annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

kan ik het Global Shipping Program weigeren

Steeds vaker zie ik dat verkopers uit de US het Global Shipping Program gebruiken. Kopers moeten dan al bij de betaling invoerrechten aan ebay betalen. Moet een item teruggestuurd worden dan krijgt men die invoerrechten niet terug. Vaak hoef ik niet eens invoerrechten te betalen bij items uit de US, vooral als het aankoopbedrag laag is of als ik geluk heb.

Ik vind het onzinnig dat ebay Amerika zich bezig houdt met het innen van Nederlandse invoerrechten. Ik zal zeker niet op items uit de US bieden waarbij verkopers aan het Global Shipping Program meedoen, hoewel ik dan wel dingen misloop. Verzending van items met USPS hebben nooit problemen gegeven.

Heeft iemand hier een idee over?

Bericht 30 van 30
laatste antwoord
29 ANTWOORDEN 29

kan ik het Global Shipping Program weigeren

Ik ben het helemaal met je eens. Op een product van $150 moest ik $53.49 GSP betalen. Pure oplichting.
Bericht 1 van 30
laatste antwoord

kan ik het Global Shipping Program weigeren

Ik heb net een item in de USA gekocht en het Global Shipping Programme rekent me 482$ import charges.

Een telefoontje naar de Douane leert me dat de import kosten niet hoger zijn dan 110 euro.

Buiten de 482$ import charges rekenen ze ook nog 180$ verzendkosten.

Klagen bij de klantenservice leidt tot niks.

Ze komen met allerlei smoesjes en lulverhalen over de kosten voor het invullen van allerlei papieren en handling kosten die volgens mij in de shipping cost geintegreerd zouden moeten zijn en niet in de import charges.CB1589EB-1768-433C-AC42-AAE112B7608A.png

 

Bericht 2 van 30
laatste antwoord

kan ik het Global Shipping Program weigeren

En hou er rekening mee dat je geen Douane kosten betaald in de hele EU Volgend jaar misschien wel naar de VK vanwege de Brexit.
Bericht 3 van 30
laatste antwoord

kan ik het Global Shipping Program weigeren

Klopt indd. verzenden wordt apart aan PB Ltd afgerekend En dan met de gewone koerier verstuurd Heb dan ook nog nooit een postkantoor of een postauto van PB gezien. Pas nog uit UK iets gehad Nu vielen de verzendkosten in dit geval dan in verhouding mee Het GSP verhaal met het int. tracken was een wassen neus Nummer was vrijwel niets op te volgen en Kreeg ook kort voor aankomst pas een track verhaal te zien Pakket bleek met Hermes verstuurt en met het invullen van het Hermes track nummer op de Hermes site was alles netjes van dag tot dag te zien.. Wat de douane kosten betreft is dat niemand kan mij tot nu toe uitleggen wat er met dat vooruitbetaalde douane geld gebeurd. Douane kent dit systeem dus niet en adviseerde mij dan ook met dit bedrijf zelf dan contact op te nemen. omdat dit bedrijf dus in Amerika zit kunnen zij en doen ze er verder ook niets mee. Verder kun je vaak met de verkoper in overleg wel voor een andere verzendoptie gaan Mijn ervaring leert inmiddels dat de verkoper vaak geen idee heeft dat dit een hele dure optie is met allerlei haken en ogen. Zij gaan er vaak voor omdat dit de meest gemakkelijke optie Lijkt....en waarschijnlijk vanuit eBay het meest gepromoot wordt. Vaak gehoorde reactie is dat zij denken dat de koper dit naast andere als optie kan uitkiezen en dus niet dat dit eenmaal door hun aangeboden de enige optie is geworden.
Bericht 4 van 30
laatste antwoord

kan ik het Global Shipping Program weigeren

Ik zou nooit iets vooruit betalen of het moet in de verkoop prijs versleuteld zitten.

Als er iets fout gaat en je moet je geld terug krijgen dan zal dat extra bedrag niet terug worden gestort.

Het zelfde geld voor dat idiote GSP die kosten staan ook apart krijg je ook niet terug.

Gewoon met je eigen vertrouwde koerier verzenden en laat ze de PL#### krijgen met hun GSP.

Bericht 5 van 30
laatste antwoord

kan ik het Global Shipping Program weigeren

Ik heb onlangs contact met de douane gehad over hoe het zit met the GSP en de custom fees die vooruit betaald moeten worden

De douane medewerker kende dit niet en vertelde mij dat douane kosten echt pas berekend en betaald dienen te worden bij aankomst .

Zelfs zijn collega's kende dit niet.

Dit zou dus kunnen verklaren waarom je de vooruit betaalde kosten niet kan terugvorderen .

Omdat ze naar alle waarschijnlijkheid nooit bij de douane terecht komen.

Wat er dan wel mee gebeurd....??

Extra inkomsten voor..??

 

 

Bericht 6 van 30
laatste antwoord

kan ik het Global Shipping Program weigeren

Het zou tijd worden dat er een flinke actie tegen het Global Shipping Program wodt gestart want het verziekt  de handel in kleine artikelen onder de 25 USD vanuit de USA naar Europa. De kosten zijn schandalig hoog en onnodig ijheel veel items.

 

Wat kan helpen is de verkopers te vragen het gebruik van GSP te cancelen (kan zelf voor of tijdens het bieden en ook nog na de verkoop) en het dan gewoon met een reguliere postdienst te laten versturen.

 

Een andere creatieve oplossing kan zijn (als de verkoper mee wil werken), de verkoop met wederzijds goedkeruen te cancelen als per ongeluk het GSP met de deal verbonden is, en het los te regelen. Een kwestie van onderling vertrouwen natuurlijk.

 

 

Bericht 7 van 30
laatste antwoord

kan ik het Global Shipping Program weigeren

De laatste paar keer ervaar ik wel dat ik vrij vlot reactie krijg van eBay op het contactformulier, en dat ze zelfs bellen.

Maar ik denk niet dat eBay NL veel met het GSP van eBay USA kan...

Bericht 8 van 30
laatste antwoord

kan ik het Global Shipping Program weigeren

Klinkt goed! Waar kan ik tekenen?

Zijn er ook al initiatieven op Facebook en/of Twitter oid?

Bericht 9 van 30
laatste antwoord

kan ik het Global Shipping Program weigeren

Ik weiger pertinent GSP vanaf nu. Mijn redenen:

1. Pintey Bowes pakt je item uit en herverpakt het! In veel gevallen is de verpakking ondermaats in vergelijking met hoe de verkoper het verpakt had.

2. Het is duurder dan wanneer de verkoper het zelf verstuurd en je zelf de inklaring doet en zo de import taxen betaald.

3. Je kan zelf de import taxen terugvragen aan de douane indien je item stuk is en teruggestuurd moet worden. Als Pitney Bowes deze taxen betaald heeft, kan je ze zelf niet terugvragen en hang je af van Pitney Bowes.

 

Ikzelf zit momenteel in de laatste situatie: eBay verzekerd me dat ik de import kosten terugkrijg, maar ik wacht er al meer dan een maand op. Pintey Bowes zelf reageert gewoon niet op mijn mails! Schandalig!!!

 

Als ik een item zie dat ik wil, contacteer ik de verkoper en vraag of ik rechtstreeks van hem kan kopen, zonder GSP (ik leg ook uit waarom). Elke verkoper tot nu toe was bereid rechtstreeks te verkopen zoder GSP. Zij kunnen deze optie dus perfect uitschakelen als ze willen.

 

Ik raad dan ook idereen aan om NOOIT via GSP te kopen deze veel te dure "dienst" van eBay terug naar de prullenbak te verwijzen! Niets dan problemen met Pitney Bowes!!!

Bericht 10 van 30
laatste antwoord