annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Global shipping program waardeloos\ worhtless

Ebay,

 

Ik heb nu al een paar keer te maken gehad met het "prachtige" global shipping program. Beide keren toen in iets in de VS kocht.

 

De eerste keer kocht ik iets als kado voor een vriend in de VS. Wat blijkt er is dan geen mogelijkheid om de verzendkosten nog achteraf aan te passen. Ik als koper moet gewoon het volle bedrag inculsief import kosten naar Nederland betalen terwijl het pakket helemaal niet naar Nederland moest maar gewoon in de US moest blijven.

 

Later kwam ik er weer mee in aanraking doordat ik twee items kocht bij dezelfde verkoper en dus twee keer volle mep verzendkosten mocht betalen, en inclusief de invoerrechten. Gecombineerd verzenden is niet mogelijk op deze manier. 

 

Twee situaties dus waar je als koper flink moet bloeden voor iets wat juist bedoeld is om je te helpen. Niet erg goed over nagedacht dus.

 

Als er meer mensen zijn die vinden dat ebay hier beter over na moet denken laat aub van je horen in een reply op dit topic. Als maar genoeg mensen iets laten  horen wordt er misschien een keer iets veranderd.

 

 

Ebay,

 

A few times i ran into the "wonderful" global shipping program. Both times when i as a Dutch man bought something in the US.

 

The first time i bought an item as a present for a friend that lives in the US. By talking to the buyer i was able to have the item send to my friend but the seller was not able to adjust the shippingprice.  I had to pay full shipping including importduties as if the item was send to the Nehterlands but it never left the US.

 

The other problem i encoutered was when i bought multiple items from the same seller. Combined shipping is not possible with the global shipping program and thus you will have to pay shipping and the importduties over shipping for each transaction. So if i buy 3 things and their shipping is $20 each i will pay $60 and importduties over that $60, while if the items could have been combined i would only have paid $30 and importduties over that $30.

 

For a buyer this can be a reason to just not buy the stuff that is sold with this shipping option. While it was meant to make it easier. I thinkt they can rethink this a bit and make it less rigid and more adjustable on the backend. 

 

If more people have problems with this program please reply to this topic. If enough people react maybe they will overthink this program.

 

 

 

Bericht 10 van 10
laatste antwoord
9 ANTWOORDEN 9

Global shipping program waardeloos\ worhtless

Dear Ebay:

GSP should be a customers choice. If the buyer doesn't want to comply with Pitney and Bowel rules, then other shipping options should be available upon request. Buyers should have freedom of choice, and Ebay is depriving buyers from that.
The GSP is a good system as long as shipping could be combined, or smaller items that fits in a normal enveloppe and with low value can be shipped for low prices. Sometimes you do not need a $23,- courier to ship a $6,-, 80 gramm item that can be shipped through USPS for as little as $3,39.
Greetings, Pim Sonnenberg
Bericht 1 van 10
laatste antwoord

Global shipping program waardeloos\ worhtless

Ik ben ook de dupen van weer net zon GPS .

pitneybows

royal mail takes max 3 days. And they take two weeks? 

Never again from sny seller, that ships with the EBay service.

the seller even said from the UK they HAVE to use the Ebay system. Howabout free choice.?

Bericht 2 van 10
laatste antwoord

Global shipping program waardeloos\ worhtless

Bij postnl kun je dit even goed vergeten!
Geld terug gekregen van verkoper, maar om BTW terug te krijgen moest ik toch echt het kapotte item weer exporteren volgens postnl...
Bericht 3 van 10
laatste antwoord

Global shipping program waardeloos\ worhtless

Dat ganse systeem trekt op niets .

Ik koop een item (ipad pro cover) in UK op 5/03/2019.

 

Wordt blijkbaar verstuurd met GSP.

Vandaag is het 14/03/2019 en nog steeds niets ontvangen ondanks de hoge verzendkosten.

 

It suck bigtime !!!!!! I am not amused at all.

Bericht 4 van 10
laatste antwoord

Global shipping program waardeloos\ worhtless

hallo, 

 

afgelopen week 3 NU KOPEN items gekocht bij één verkoper in GB.

Op de NL-Ebay pagina staat alleen: Internationaal verzenden met TT systeem aangeboden.

Lijkt dus of je de kans krijgt om ook op een andere wijze te laten verzenden. 

Echter, toen ik de verkoper meteen na aankoop eerste item meldde dat ik mogelijk nog meer wilde kopen maar wel wilde weten of hij ook gecombineerd kon verzenden, schreef verkoper dat dat met het GSP systeem niet mogelijk is.

Normaal zijn de verzendkosten via Small Packet, en meestal binnen een week hier, ca 10-12 euro.

Nu was ik meer dan 70 euro kwijt.

Daarbij rekende Paypal ook nog weer meer dan Ebay. Extreem veel geld en het zou me niet verbazen als straks alles in één klein pakketje aankomt.

Zeer kostbaar en kopersonvriendelijk systeem.

In al die jaren heb ik van de honderden aankopen in GB, DL, Fr, Ca, USA, China en Austr nog nooit iets als vermist op moeten geven.

Dus vanwaar dit idee van Ebay.....

NOOIT meer iets kopen van verkopers via het GSP systeem.

Daarbij duurt het ook nog eens minstens één a twee weken langer voordat het in huis is.

 

 

Bericht 5 van 10
laatste antwoord

Global shipping program waardeloos\ worhtless

Zelfs als een product defect is wil verkoper hebben het te regelen met Pitney Bowes.
Moet niet gekker worden.
Bericht 6 van 10
laatste antwoord

Global shipping program waardeloos\ worhtless

Ik ben mijn import kosten dus kwijt, wegens het falende GSP systeem van eBay!!! Lees het volledige verhaal hier:

https://tomvdj.wordpress.com/2015/09/07/why-you-should-avoid-gsp-global-shipping-program-sales-on-eb...

 

Het is VEEL goedkoper om zelf de import kosten te betalen. Zo kan je ze tenminste ook terugvorderen als het item dat je gekocht hebt, defect is. Dit kan je wel vergeten als je GSP gebruikt. Voor mij: NOOIT MEER GSP!!!

Bericht 7 van 10
laatste antwoord

Global shipping program waardeloos\ worhtless

even een reactie, veranderen zal er niets, ik heb voor een vriend iets op ebay.com gekocht, hij wilde het hebben, en vond het bedrag geen bezwaar, maar een verkoper met het global shipping program, is gewoon erg duur.

ik kocht dus voor die vriend een onderdeel van een oude chevrolet bel air - de prijs van het onderdeel was, 27, 50 dollar, de binnenlandse verzending ( usa ) 4,95 dollar, internationale verzendkosten, 22,61 dollar, invoerkosten, 10,10 dollar.

het totaal werd dus,  65,16 dollar, dus voor een object van 27,50 dollar.

ik koop ook op ebay.com, maar koop niet bij verkopers die met global shipping werken.

als ik iets zie staan, van 7 dollar, en de verzendkosten, zijn dan 23dollar en soms nog hoger, hoef ik al niet meer.

Bericht 8 van 10
laatste antwoord

Global shipping program waardeloos\ worhtless

Terugvorderen van importkosten lijkt in mijn geval hééél erg problematisch! Ik heb een defect electronisch item teruggestuurd via de correcte procedure van eBay, maar mijn importkosten heb ik na meer dan een maand nog altijd niet terug. Ik krijg (loze) beloftes dat ik ze snel zou terugkrijgen, maar tot nu toe: noppes. Had ik ZELF de import taxen betaald, had ik ze reeds terug kunnen vorderen van de Belgische douane! Pitney Bowes weigert gewoon te antwoorden op mijn mails. Ik ben ZEER ontevreden over GSP en weiger het nog te gebruiken. Als ik iets wens, contacteer ik op voorhand de verkoper of hij het zonder GSP wil versturen. Als hij dit niet wenst (wat ik tot nu toe nog niet heb meegemaakt) koop ik het item niet. Maar zo goed als alle verkopers zijn bereid om te verkopen zonder GSP, wat veel minder problemen geeft. GSP moet gewoonweg afgevoerd worden! Het is niet meer of minder dan een commerciële constructie waar zowel Pitney Bowes als eBay financieel beter van worden. Voor de koper is het gewoon duurder dan de verkoper laten versturen en zelf import taxen te betalen!

Bericht 9 van 10
laatste antwoord