
laatste antwoord

kan ik het Global Shipping Program weigeren

Ik heb dus GSP-kosten betaald en moest dus nogmaals aan de deur import+inklaring betalen

 

De verkoper heeft volgens mij het pakket direct naar mij gestuurt met USPS en had dit eigelijk via de GSP moeten doen (geen idee wie het dan doet)

 

PostNL kan er niets mee want en ik kan alleen een bezwaar indienen wat 3-4 maanden zal duren!

 

Wie bij eBay kan ik hierover contacten omdat de seller zich geen kwaad bewust is...

 

Ik kan een PayPal dispute starten maar geen idee of dit het probleem oplost!

Bericht 19 van 30
laatste antwoord

kan ik het Global Shipping Program weigeren

Op een hoop goedkopere objecten die in Nederland simpelweg vrij in te voeren zijn (<€56, inclusief verzenden) wordt via GSP alsnog invoerkosten e.d. berekend.

 

Mijn ervaringen met het hele gebeuren zijn wisselend. Ik heb een radiator besteld in de US die zonder additionele kosten gewoon werd afgeleverd. Maar bovengenoemde situatie maakt het item dat ik op het oog heb gewoon €25 duurder dan noodzakelijk.

 

Een "opt out" voor de koper zou wel zo prettig zijn. Nu moet ik op zoek naar een andere verkoper voor eenzelfde item.

Bericht 20 van 30
laatste antwoord